Skip to main content
Vraag

Non binair of trans?

• 27 januari 2025
  • 4 reacties
  • 77 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 15 reacties

Heehoi, ik zit al een tijdje met mn gender identiteit te worstelen. Ik weet gewoon niet meer hoe ik me voel en wie ik wil zijn. Ik wil gewoon heel graag mezelf zijn, maar weet niet wie dat is. Iemand tips om mezelf te vinden en mezelf dan ook echt te kunnen zijn?

4 reacties

Nanoniem2011
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 187 reacties
  • 29 januari 2025

Misschien kun je eens contact zoeken met het COC? Dat is zeg maar een belangenvereniging voor LHBTQI+-ers waar ook het non-binair besproken kan worden. Er zijn heel veel ervaringsdeskundigen die jou met je gevoelens kunnen helpen. 

Gewoon ff Googlen op "COC Nederland"

Succes!

hoi Jilli,

vragen over identiteit kunnen verwarrend zijn zeker met zo veel geluiden om je heen.  als je jezelf wil zijn hoef je niet te zoeken wat je bent.  wat het beste werkt is gewoon doen wat je zelf graag zou willen krijgen. je identiteit is iets dat jij bent, jij bent niet je identiteit. wees aardig tegen mensen en houd je bij je standpunten. mensen accepteren je dan gewoon sneller. en dit kan soms moeilijk zijn zeker als je een standpunt hebt dat mensen niet delen, maar zodra ze doorkrijgen dat je er niet snel van af te brengen bent gaan ze het accepteren. op de paar grootste pestkoppen na dan maar daar moet je je niet zo veel van aantrekken. en als het gaat om je seksuele identiteit, kijk naar beneden en je weet het.

succes, 

seth

ikBenEenAlien
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 95 reacties
  • 8 februari 2025
Jilli schreef:

Heehoi, ik zit al een tijdje met mn gender identiteit te worstelen. Ik weet gewoon niet meer hoe ik me voel en wie ik wil zijn. Ik wil gewoon heel graag mezelf zijn, maar weet niet wie dat is. Iemand tips om mezelf te vinden en mezelf dan ook echt te kunnen zijn?

wat goed van je dat je dit durft te delen!! ♡ zelf snap ik je struggles, en die zijn echt super rot!

als je iemand hebt, zoals een ouder, broer/zus/familielid of vriend, wie je genoeg vertrouwt om dit mee te delen, deel het en vraag aan ze of ze een paar dagen lang jou met they/them of die/diens of welke voornaamwoorden je wilt, willen aanspreken, en daarna een paar dagen met andere voornaamwoorden die jou misschien ook goed lijken voor jezelf. als je niemand hiermee vertrouwt, probeer dan verschillende voornaamwoorden uit op jezelf als je nadenkt over jezelf. denk dus niet meer in 1ste persoon (ik, mij, etc), maar in de 3de petsoon (hij/hem, zij/haar, die/diens, etc). hopelijk heb je hier wat aan!

Natureflower
Forum|alt.badge.img+11
  • Topper
  • 648 reacties
  • 12 februari 2025

Het is idd een heel ingewikkeld ding om uit te vogelen. Sommige mensen weten altijd al een beetje wie ze zijn, maar anderen, zoals jij, hebben moeite om te vinden wie ze zijn.

Labels maken het eerlijk gezegd ook niet veel makkelijker. Soms voel je je niet helemaal thuis in de een of de ander. Hoe vervelend het ook klinkt, geef het tijd, denk erover na, en doe wat onderzoek.

Heel veel succes!

Liefs,

1.  

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen