Vraag

pesten - bedreiging en mishandeling

  • 26 October 2020
  • 14 reacties
  • 216 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi, ik ben een meisje van 15 jaar, ik op word op en na school heel erg gepest en word uitgescholden bereigd en mishandeld. ik wil daardoor liever dood. heeft iemand tips wat ik kan doen? bedankt alvast

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. anonimiteit


14 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Heb je er al met iemand over gepraat? Misschien kan je mentor of zo iets doen. Want dit is natuurlijk niet normaal.

Waarvoor schelden ze je uit dan?

XOXO 

~BreezyOcean

Hey, heel erg vervelend om dit te horen. De enige tips die ik je kan geven is, praat met een volwassene hierover. Denk bijvoorbeeld aan je ouders, broers/zussen, je mentor/docent of een vertrouwenspersoon bij jou op school (die kunnen wellicht iets voor je betekenen). Ik lees ook dat je bedreigt wordt en mishandelt. Hiervan kan je een aangifte voor doen als het je echt teveel wordt. 

Ik begrijp dat er nu veel in je hoofd rondgaat en ik wil dat je altijd onthoudt, dat mensen die aan pesten doen bijna altijd of jaloers zijn of zelf heel onzeker zijn. Houd je hoofd hoog en laat zien dat jij  veel meer beter bent dan zij :blush:

Nogmaals, probeer met een volwassene hier over te praten en doe aangiften als het echt nodig is!

breezyocean, ik heb er nog met niemand over gepraat. ze schelden me uit voor dat ik lelijk ben en dik en dat ik raar praat en loop en we hebben wat minder geld thuis en dan zeggen ze daar dingen over

girlbox09,  ik snap dat erover moet praten maar ik wil dat liver niet ik ben bang dat het pesten dan erger word. aagifte wil ik liever ook niet doen. bedankt voor je tips.

Reputatie 3
Badge +3

Je zou er echt met iemand over moeten praten want dit is echt niet normaal. Is er misschien een vertrouwenspersoon op school? 

er is een vertrouwenspersoon op school ja

 

girlbox09,  ik snap dat erover moet praten maar ik wil dat liver niet ik ben bang dat het pesten dan erger word. aagifte wil ik liever ook niet doen. bedankt voor je tips.

Dat begrijp ik, alleen is het toch beter om er met iemand erover te praten die je echt vertrouwt. Je lucht je hart op en wie weet kunnen jullie samen een oplossing zoeken :blush:

ja dat snap ik maar ik wil niet dat het pesten erger word

 

Ja, maar dat weet je niet. Wie weet stoppen ze wel als er wat gezegd/aangesproken wordt op het gedrag van de meiden tegen de meiden zelf en/of de ouders. 

ja oke misschien gebeurd dat wel. en het zijn trouwens jongens


Sorry, jongens*. Ja, denk er maar eens goed over na. Misschien dat je van gedachte verandert. Maar dat is het beste wat je kunt doen. Ook de andere tips die ik boven aangaf kun je toepassen. Succes :blue_heart:

oke doe ik dankjewel

Badge

Die mensen moeten ophouden met hun kinderachtige gedrag! 

Je zou ook die ‘pesters’ kunnen ontlopen, dus dat je ze niet tegenkomt.

 

Groetjes

Badge

Hey meid praat er met iemand over die je goed vertrouwd  of je ouders 

 

Gr

Daviniatje1

Reageer