Skip to main content
Vraag

hoe kan ik stoppen met zelfbeschadiging

• 25 januari 2025
  • 4 reacties
  • 24 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

hoii ik ben er weer

ik heb een vraag ik hoop dat iemand ka reageren ik heb echt hup nodig

dus ik doe al sinds eind groep 8 sh dus zelfbeschadiging maar niet heel diep maar wel dat het pijn doet en dat je het kan zien maar ik heb LO dus gym en daar heb ik een korte shirt aan met korte mouwen btw en dus je kan mijn arm zien dus mijn sh maar ik ben nu sinds maandag gestopt maar ik wil het weer doen want het helpt het is uitweg van mijn leven zeg maar maar ik kan het niet doen door gym en je mag natuurlijk niet met hoodie gymmen dus heeft iemand tips kindertelefoon hebben jullie miss tips 

alles is welkom 😘

kusjes en knuffels van - N

4 reacties

Fem_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • 259 reacties
  • 25 januari 2025

Hoi  ​@anoniem0201 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Wat ontzettend knap dat je probeert te stoppen, maar ik kan me voorstellen dat dit ontzettend lastig  moet zijn. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je het stoppen vol kunt houden.
Hier op het forum hebben we een topic met “alternatieven” dit zijn dingen die je kunt proberen om jezelf af te leiden en het zelf beschadigen daarmee kunt proberen te voorkomen of uit te stellen. Misschien heb je hier iets aan.

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4127 reacties
  • 25 januari 2025

In de link hierboven naar dat topic vind je heel veel goede tips. Zelf heb geen ervaring met zh dus vind ik het ook lastig om daar wat over te zeggen. Probeer er sws met iemand over te praten. Dat kan met KT of iemand uit je omgeving die je vertrouwt.

Heel veel sterkte.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 68 reacties
  • 25 januari 2025

@tim16 

dankjewel ik praat al met een vriendin van me dankjewel voor de tips.

Forum|alt.badge.img+1

hey anoniem0201,

ik spreek uit ervaring van sh helaas,

die drang nekt mij ook nog steeds..

voor verbergen zou ik sws litteken zalf gebruiken, pleisters kan ook als je een goed excuus hebt

Voor de drang zou ik dat linkje gebruiken en zelf helpt het elastiekje tegen pols schieten best wel, of iets leuks doen zoals  serie kijken, rondje wandelen. 

Wat sws helpt voor mij is elke dag 3 dingen opschrijven waar je dankbaar voor bent of trots op bent of dat je waardeert.

Ik hoop dat deze tips je een beetje gaan helpen!!

Succes en liefs everythingisok <333

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen