Waarom wij?

  • 3 May 2018
  • 4 reacties
  • 186 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Ik zit nog maar een jaartje op de school waar ik nu op zit dus ik kende eerst ook heel weinig mensen. Na een tijdje werd ik bevriend met iemand maar hij werd altijd uitgescholden (Homo, Kut homo etc.) Omdat ik in de pauze bij hem en zijn vrienden begon te zitten begonnen die pesters ook mijn naam te roepen en daarvoor gooiden ze ook al heel vaak eten of propjes naar hem en uiteindelijk ook naar mij. In het begin deden we niet zoveel want we vonden het eigenlijk wel grappig hoe ze onze namen wel wisten maar wij die van hun niet.

Na een tijdje zijn we naar de afdelingsleider gegaan en uitgelegd wat er allemaal gebeurde. in het begin gebeurde er niks dus we zijn nog een keer gegaan en toen hebben ze een docent geplaatst in onze kantine. Ze waren ook een tijdje gestopt met roepen maar toen gooiden ze een steen naar die vriend die dus werd uitgescholden voor homo enzo. Dus hij stuurde een mail naar onze mentor en de afdelingsleider aangezien de schooldag al voorbij was. De mentor zei dat ze er achteraan ging en uiteindelijk zijn ze alleen maar aangesproken. Dus we gingen nog een keer naar de afdelingsleider. en net voor de meivakantie waren ze weer begonnen met roepen en inplaats van mijn naam gingen ze "hoer" naar me schreeuwen (wat best wel grappig is aangezien ik lesbisch ben en in mn 15 jarige leven maar 1x verkering heb gehad lmao).

Ik vroeg me af of jullie misschien tips voor ons hebben zodat ze wel stoppen.

groetjes,
bangchan

4 reacties

Hoe reageren andere klasgenoten op hun gedrag?
Je schrijft namelijk dat jouw vriend bij een groepje zit, dus steunen zij jullie wel?

Is er iemand anders die hierbij zou kunnen helpen?
Misschien een vertrouwensdocent, omdat jouw mentor naar mijn mening niet streng genoeg heeft gehandeld gezien de duur van het pesten.
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-

nou we hebben zegmaar een kleine vriendengroepje en de rest van de klas haat ons lol. Maar we steunen elkaar wel
Hoi!

Stom dat die pesters jullie lastigvallen. Jullie mentor doet niet echt iets doeltreffend, dus zoals @MensPersoon zegt, kan iemand anders aanspreken helpen. Jullie hebben steun aan elkaar, maar het zou fijner zijn als het pesten helemaal stopt. Als er met stenen gegooid wordt, kan het gevaarlijk worden. School moet het belang van de situatie inzien.

Groetjes
x
Je kan naar de directeur gaan als de afdelingsleider niks doet

Reageer