Vraag

Vriendin

  • 27 August 2018
  • 13 reacties
  • 279 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een vriendin die ik al best lang ken maar toen we naar de middelbare gingen kwamen we in een andere klas. Ze is daar een soort van gepest en was heel blij toen ze dit jaar in een andere klas kwam ( bij mij ). Alleen doet ze nu heel gemeen tegen mij terwijl ik haar juist heb geholpen vrienden te krijgen in haar nieuwe klas. En nu ze dus vrienden heeft laat ze mij vallen en maakt ze gemene opmerkingen naar mij. Ze zegt bijvoorbeeld dat ik te veel eet en dik ben. En als ik een vraag stel zegt ze dat ik dom ben of als ik een grapje maak zegt ze dat het niet grappig is maar als een andere vriendin dezelfde grap maakt moet ze keihard lachen. Ik word heel onzeker van haar dat ik niks goed kan doen. En ik weet dat dit niet echt pesten is maar ik hoop dat iemand misschien toch tips heeft❤️

13 reacties

Hoi!
Mijn beste vriendin maakte precies hetzelfde mee, maar weet je wat je moet denken? Als ze je echt niet nodig heeft ziet ze vanzelf wel wat ze mist. En nieuwe vrienden komen altijd langs, misschien niet binnen 2 tellen maar je maakt zeker nieuwe vrienden! En waarschijnlijk omdat het gaat om het stomme ‘populaire’ leventje. Dat ze nu eindelijk vriendinnen heeft waarvan ze zeker weet dat ze dan niet meer gepest kan worden. Ik zou dus gewoon nieuwe vrienden maken en verder leven! Je kan natuurlijk ook gewoon het met haar over hebben, veel moed nodig maar je weet dan wel waarom ze zo doet en dan weet je ook of het echt je beste vriendin nog is!

Veel succes en ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Hoi Isa!

Heel erg bedankt voor de tips en ik ga proberen om gewoon verder te leven en meer met vriendinnen om te gaan die wel aardig zijn. Dus heel erg bedankt!!❤️
Heej, lief van je dat je haar hebt geholpen. Waarschijnlijk wil ze gewoon een beetje stoer doen. Maar ze laat nu wel merken dat ze geen goede vriendin is!
Hey Singingin

Wat heeft die vriendin geluk gehad dat jij haar geholpen hebt. Helemaal niet dankbaar van haar dat ze jou nu zo laat vallen, en zelfs gemeen doet.

Zoals @Isssssaaaaaa zei, lijkt het me een goed plan om nieuwe vrienden te zoeken. Jullie zouden er eventueel over kunnen praten, en als ze dan nog geen begrip toont, kan je wat afstand van haar doen.

Groetjes
Kenshin
Hey Kenshin

Dankjewel voor de tips! ❤️❤️
Heel anoniempje29374
Ja ik denk ook dat ze gewoon stoer doet. En je hebt gelijk dat ze geen goede vriendin is❤️
hey
wat vervelend. Jij hebt haar geholpen en je kreeg er dit voor terug. Hartstikke ondankbaar. Mensen veranderen ook op de middelbare school je gaat kijken wie het beste met je klikt. Maar dat betekend niet dat ze zo iets kon doen want dit is wel heel gemeen. Misschien ziet ze nu niet helemaal in wat ze aan het doen is en denkt ze dat het alleen maar leuk is omdat ze haar vriendinnen heeft. Maar misschien is het inderdaad ook beter om nieuwe vrienden te zoeken haar los te laten. En laat haar maar lekker stoer doen. Probeer er alsjeblieft niet onzeker van te worden want je bent vast een hele leuk meid die betere vrienden verdient! Het ligt helemaal niet aan jou dat zij zo doet. Ze ziet later wel wat ze mist en dan heb jij super toffe vrienden omdat jij een nieuwe start hebt gemaakt en real bent!
Heel veel succes Xxx
Hoi anoniem A!

Super erg bedankt voor je reactie en ik vind het heel aardig wat je allemaal zegt! Ik zit weer met haar in de klas maar ik heb vooral nieuwe vriendinnen gemaakt dus daar ben ik heel blij mee❤️
Hey Singingin,

ik zou dit zeker met haar gaan bespreken!
En zeg vooral wat jij hebt gedaan voor haar misschien luistert ze dan wel, wie weet?
Als ze niet wil luisteren of weer gemeen doet dan houdt het op, maar zodra dit soort gedrag doorgaat dan kan je best naar je mentor gaan en het bespreken. Meestal lucht dat wel op.
Veel geluk en sterkte!
Groetjes Blue.
Hey Bluetheraptor,

Dankjewel voor al je tips! Ik ga er zeker wat mee doen! Ik ben wat meer afstand van haar gaan nemen en nu hebben we niet zo veel contact meer. Als we alleen zijn doet ze ook gewoon aardig maar in een groep opeens niet meer. Maar het gaat in ieder geval al weer veel beter!
Dankjewel❤️
??♥️
Komen uit een pest situatie en veel pesterijen gezien weet ik eigelijk wal wat je vriendin nu doet.... Ze weet hoe het is om gepest te woorden en nu ze uit die situatie is doet ze er ales aan daar niet terug te komen... Ik dnekd at je dat best met haar zou kunne bespreken via chat dan is ze niet met die anderen. Zeg dan bv hey (naam) ik moet toch even wat kwijt ik snap heel goed dat gepest woorden heel erg veel met je heeft gedaan en nogsteeds doet. Maar ik heb je toen geholpen en ik wil er nog steeds voor je zijn maar ben jij er ook voor mij?

Iets in die richting (dit hoeft absoluut niet als je dat niet wilt)

Maar ik denk dat het best zo kan zijn dat ze zelf niet echt door heeft wat het met jou doet.

Probeer ondertussen in de pauze ofzo anderen mensen te vinden om mee om te gaan❤️

Ik wens je het best❤️❤️❤️
Deze situatie lijkt een beetje op de spiegelreflectie, waarschijnlijk neemt jou vriendin het pestgedrag van andere een beetje aan. Super vervelend dit! Kijk of je met haar in gesprek kan hierover met haar, en probeer te vragen waarom ze zo doet. Blijven praten dat is belangerijk! Als je denkT van: Joh, laatmaar.. Zo hoef ik niet met haar te praten, nu ze zo tegen me doet. Is ook begrijpelijk, want het is ook niet leuk als iemand zo tegen je doet. Als je daarmee niet uitkomt, kan je misschien kijken of er wel andere meiden zijn die wel gezellig met jou omgaan. Het is maar even kijken wat je zelf prettig vind.

Veel succes!

Reageer