Vraag

Soort van pesten..

  • 5 September 2018
  • 4 reacties
  • 140 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb dus een probleem. Ik word soort van gepest. Ik kom uit een dorp en moet elke dag ver fietsen naar school in een stad. Er werd nooit iets naars gezegd op mijn basisschool tegen mij, maar toen ik naar de middelbare school ging (ik zit nu in het 2de maar toen 1ste) veranderde dat. Ik had een erg drukke klas en weinig vriendinnen. Er was een groepje met jongens (5) die steeds zulke stomme opmerkingen maakte. Ze zeiden de hele tijd: “je bent dik, je hebt geen vrienden, heb je obessitas? ben je depressief?”. Ik was nooit onzeker maar toen al die dingen gebeurde, veranderde dat. Mijn vriendinnen namen het af en toe voor me op, maar het bleef doorgaan. Ik negeerde ze altijd, maar van binnen voelde ik me rot of dat ik gelijk kon huilen. Ik kon het niet aan mijn mentor vertellen, omdat een ander Meisje hetzelfde had en die was naar onze mentor geweest alleen hij heeft bijna nooit wat gedaan dus ik durfde niet. Nu is het probleem: die jongens zitten nu weer bij mij in de klas en mijn vriendinnen zijn naar een klas hoger gegaan. Ik ben heel bang dat het doorgaat en dat ik echt geen nieuwe vrienden vind.. mijn ouders weten er niet vanaf, ik zei altijd dat het goed ging maar ik loog. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb vaak genoeg gezegd tegen ze dat ik het niet fijn vond en negeerde ze maar het holp niet. Ik voel me hierdoor niet fijn als ik op school ben.

4 reacties

Oh ja en ik ben een meisje van 13 die in de puberteit zit dus dan ben je ook al kwetsbaarder..
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ontzettend vervelend dat je je niet fijn voelt op school. Ik denk dat je dit verhaal zo snel mogelijk met je (nieuwe) mentor/mentrix 'moet' delen. Pesten hoort uiteraard niet thuis op een school (nergens overigens) en als het goed is ziet je school dit ook zo. Ik neem aan dat zodra je dit deelt met je mentor deze hier achteraan gaat. Mocht dit nou niet gebeuren ga dan langs de afdelingsleider. Deze zal dan ongetwijfeld die jongens aanpakken. Daarnaast kun je ook informeren of een overplaatsing naar een andere klas mogelijk is.

Je ouders hierover informeren zou ook geen kwaad kunnen (al begrijp ik helemaal als je dit liever niet hebt). Mocht je namelijk zelf nergens komen kunnen je ouders er altijd nog achteraan gaan, maar ik denk dat het niet zo ver zal komen. Verzamel al je moed en maak die stap naar je mentor/mentrix. Tenminste dat is de eerste stap naar een oplossing van dit probleem (lijkt mij). Ik vind het overigens knap hoe je ermee omgaat.
Hey! Misschien kan je het eens met je ouders bespreken, en als dat niet kan, misschien met de kindertelefoon bellen?
Hoi, heb je dit jaar een andere mentor? En anders, als er meer mensen over een probleem beginnen is er meer kans dat je mentor ook inziet dat er werkelijk wat gedaan moet worden

Over je vriendinnen:
Je kan naast nieuwe mensen gaan zitten in de pauze of random in de les naar ze lachen ( zo heb ik echt een vriendin gemaakt ).

Je bent vast niet echt dik, dat soort stomme jongens zeggen dat alleen om je te kwetsen. Ze vinden het leuk om je geschokt te zien. Of wat ze liever nog willen: datvje gaat huilen! "Leuk joh lachen!"

Nee het is niet leuk en niet grappig. Ik weet het. Maar het is toch een soort dierlijk ding. Rangorde. Dus bedenk maar dat die jongens eigenlijk gewoon mensen met de hersens van een zwein zijn ❤?

Als jij kan doen alsof het je niks scheelt stoppen ze vaak eerder, omdat het niet meer grappig is.

Succes
~Asy

Reageer