Pesten en bang voor school


Reputatie 4
Badge +1

Hallo, allemaal. Ik zit al drie jaar op de middelbare school en ik heb het heel erg naar mijn zin gehad. Nu heb ik twee jaar achter elkaar een top klas gehad, maar ik ben helaas blijven zitten. Vanaf de nieuwe klas is alles slecht gegaan. Vanaf dag 1 waren ze al begonnen met pesten. Ik heb het drie maanden kunnen negeren, totdat het erger werd. Ze gingen van soms een opmerking, naar elke dag meerdere opmerkingen, naar met potloden en pennen naar mij gooien. Ik hield het niet meer vol. Toen heb ik een gesprek gehad en mocht ik van klas ruilen. De tweede klas had al heel veel dingen over me gehoord, die niet waar waren. Bijvoorbeeld dat ik mezelf snij. Ik krijg weer steeds meer opmerkingen en durf nu niet meer naar school. Mijn school heeft geprobeerd om met oplossingen te komen, maar ik durf gewoon niet meer op die school te lopen. Ik weet niet meer wat ik kan doen. Ik zou graag naar een andere school willen. Waar mijn beste vriendin op zit, zodat ik haar kan helpen en zij mij. Alleen die school is erg populair en zit erg vol. Ik moet nog mailen naar de school om te vragen of het mogelijk is. Maar wat als het niet kan? Ik wil weg van die school, maar andere scholen zijn hier ook niet een optie. Dat is de enige optie die ik voor dit jaar heb. Ik ben bang voor wat ik moet gaan doen. Ik heb alles geprobeerd om op de school te blijven, maar elke keer als ik er aan denk krijg ik paniekaanvallen en ademhalingsproblemen. Ik ben bang dat mijn cijfers omlaag gaan als het zo door blijft gaan, terwijl ik gewoon prima op mijn niveau kan werken en leren. Wat moet ik doen? Komt dit goed? Mvg, mij!


13 reacties

Hey,

Wat vervelend voor je! Ik hoop dat je toch naar die andere school kan. Ik weet niet echt tips, maar wens je heel veel sterkte toe!

~Ikke13

Reputatie 4
Badge +1

-onnodige quotes verwijderen-

Heel erg bedankt! ♥️

Reputatie 3
Badge

Hey, het is echt vervelend om te zien in wat voor situatie je zit op school. 

Ik zou echt naar een andere school gaan als ik jou was want ik denk niet dat dit nog opgelost gaat geraken.

 

Ik wens je wel nog veel sterkte en ik hoop dat het goedkomt. 

 

☻♥

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @c0cootje

Wat erg voor je! Ik hoop dat je naar die andere school mag en het dan beter gaat. Denk ook niet dat dit nog opgelost kan worden op de school waar je nu op zit omdat, volgens je verhaal, het pesten al veel te erg is en er al veel aan is gedaan en het niet stopt? 

Ik hoop dat je naar die andere school mag! 

Ik heb niet echt tips. Misschien kan je een keer met de kindertelefoon bellen of chatten? 
 

Heel veel sterkte!! <3

xx Eenmeisje004 

Reputatie 4
Badge +1

@NONONONO12 
Heel erg bedankt <33

Reputatie 4
Badge +1

@Eenmeisje004 
Dankjewel!! Ik heb al eens eerder gechat met de kindertelefoon en die zeiden dat het gewoon mogelijk was om van school te wisselen enzo. Heel erg bedankt voor je reactie, super lief!! <33

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @c0cootje  als je dat beslist kies je voor jezelf en dat is heel goed! Alvast veel succes je verdient het !

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 5
Badge +1

Hoiii @c0cootje 

Ik hoop voor je dat je naar die andere school kan! Als jij niet meer normaal naar school kan en paniekaanvallen enz krijgt dan is er iets fout. Als jij jouw verhaal vertelt aan de school waar je graag naar toe wilt dan zullen ze echt wel een uitzondering maken. Of in ieder geval met een hele goede oplossing komen.

Jij komt er wel, stay strong!

Liefs<3

Dit is echt heel vervelend voor je! Zeg gwn dat je beste vriendin er ook op zit, en vertel wat Jou op die school waar je nu nog op zit is aangedaan! Ik hoop echt dat je naar die school mag. Misschien kan de school waar je nu nog op zit iets regelen? Of anders je ouders? 
 

heel veel succes! You can do thisss <333 

Reputatie 4
Badge +1

@Julian12 
Dankjewel :)

Reputatie 4
Badge +1

@JooJoo 
Heyy, dankjewel voor je reactie, echt heel lief :)) Ik en mijn school hebben geregeld dat ik alleen woensdag en donderdag hoef te komen en dan op een andere plek dan een klaslokaal. Alleen ik heb het gevoel alsof ze me langzaam weer de klas in proberen te krijgen, wat ik helemaal niet wil. Van mijn moeder mag ik het jaar op deze manier afsluiten maar ik weet niet zo goed of mijn mentor het daarmee eens is.

Reputatie 4
Badge +1

@Esmay07 
Dankjewel<333

@JooJoo 
Heyy, dankjewel voor je reactie, echt heel lief :)) Ik en mijn school hebben geregeld dat ik alleen woensdag en donderdag hoef te komen en dan op een andere plek dan een klaslokaal. Alleen ik heb het gevoel alsof ze me langzaam weer de klas in proberen te krijgen, wat ik helemaal niet wil. Van mijn moeder mag ik het jaar op deze manier afsluiten maar ik weet niet zo goed of mijn mentor het daarmee eens is.

Heyyy!! 
wat fijn dat je maar twee dagen hoeft te komen! En ook super fijn dat je op een andere plek zit! Als ze je weer de klas in willen krijgen, jammer voor hun! Jij doet gewoon lekker wat jij wil! En je mentor, je moet zelf beslissen wat je Wil. Als je mentor het daar ook niet mee eens is, ook jammer. Fijn dat je het jaar zo af mag sluiten. Luister naar jezelf! En niet naar de rest! Hoe is het nu? Gaat het zo fijner? Heel veel succes! Nog twee maandjesss! En dan zomervakantie! Hopelijk krijg je dan een andere school/klas! 
byeeee

Reageer