Skip to main content
Vraag

Hoe maak ik vrienden en wanneer ben je vrienden?

• 5 februari 2025
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Ik_ben_anoniem123
Forum|alt.badge.img

Ik heb een vraag:

Hoe maak je vrienden en wanneer mag je iemand vrienden noemen? Ik heb o.a. autisme en faalangst, dus ik heb geen idee hoe ik goed vrienden maak. En hoe begin je een gesprek met iemand? Want ik durf het niet om iets te zeggen tegen iemand die ik niet ken, want ik ben bang voor hun reactie en ik heb het gevoel dat ze mij raar vinden en dan faal ik weer...

4 reacties

• 0 reacties
  • 5 februari 2025

Beste Ik_ben_anoniem123,

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, ik ben ook heel lang bang geweest om vrienden te maken.

Wat voor mij hielp is om bijvoorbeeld een hobby te vinden, voor mij was dat voetbal, en dan daarbinnen sociaal contact te zoeken. Dat is ideaal, want dan kan je doen wat je leuk vind, én ondertussen vrienden maken. Als je gedeelde passies hebt, dan heb je altijd een onderwerp om over te praten!

Wat ik ook geleerd heb, is zodra je jezelf bent, alles ook vanzelf gaat. Ik zit nu in de derde, en ik heb in de periode die ik tot nu toe erop heb zitten op de middelbare heel veel verschillende vrienden gehad. Uiteindelijk vind je een groepje waar je jezelf kan zijn, en dan gaat het praten helemaal vanzelf.

Ik hoop dat dit je een beetje kan helpen :)

Groetjes,

Eef.

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@Ik_ben_anoniem123 

Vrienden maken is voor iedereen anders. Probeer je niet aan te passen om vrienden te krijgen, want dan passen ze niet bij jou. Vind iemand, die zonder dat je je anders moet gedragen, nog steeds waardeerd. Goeie reactie van Eef trouwens!

Voor meer tips, zie andere topics :)

Veel liefs 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii,

Ik zou sowieso proberen om niks te forceren.  Meestal als je een tijdje met iemand praat hoor je meestal wel hoe diegene is en of hij/ zij een beetje bij je past, maar blijf wel altijd jezelf en doe je niet anders voor dan je bent.  En vooral dat als je ze iets verteld er geen oordeel of argwaan komt. En het is super logisch dat je niks durft te zeggen tegen iemand die je niet kent, dus als ze daar een mening over hebben is dat al niet goed. Hopelijk helpt dit een beetje 

Veel liefs  🤗

Ik_ben_anoniem123
Forum|alt.badge.img

Bedankt allemaal voor het antwoorden!!❤️

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen