Vraag

pesten tot verdriet

  • 21 November 2018
  • 6 reacties
  • 262 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hai mensen ben ik weer.
ik ben iris een meisje van 15 en ik zit in de knoop met mezelf.
vaak kom ik thuis en moet ik super hard huilen omdat er de hele dag naar me gescholden word.
ik voel me machteloos ik heb gewoon het gevoel alsof ik niks kan doen.
nu is het zelfs zo erg geworden dat ik niemand meer heb en alles alleen moet doen.
toch kan ik in een paar dingen wel geluk vinden normaal maar zelfs nu lukt dat niet niks help ik ben gewoon kapot gemaakt en te kwetsbaar geworden heeft iemand goede raad.

met vriendelijk groetjes iris

p.s. als je iets weet hoor ik het heel graag want zo kan ik niet meer verder😭

6 reacties

hey,

kan je dit met je ouders/mentor bespreken?

en heb je misschien vrienden via sport of iets?
zelfs dat helpt niet meer het is altijd het zelfde
Hey,

wat vervelend om te horen!
Misschien helpt het om een penvriend of penvriendin te vinden met wie je hierover kunt schrijven. Er bestaan meerdere websites om met mensen in contact te komen, zowel mensen in het buitenland als anderen jongeren in Nederland.
Je kan ook een nieuwe hobby zoeken, zo kom je weer in contact met nieuwe mensen die misschien niet op dezelfde school zitten. Een huisdier nemen, waar je veel mee bezig kunt zijn zou ook kunnen helpen.
En anders zou je ook aan je ouders kunnen vragen of je naar een andere school kunt gaan.

Hopelijk heb je iets aan deze tips, en ik hoop dat het snel weer beter met je gaat.

xxx
Badge
Hallo,

het is erg dat jij gepest word heb je al een mentor/leraar erbij gehaald?
als dat niet helpt kan je naar de directeur/directrice gaan
helpt dat ook niet?vraag je ouders of ze met je naar school gaan want pesten is echt niet ok
Ik vind het heel erg voor je, pesten kan echt niet. Ik heb een soort van hetzelfde meegemaakt maar ik had dan mn vriendinnen, ze hebben me ook meerdere keren blauwe plekken bezorgd maar ik ben nu van ze af want ik zit op een andere school. Ik weet niet hoe je thuissituatie is maar over het algemeen willen ouders het beste voor hun kind, ik denk dat je met hen wel kunt praten. Anders kun je misschien naar je mentor die helpt je vast wel en die kan ook meteen iets aan die pesters doen. Ik weet niet of je een hobby hebt die belangrijk voor je is bijvoorbeeld paardrijden dan kun je misschien een keer naar een manege gaan dan kunnen de paarden je troosten en je kunt daar misschien ook wel vrienden maken. Misschien heb je een huisdier of mag je er een nemen, die kunnen je ook altijd toosten, ze schelden je niet uit en ze luisteren naar je. En als het te erg wordt kun je misschien naar een andere school gaan om een ele nieuwe start te maken.
Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt.
heel veel sterkte en succes❤️❤️❤️
zelfs dat helpt niet meer het is altijd het zelfde
Heyy Ik heb in zelf in een hele vervelende situatie gezeten. En dit heeft me geholpen

Tips tegen het schelden
  1. probeer met mensen erover te praten
  2. Negeer het
  3. schrijf negatieve gedachtes op

Reageer