Vraag

Angst voor groepjes jongeren

  • 27 July 2020
  • 8 reacties
  • 175 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, 

Ik wil graag een verhaal doen. Herkennen jullie dat? Dan moet je ergens langs een smal steegje fietsen of lopen en dan staan er ook een groepje jongeren te roken/drinken of gewoon lawaai te maken. Ik ben vaak wel bang voor ze omdat ik bang ben dat ze mij een keer gaan tegenhouden zodat ik er niet langs kan. Ik heb dit verhaal een keer van iemand gehoord (niet door die jongens maar door iemand anders) en dat had zoveel impact op me gemaakt dat ik eigenlijk een beetje ben gaan bedenken dat zij dat ook kunnen doen.
Stel als ze dat doen, hoe moet ik dan daar op voorbereid zijn? Want als ze mij tegenhouden zit ik als rat in de val. Wat zouden jullie mij adviseren? Bijvoorbeeld de politie bellen ofzo?

 


8 reacties

Hallo dierenliefdexo :)

Je kunt wellicht een omweg nemen.

-TheMightySlayer <3

Je kunt moeilijk de politie bellen omdat er wat jongeren in een steegje staan, ze doen echter (nog) niks verkeerd (misschien kun je wel bellen voor advies, weet niet of de politie zoiets heeft). Wat je wel kunt doen is idd een andere route kiezen, misschien een wat drukkere/beter belichte route zodat je niet bang hoeft te zijn voor zulke nare confrontaties. Wat je ook kan doen, is voorkomen dat je alleen bent, als je met z'n tweeën gaat is het misschien beter te doen. Even iemand laten weten dat je onderweg bent/je locatie delen (bijvoorbeeld je ouders of vriendinnen) kan je ook een wat veiliger gevoel geven. 

 

Groetjess

@xLisa@TheMightySlayer dank jullie wel voor jullie nuttige reacties! Ik ga dat vanaf nu zeker doen, een omweg nemen die ook drukker is zodat ze geen kans hebben. Vaak staan die jongeren ook in het steegje. Maar wat ook mijn vraag was is als ik bijvoorbeeld echt een keer door hun word tegengehouden, wat moet ik dan doen? Want dan wordt het heel lastig natuurlijk

Heyy

Ben zelf ook zo! Ik vermijd plekken die ik niet helemaal ken altijd. 

Vermijd dat soort steegjes. Je verliest er tijd mee maar je voelt je er wel veiliger. 

Verder weet ik niet wat je kunt doen.

🙃

Groetjs

Hi dierenliefdexo,

 

zoals iedereen hierboven al zegt: neem een andere weg als het kan of zorg ervoor dat je niet alleen bent.

 

Ik heb zelf ooit een keertje meegemaakt toen ik in Rotterdam was (we wonen heel ergens anders) en toen reden er een paar jongens van een jaar of 14-15 (ik was toen ongeveer zelfde leeftijd) en eentje die fietste voorbij en die spuugde in mijn gezicht. Hij dacht zeker leuk te zijn en dacht die doet me toch niks. maar twin en ik kunnen hard lopen en we hebben dat gastje van zijn fiets getrokken en tegen de muur gezet.

Verder niks aangedaan,, maar ik heb mijn gezicht even afgeveegd met zijn t-shirt. Normaal vechten we nooit en lopen we liever een blokje om, maar ik reageerde ineens zo. Weet niet of dat verstandig was, want al snel kwamen er meer van die gastjes aan.

Kennelijk waren ze toch onder de indruk ofzo en gingen ze daarna weg. Toen ze wat verder weg waren gefietst begonnen ze natuurlijk, hoe stoer ook, weer te schelden en middelvingers op te steken. Wij zijn snel verder gelopen, niet zo hard dat het leek alsof we bang waren, want anders komen ze vast weer achter ons aan, maar we wilden daar gewoon weg. Even later waren we op de Lijnbaan en zijn een grote winkel in gegaan. Daar had ik mijn gezicht gewassen, want in je gezicht gespuugd worden is niet echt fijn, zeg maar. We waren wel geschrokken.

Als ik weer zo'n groepje zie dan zorg ik wel dat ik ze ontwijk, maar ja, je hebt niet altijd alles in de hand.

 

Oh,nog een tip voor de T.O., je kunt altijd als er geen andere route is en je moet er toch langs, een soort sirene ofzo meenemen, er zijn volgens mij wel van die kleine kastjes met een knopje dat je snel makkelijk veel lawaai kunt maken. Als er iets gebeurt kun je die gebruiken. Dan gaan er ook andere mensen kijken en dan durven ze misschien niks te doen, maar voorkomen is beter natuurlijk.

 

Groetjes,

M&M's

Hey,

Zoals hierboven al is gezegd, is jet verstandig als het kan om een omweg te pakken. En als je daarheen moet, doe het dan niet alleen, je kan natuurlijk ook een luchthoorn kopen, je weet wel, die je kan kopen bij een feestwinkel ofzo. Die zijn heel goedkoop, iets van 4.95 ofzo. 

Een vriend (hij was 18) van mij kwam met zijn vrienden terug van een avondje stappen en gingen met de fiets terug in een groep, hij en een paar andere gasten wouden nog naar een friettent om iets te gaan halen, toen waren ze opgesplitst kwa groep. Ze waren met zon 5 personen aan het fietsen, toen kwamen er 3 jongen uit de bosjes en remde alleen hem af en trokken hem van zijn fiets, het was geweldadig bedoeld. Bij is toen in elkaar geslagen zonder reden, en geloof mij, hij had echt geen vijanden ofzo.  Hij had zijn onderkaak gebroken,  hij miste 7 tanden, had 2 blauwe ogen een gebroken arm en een gebroken been en hij had een hersenschudding waardoor hij niks meer kan herinneren alleen een paar dingen, en hij is toen ook 4× gestoken en hij heeft 2 operaties moeten doen, waarvoor?  Dat zeg ik voor privacy redenen niet.

Hij was in totaal iets meer dan 50 minuten bewusteloos geweest. Ik zal jullie vast gerust stellen, hij is nu hersteld, maar heeft nog een paar dingen. 

Hij is afgevoerd inde Ambulance en de politie is er daar vlak achterna aan gereden, omdat ze als hij weer bij bewustzijn was , dan alles kunnen vragen. Jammergenoeg zijn die gasten nog niet opgepakt en weten ze niet wie het zijn. De waren geen ooggetuigen en ook geen camera's. 

 

Dit is 1 van de redenen dat ik als 15(bijna 16) jarige ehbo heb en vrijwilliger ben.  Want de man die hem aantrof/eerste ter plaatse was had ook ehbo en ik wil niet weten wat er was gebeurd als hij er toen niet als eerste ter plaatse was.

 

Tip, zoals andere al zeiden,  een alarm die hard afgaat of een luchthoorn, want in Nederland mag je geen wapens meedragen op straat, ookal doen mensen dat wel. Maar dit is strafbaar, dus Jammergenoeg ook geen pepperspray ofzo.

 

Groetjes Gebruiker c 

 

edit: kijk of je een soort van go-pro mee kan nemen en zichtbaar maak. Zo is er altijd bewijs als er iets gebeurd, of het kan afschrikken voor sommige mensen.

verder weet ik niet echt iets,  behalve een Duitse herder of een bitbull kopen, sommige zijn daar ook bang voor.

 

Yup, ik denk er liever ook niet aan wat er allemaal zou kunnen gebeuren. Ik probeer het zo veel mogelijk te vermijden en gewoon hopen dat er niets gebeurt. Als je eenmaal aangehouden wordt door zo'n groep is het heel lastig om daar uit te komen. Alleen dat aandacht trekken dus.

Wat misschien ook zou kunnen helpen om dit alles te voorkomen, is om te faken dat je belt. Dan denken zij dat als ze wat doen dat ‘degene waarmee je praat’ het direct doorheeft en hulp gaat inschakelen. Maar dit zal ook lang niet iedereen afschrikken ben ik bang.

Conclusie, zorg dat het je niet overkomt:grimacing:

 

Groetjess

Oh, ik was iets vergeten te zeggen.

Misschien helpt dit voor jou,ik gebruik het niet maar oke.

 

In instellingen kan je een knop volgorde zetten dat als je dat indrukt er een sos bericht word verzonden of 112 word gebeld .  Misschien kan je er wat mee.

 

Groetjes Gebruiker c 

Reageer