Beantwoord

Pesten

  • 24 November 2018
  • 5 reacties
  • 435 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit in de eerste van de middelbare school. Op mijn oude school werd ik gepest. Ik dacht dat het anders zou zijn op de middelbare school maar dat is helaas niet zo. Ik word buiten gesloten, uitgescholden voor slet en niemand wilt naast mij zitten in de klas ik heb het er al met mijn mentor over gehad maar die doet er niks aan mijn ouders weten er ook al van.
Ik ga met buikpijn naar school en haal alleen maar onvoldoendes. Ik moet gewoon huilen alleen al als ik er aan denk. Ik ben ten einde raad en weet niet wat ik kan doen. Kan iemand mij mischien tips geven?
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 November 2018, 20:34

Bekijk origineel

5 reacties

hoi,
ik vind het erg voor je dat ze zo tegen je doen, en ook goed dat je het hebt verteld tegen je ouders en je mentor! het is raar dat je mentor er niks tegen doet, maar misschien zijn er andere docenten die je kunnen helpen? of een persoon op school die daar iets aan kan doen? misschien kun je met je ouders naar de mentor stappen en het hele verhaal uitleggen. dat ze niet naast je willen zitten is echt klote.. misschien lopen dr mensen mee met de pesters en die dan ook zelf niet gepest willen worden.

stap anders af op andere mensen op je school waarmee je goed kan praten.
en als ze nog een keer zoiets doen gewoon van je afbijten ook al is dat moeilijk, kom voor jezelf op!

ik wens je nog heel veel geluk toe en geef nooit op, aan alles is een begin en een eind❣️
Hoi Karlijn,
wat naar voor je dat je word gepest. Heb je misschien ook enig idee waarom?
ik vind het heel erg raar dat je mentor er niets aan doet ik vind het wel goed dat je het er over hebt gehad met je mentor. Pesten is en blijft het vervelendste wat er is, ik heb er zelf ook heel wat mee geleerd. Ik werd zelf vroeger ook gepest omdat ik wat dikker was dan de rest van de kinderen, ook ik heb me er zo onzeker over gevoeld. Ik ben toen op een verdedigingssport gegaan! Goeie tip, want zo kan je erg makkelijker leren voor je zelf op te komen. Lieve Karlijn, ik raad jou aan om nog eens goed met je mentor te praten en met je ouders. Mocht dit geen effect hebben neem dan contact op met je afdelingsleider.

groetjes, P
Hey Karlijn,

Ik snap hoe jij je voelt ik ben vroeger namelijk ook gepest en niemand ging mij helpen. Ik had het ook aan mijn mentor verteld, maar die deed ook niks.

Bij mij is het uiteindelijk gestopt doordat ik naar mijn coördinator ben gegaan. Ik weet niet of ze dat op jouw school ook hebben, maar die staat zeg maar boven jouw mentor.
Maar de coördinator heeft het wel serieus genomen en toen moest ik op gesprek bij de directeur en die heeft na het gesprek ook met de pesters gesproken en die zijn geschorst.

Wat ik hiermee bedoel te zeggen is, dat je het altijd aan een andere docent moet zeggen die je vertrouwt. Dat heeft mij in ieder geval geholpen.

Groetjes,
Dansmeisje
Reputatie 2
Badge +3
Bij mij op school is er een vertrouwenspersoon hier kun je altijd naar toe gaan
hey Karlijn

Het spijt me hoe je je voelt. Ik heb er zelf ook last van gehad. Ik had geen zelfvertrouwen meer.
Wel had ik het geluk dat ik nog een vriend had online. Die gaf mij de tip om een vecht sport te gaan. Het heeft mij erg geholpen. (Ik heb niemand geslagen hoor) Maar het doet wat met je zelfvertrouwen. Zelf ben ik gaan kickboksen. ik heb nu geen onzekere houding meer. en ik weet dat ik ze aan kan als het er ook aankomt

ik hoop dat je hier wat aan hebt ❤️

Reageer