Skip to main content
Vraag

online vrienden van lang geleden weer opzoeken?

Charlotte2024
Forum|alt.badge.img+1

Beste lezer,

Ik ben Charlotte, 17 jaar en ik zit met een vraag. Dit is de situatie:

Toen ik 10-12 jaar was speelde ik een online multiplayer spel (ik noem het even niet wegens anonimiteit) waar ik een paar hele leuke vrienden had gemaakt (ze zijn van ongeveer dezelfde leeftijd als ik), waarmee ik toen vrijwel iedere dag mee praatte. Ik praatte altijd met ze in de game omdat ik destijds geen social media had en ik mijn whatsapp nummer niet aan mensen mocht geven die ik niet in het echte leven kende.

Nadat ik aan de middelbare school begon had ik heel weinig tijd waardoor ik was gestopt met het spel. De afgelopen jaren denk ik soms terug aan ze en zou ze nog eens willen spreken en ook vraag ik me af hoe het nu met ze gaat.

Zal ik weer contact met ze proberen op te nemen (via het spel), of zou dat raar zijn? (het was 5 jaar gelden)

Groetjes van mij

3 reacties

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4222 reacties
  • 23 maart 2025

Dat is niet raar hoor. Misschien vinden die vrienden het ook leuk als je weer contact zoekt.

Charlotte2024
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 42 reacties
  • 24 maart 2025

@tim16 Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat het niet als raar wordt beschouwd. Ik zal het proberen

Charlotte2024
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 42 reacties
  • 25 maart 2025

Update: Ik heb vandaag weer ingelogd. Ik was even bang dat ik mijn wachtwoord niet meer wist of dat mijn acc gehackt (het gebeurde nog al vaak op dat spel) zou zijn maar gelukkig was dat niet zo😅. Het spel zelf was echt super veel verandert en moest nogal wennen aan het systeem. Mijn oude chats met mijn vrienden waren verwijdert😥 (waarschijnlijk door die updates) wat ik wel jammer vond, maar ze stonden gelukkig nog wel op mijn vriendenlijst. 

Toen ik mijn chats opende zag ik van een van mijn beste vrienden een dm van 6 maanden geleden, waarin ze vroeg of ik haar nog kan herinneren, en zei ze dat we leuke herinneringen hadden🥰. Ik vind het zo lief van haar dat ze nog aan me dacht zo lang nadat ik stopte met het spel🥹😊. Ik heb haar natuurlijk geantwoord en ik ga waarschijnlijk over een paar dagen checken of ze nog actief is(zo niet dan check ik over een maand of twee).

Groetjes van mij!

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen