Skip to main content
Vraag

Redenen om te blijven

Hey, zou iemand mij redenen kunnen geven om niet uit het leven te stappen. Ik heb namelijk het gevoel dat ik hier alleen nog maar ben voor andere mensen en het begint er steeds meer op te lijken dat de die mensen mij ook niet meer zien zitten. Voor mijn gevoel is de enige rede dat ik hier nog ben voor mijn ouders, maar ik weet niet hoelang ik dat volhoud. Ik ga nu ook al een half naar naar een psychiater, maar voor mijn gevoel werkt het niet, want ook al vertel ik alles, wat gaan ze er aan doen? Ze kunnen niet toveren. Ik ben hopeloos en heb reden nodig om te blijven.

4 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 438 reacties
  • 6 maart 2025

Hoi, wat erg om te horen  Ik kan me niet voorstellen wat het is om zo diep te zitten en zulke gedachten te hebben.  Ik kan je alleen heel veel sterkte toewensen en hopen dat je er toch in slaagt om weer recht te krabbelen, om weer oog te hebben voor al het mooie in het leven, te kunnen genieten en gelukkig te zijn.  Knuffel, D

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 520 reacties
  • 6 maart 2025

Haii,

awh jeetje wat rot😕😔❤ Het is echt begrijpelijk dat je je zo voelt, maar het gaat echt beter worden!!❤  Een psychiater kan ook niet toveren maar als je zelf niet goed weet waar het door komt wel helpen om daar achter te komen en je er mee helpen..😘 dat heeft wel echt tijd nodig en ik snap dat het nutteloos voelt en dat is ook wel erg herkenbaar, maar dat is echt niet zo!🫂 vind je je psychiator wel aardig?

Hoop heel erg dat het snel wat beter met je zal gaan🫂❤ en echt logisch hoor dat je je zo voelt..😕

Liefs en dikke knuffel🫂💕

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 2 reacties
  • 6 maart 2025

heyy meid,

ik denk dat het moeilijk voor je is😘

maar meid ik weet zeker dat mensen om je geven , ook al heb je dat niet verwacht

ik heb me een lange tijd ook zo gevoelt denkend dat niemand iets om me gaf

ik wou ook uit het leven stappen ik heb hulp gezocht bij me mentor

het hielp heb weer toekomstdromen,en een leven

maar meid het kost tijd, je kan het!

be strong

een hele dikke knuffel van mij

merelm
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • 11 reacties
  • 6 maart 2025

Hoi ​@billieeilishfan1234 

We zien dat je in nogal een lastige situatie zit. Wat dapper dat je dat hier durft te vertellen! Onthoud dat je er niet alleen voor staat

Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Merel

(De Kindertelefoon) 

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen