pesten

  • 20 October 2018
  • 6 reacties
  • 163 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi,

Ik ben een meisje van 13 jaar en ik ben veel gepest. Op de basisschool ( in groep 4 t/m 8 ) werd ik gepest door een paar meiden uit mijn klas. De ene keer deden ze ineens heel aardig en de andere keer lachten ze me uit en dat soort dingen. Ik verheugde me er heel erg op om naar de middelbare school te gaan omdat ik dan niet meer gepest zou worden, maar het werd daar alleen maar erger. Ik ging al best wel met de 2e klassers om en ze deden allemaal heel aardig. Maar later in het jaar heb ik veel vriendjes gehad en werd ik steeds vaker 'hoer' of 'slet' genoemd door die 2e klassers. Later heb ik me vaak gesneden in mijn armen omdat ik mezelf haatte en ik mezelf gewoon pijn wilde doen. Telkens als ik er over wilde praten met mijn ouders zeiden ze net als die meiden dat ik me aanstelde en zeiden ze ook dat ik het gewoon moest negeren. Maar ja makkelijker gezegd dan gedaan... Ik ben uit eindelijk naar mijn mentor gegaan en hij wilde me graag helpen. Hij heeft de meiden aangesproken en zei dat ze het wel hadden begrepen. Maar in plaats van dat is het alleen maar erger geworden en lachen ze me vaak uit. Ik durf bijna nergens meer zonder vrienden of mijn ouders heen omdat ik bang ben dat ik ze ergens tegenkom. Heeft iemand misschien een idee hoe ik hier mee om kan gaan?

6 reacties

Heyy,
Wat supervervelend! Ik denk dat het misschien handig is om nog een keer naar je mentor te gaan, want waarschijnlijk denkt hij dat het beter gaat. De mensen die je pesten, zijn ontzettend fout bezig. Het slimst is om rustig te blijven, ik weet hoe moeilijk dat is, maar zodra ze merken dat het je wat doet of dat je er boos van wordt doen ze het nog vaker. ik denk echt dat het verstandig is om er met iemand over te praten, ook omdat je jezelf snijdt. Heb je er ooit overnagedacht om naar een andere school te gaan? Blijf jezelf, het ligt niet aan jou!!!!
liefs,
sleepygirl
@Sleepygirl ja heb wel nagedacht om naar een andere school te gaan maar dat gaat lastig want in het dorp naast het dorp waar ik woon zitten 3 scholen en daar zitten ook vriendinnen van die meiden op. En ik denk dat ik me heel erg alleen ga voelen of zoiets als ik nog verder weg naar school ga omdat ik daar niemand ken. Maar misschien kan ik wel gaan zoeken naar een andere school en het gewoon proberen. bedankt voor het helpen ❤️
Reputatie 2
Badge +1
Hey,
Wat vreselijk! Die meiden die jou pesten zijn echt verschrikkelijk. Ik denk inderdaad zoals @Sleepygirl zegt dat het slim is om nog een keer naar je mentor te gaan. Probeer misschien toch nog een keer om met je ouders te praten, want als je jezelf ook echt pijn doet, dan kun je dat echt geen aanstellen meer noemen. Als ze echt niet willen luisteren, dan kun je ze misschien vertellen/laten zien dat je jezelf snijd. Ik snap dat dit misschien een héél grote stap is, dat zou ik ook vinden, maar dan moeten je ouders wel begrijpen dat het serieus is. Ik hoop dat dit alles snel over kan en mag gaan❤
@Blue789 heel erg bedankt ! Ik ga met mn mentor praten over die meiden. Mijn ouders weten alleen al dat ik mezelf gesneden heb en juist daarom zeiden ze dat ik me aanstelde... Maar heel erg bedankt voor het helpen❤️
misschien kan je aan de mentor vragen een brief of een email aan je ouders te schrijven dat het echt serieus is.
@ItzzJustme heel erg bedankt, ik ga het zeker proberen❤️

Reageer