Vraag
Wat moet ik doen?
Ik ben veertien jaar en ben vorige week gestart in de derde. Al vanaf de brugklas word ik gepest door een meisje die iedereen tegen me opstookt en me het leven zuur maakt. In de tweede werd ik niet ingedeeld bij haar in de klas, omdat mijn ouders erop stonden dat ik niet bij haar zou komen. Door een fout van de nieuwe afdelingsleider van de bovenbouw, ben ik bij haar in de klas ingedeeld en ging het de eerste dag al verkeerd in de gymkleedkamer. Ik zit sinds maandag al thuis, omdat ik te bang ben om naar school te gaan. Dit is niet de eerste keer dat ik gepest word maar dit gaat heel lang door. De afdelingsleiders weten dat ik thuis zit en door wie dat komt, maar nog steeds is de pester niet geroepen en zitten mijn ouders in de stress en worden ze ook kwaad op mij, omdat dit zovaak voorkomt.
We zoeken nu naar een nieuwe school, maar de meeste scholen werken niet mee, zitten vol of reageren niet snel genoeg. Ik moet zo snel mogelijk naar school gaan want anders komt de leerplichtambtenaar en riskeren mijn ouders een boete en kan ik zelfs een taakstraf krijgen. De kans is groot dat ik maandag sowieso weer terug naar school moet, terwijl de pester niet is geroepen, er nog niks is opgelost en de pester nog bij me in de klas zit. Ik weet dat alles erger wordt als ik naar school blijf gaan en ik ben hopeloos. De kans is klein dat ik naar een andere school kan gaan, maar ik moet naar school. Ik wil geen boete of taakstraf vanwege een probleem kind. De school treedt te zwak op tegen pestkoppen, maar dan willen ze wel dat ik naar school ga. Wat moet ik doen? Mijn ouders zijn kwaad en in de stress, maar ik durf niet naar school te gaan. Wie weet wat ik moet doen?
We zoeken nu naar een nieuwe school, maar de meeste scholen werken niet mee, zitten vol of reageren niet snel genoeg. Ik moet zo snel mogelijk naar school gaan want anders komt de leerplichtambtenaar en riskeren mijn ouders een boete en kan ik zelfs een taakstraf krijgen. De kans is groot dat ik maandag sowieso weer terug naar school moet, terwijl de pester niet is geroepen, er nog niks is opgelost en de pester nog bij me in de klas zit. Ik weet dat alles erger wordt als ik naar school blijf gaan en ik ben hopeloos. De kans is klein dat ik naar een andere school kan gaan, maar ik moet naar school. Ik wil geen boete of taakstraf vanwege een probleem kind. De school treedt te zwak op tegen pestkoppen, maar dan willen ze wel dat ik naar school ga. Wat moet ik doen? Mijn ouders zijn kwaad en in de stress, maar ik durf niet naar school te gaan. Wie weet wat ik moet doen?
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.