Aan wiet komen is verrassen makkelijk

  • 1 August 2020
  • 8 reacties
  • 307 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Echt waar, ik dacht dat je 100% gepakt zou worden. Niet dus! De enige leeftijds controle die de meeste online webshops hebben is het aanvinken van "ja” wanneer ze vragen of je 18 bent wanneer je voor het eerst op de site komt, of een "ik ben 18 jaar” knopje bij het plaatsen van een bestelling. 

Op veel sites moet je wel met bitcoin betalen en om bitcoin te kopen moet je meestal je ID inscannen, maar het kan vaak ook met iDeal. En het wordt discreet verzonden dus vaak weet zelfs de postbode niet dat het 18+ is.

Het enige moeilijke er aan is het maskeren van de geur zodat je ouders er niet achterkomen :joy:


8 reacties

Eh, bedankt voor de informatie?
Tikje fishy dat je met Bitcoin moet betalen, maar OK.
Je kunt heroïne ook vrij makkelijk krijgen, maar ik denk dat zeker zo'n guide niet gewaardeerd gaat worden.
 

Hi Cartoon Trash,

 

dat lijkt me niet echt een waterdicht controlesysteem op 18+

 

Eh, bedankt voor de informatie?
Tikje fishy dat je met Bitcoin moet betalen, maar OK.
Je kunt heroïne ook vrij makkelijk krijgen, maar ik denk dat zeker zo'n guide niet gewaardeerd gaat worden.

:relaxed::grin::joy:

 

Groetjes,

M&M's

Hallo CartoonTrash :)

Maar het is officieël niet toegestaan. Het is sowieso niet heel verstandig om als minderjarige wiet te nemen.

-TheMightySlayer <3

Gefeliciteerd :) 

Ik zou niet aan de wiet gaan, je bent en minderjarig en het is slecht voor je

 

gr. mij

Ik zou niet aan de wiet gaan, je bent en minderjarig en het is slecht voor je

 

gr. mij

Hallo CartoonTrash :)

Maar het is officieël niet toegestaan. Het is sowieso niet heel verstandig om als minderjarige wiet te nemen.

-TheMightySlayer <3

 

Valt wel mee hoe slecht het is, het hangt er vooral van af wat je erbij neemt, hoe je het neemt en hoe vaak je het neemt. Wiet op zichzelf is niet lichamelijk verslavend, alleen geestelijk- tabak bijvoorbeeld is wel lichamelijk verslavend. Als iets lichamelijk verslavend is betekent het dat je lichaam gaat denken het nodig te hebben, en kun je ook afkick verschijnselen krijgen.

Wiet is een softdrug, in tegenstelling tot alcohol, dat is een harddrug. Ik vind het enorm raar dat alcohol wel sociaal geaccepteerd is, maar wiet niet, ondanks dat wiet amper schadelijk is (natuurlijk is het niet perse gezond, maar ook niet perse slecht) en alcohol letterlijk je hersenen doet krimpen.

Raar is het zeker niet, als je even een moment neemt om er over na te denken.
De mensheid is meer dan 9000 jaar lang al alcohol aan het maken. 
In tegenstelling tot wiet zit dat geheel in onze cultuur gebakken.
Zo zijn er ook in onze taal voorbeelden te vinden.
Iemand heeft “te diep in het glaasje gekeken”, maar niemand heeft “een verkeerde mix gerookt”.
Veel van ons bestaan heeft te maken met alcohol.
Het heeft ons bijeen gebracht en stilt onze pijn.
Ook in godsdiensten, zoals het Christendom, zie je het terugkomen.
Zo is de wijn het bloed van Jezus in Bijbelse gebruiken.

Er word hier niet geheel rationeel naar gekeken.
Wij zijn zo verbonden met alcohol, dat wij daar geen vragen over stellen.
Cannabis en dergelijke drugs zijn niets nieuws, zo werden er sporen gevonden op een Joods altaar van bijna 3000 jaar oud(!), maar er kan gezegd worden dat het redelijk recent het gebruik pas genormaliseerd werd.

 

Ook in Nederland hebben wij nooit echt een drooglegging gehad, zoals men in de V.S. die wel had.
Echt een actieve push tegen alcohol is er nooit geweest.
Wel hebben wij de “War on drugs” in de V.S. mogen waarnemen en kent Nederland ook  pas sinds de jaren `80 dit “progressieve" beleid.

Is het dan, met al deze informatie, nog een verrassing dat wiet en dergelijke softdrugs niet zo sociaal geaccepteerd zijn als alcohol?
Ik zou zeggen dat dat het niet is.
Alcohol is onlosmakelijk verbonden met de mens, of wij het willen of niet.

(Hiermee uit ik niet mijn steun voor of tegen een van de middelen) 
 

Echt waar, ik dacht dat je 100% gepakt zou worden. Niet dus! De enige leeftijds controle die de meeste online webshops hebben is het aanvinken van "ja” wanneer ze vragen of je 18 bent wanneer je voor het eerst op de site komt, of een "ik ben 18 jaar” knopje bij het plaatsen van een bestelling. 

Op veel sites moet je wel met bitcoin betalen en om bitcoin te kopen moet je meestal je ID inscannen, maar het kan vaak ook met iDeal. En het wordt discreet verzonden dus vaak weet zelfs de postbode niet dat het 18+ is.

Het enige moeilijke er aan is het maskeren van de geur zodat je ouders er niet achterkomen :joy:

Ik vind dit een slecht systeem maar ja ik ben hier niet de baas over.

Ik vind het eigenlijk grappig hoe de mensen zeggen dat weed moeilijk is om aan te komen maar het is zo gemakkelijk. Hetzelfde met cigaretten.

Reageer