Skip to main content
Vraag

ben ik paranormaal

• 16 januari 2025
  • 5 reacties
  • 63 Bekeken

stitch1234
Forum|alt.badge.img+4

hey allemaal ik vroeg me al een tijdje af ben ik pananormaal begaafd?

deze dingen heb ik af en toe:

-ik heb vaak dromen over wat er gaat gebeuren

-ik heb heel vaak het gevoel alsof er iets al ooit was gebeurt

-ik weet wanneer iemand verdrietig, boos of blij is ook weet ik wanneer iemand liegt

-ik denk vaak wat andere ook denken ook al ken ik die gene niet goed

5 reacties

Haud machina ego sum
Forum|alt.badge.img+1

Hoi

mij lijkt het super cool om paranormaal begaafd te zijn, maar dat komt niet echt overeen met wetenschap.

Een paar dingen om rekening mee te houden:

-ik heb vaak dromen over wat er gaat gebeuren gebeuren die dingen dan ook echt? En hoeveel van die dromen gebeuren echt? Het zou kunnen dat je het een paar keer wel goed hebt geraden en je hersenen daarom overdrijven hoevaak je het goed hebt geraden.

-ik heb heel vaak het gevoel alsof er iets al ooit was gebeurt

is dat meer dan een gevoel? Is er een manier om te bewijzen dat het echt is gebeurd?

-ik weet wanneer iemand verdrietig, boos of blij is ook weet ik wanneer iemand liegt

bijna iedereen kan dat want dat is empathie. Als je hier heel goed in bent kan je gewoon een hoog EQ hebben.

-ik denk vaak wat andere ook denken ook al ken ik die gene niet goed 

dat is goed uit te leggen als je een hoog EQ hebt.

hier is een Wikipedia link over EQ: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Emotionele_intelligentie 

hoop dat dit helpt!

stitch1234
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 193 reacties
  • 17 januari 2025

ja die dromen gebeuren echt ook weet ik dat er iemand altijd bij me woont een soort geest. ze zegt dingen tegen me...en altijd gebeuren ze dan ook. ja ik weet als iets gebeurt wat ik dacht dat al eerder was gebeurd krijg ik in een flits hetzelfde te zien en daarna 0,01 seconden een zwart beeld

Haud machina ego sum
Forum|alt.badge.img+1
stitch1234 schreef:

ja die dromen gebeuren echt ook weet ik dat er iemand altijd bij me woont een soort geest. ze zegt dingen tegen me...en altijd gebeuren ze dan ook. ja ik weet als iets gebeurt wat ik dacht dat al eerder was gebeurd krijg ik in een flits hetzelfde te zien en daarna 0,01 seconden een zwart beeld

Laten wij dit meer gedetailleerd bespreken.

Hoe vaak gebeuren die dromen die waar komen? Hoe vaak droom je überhaupt? Wat is ongeveer de verhouding van jouw dromen die wel gebeuren en dromen die niet gebeuren? Denk hier ECHT goed over na, want je hersenen kunnen je foppen. Dat is een bevestigingsvooroordeel:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bevestigingsvooroordeel
Die geest. Waar en wanneer zegt ze dingen tegen je? Gebeuren die dingen altijd? Kan je misschien een voorbeeld noemen? Kan je een enkele keer bedenken dat wat ze zegt niet waar is gekomen. Weer die bevestigingsvooroordeel.

en iets dat gebeurt dat al eerder is gebeurt. Is dat een soort deja vu van je leven of iets dat voor je leven is gebeurt? Is het iets dat je hebt ervaart en dan nog een keer ervaart? Hoe werkt het. Want als het een deja vu is, dan is het gewoon toeval en gebeurt dat gewoon een beetje vaak.

Ben blij dat we al hebben vastgesteld dat je gewoon empathisch bent.

stitch1234
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 193 reacties
  • 18 januari 2025

@Haud machina ego sum je hoeft niet meteen zo boos te doen hoor. sjee die geest is altijd bij me in de klas op de manege. daarom lach als er niks is want dan loopt ze gekken bekken te trekken of zegt ze iets. als ik droom over iets dat gaat gebeuren gebeuren die dromen ook.

ThunderStorm
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 25 reacties
  • 20 januari 2025

hey allemaal ik vroeg me al een tijdje af ben ik pananormaal begaafd?

deze dingen heb ik af en toe:

-ik heb vaak dromen over wat er gaat gebeuren  volgens mij hebben best veel mensen dat

-ik heb heel vaak het gevoel alsof er iets al ooit was gebeurt Dat heet deja vu , dat heeft iedereen wel eens. ik ken bijna 300 mensen die dat ook wel eens hebben.

-ik weet wanneer iemand verdrietig, boos of blij is ook weet ik wanneer iemand liegt Emphatie!

-ik denk vaak wat andere ook denken ook al ken ik die gene niet goed Dat betekent gewoon dat je goed gezichten kan lezen

volgens mij is dit normaal hoor. want ik heb dit ook. Dit betekent gewoon dat je een sociaal persoon bent die goed dingen kan zien aan mensen. En dat van die geest heeft er niks mee te maken, dat is echt iets dat niet goed is. net zoals stemmen in je hoofd horen

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen