Beste mensen van forum kindertelefoon. Voordat ik mijn verhaal met jullie zal delen moet ik aangeven dat dit een heftig verhaal is met triggers. Ik zal de heftigste stukken er uit laten omdat dit gevoelig kan liggen bij mensen hier. Let op: Pesten, bedreigingen, geweld. Ik ga dit verhaal zo goed mogelijk proberen uit te leggen, maar om het kort te houden moet ik heel veel weg houden*
Mijn anonieme naam is vickey, en ik zal mijn kleine zusje (12-13), waar alles om draait Yvonne noemen. Mijn zusje heeft nooit problemen gehad en is altijd een open en oprecht meisje geweest, en was super blij toen ze naar haar brugklas mocht. Ze is rond deze periode veel sociale media gaan gebruiken en is veel vrienden en vriendinnetjes gaan maken in de buurt. Nu kwam dus de periode in de brugklas dat er ruzies ontstonden. Echt zo’n klassieke middelbare school ruzie omtrent sociale media etcetera, waarbij het zo is dat ze hebben “gehoord” dat de een dit heeft gezegd en de ander dat. Nou heeft haar generatie dus complete toegang tot het internet waarop ze allemaal teksten/fotos of wat je maar kunt verzinnen kan plaatsen. Zo werden er bewerkte foto’s van Yvonne geplaatst met belachelijke teksten etc. Dit was ge-escaleert en er is dus gevochten. Mijn zusje heeft enorm veel verdriet (tot elke nacht uren huilen) en spijt van deze ruzie gehad en ziet hiervan haar fouten dan ook in.
Yvonne heeft vervolgens iedereen die door bleef gaan met de ruzie geblokkeerd, zodat zij verder kon in het leven. Helaas waren en zijn deze meiden enorm gefocust op het zuur maken van Yvonne’s leven.
Yvonne is nu een half jaar verder en gaat nu bijna naar de tweede van de middelbare school. Ze had een slaapfeestje geplant met haar beste vriendin en zij wouden samen gezellig naar buiten om te gaan spelen. Hierbij is er dus een grote groep meisjes (voor de zoveelste keer) hun twee op gaan zoeken met doodsbedreigingen, (die ze ook veel van hun online krijgt). Dit meisje (met een strafblad en al een geschiedenis dat ze van school is gestuurd omdat ze een jong ventje met iets scherps had gestoken,) is dus verhaal komen halen bij mijn zusje om het feit dat ze een half jaar geleden ruzie had gehad met dat meisje haar nicht. Alles begint heel erg te escaleren en dat meisje is echt enorm uitdagend, ook zeker als ze wordt aangesproken door mijn ouders voor de doodsbedreigingen (ze daagt mijn ouders uit om haar aan te raken wat ze niet gaan doen.)
Ik ben enorm bang voor mijn zusjes veiligheid aangezien dit niet de eerste keer is dat dit gebeurd en dat dat meisje al meer dingen gedaan heeft dat niet door de beugel kan. Ik ben ook ontzettend bang dat dit escaleert (zeker hoe het er nu uit ziet), en ik heb gewoon geen idee hoe ik dit moet stoppen.
Onthoud; er ontbreekt HEEL veel informatie aan dit verhaal. Waar het op neer komt is dat ik ontzettend bang ben voor de veiligheid van mijn gezin, en ik niet weet als grote zus hoe ik mijn zusje moet beschermen tegen gestoorde en gevaarlijke mensen. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat het meisje iemand aanvalt met een wapen. Ik lig hier s’avonds wakker van.