Vraag

Ongevraagde foto's en video's

  • 20 June 2023
  • 2 reacties
  • 102 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Als ik uit school kom word ik midden in mijn route naar huis opgewacht door een paar jongens die al klaar staan met hun telefoon en dan gaan ze ongevraagd foto's van mij maken. Wat moet ik doen? En maken jullie dit ook wel eens mee? Of ben ik de enige?


2 reacties

hi,

 

Nee, dit is niet echt normaal..ik heb ook niet het idee dat hun het positief bedoelen. Probeer anders of een vriend of vriendin als je die hebt mee tevragen en laat het die ook weten.Misschien kan die dan ook de intentie van de jongens zien. Het kan ook zijn dat die jongens het leuk ofzo vinden om van random mensen die onderweg zijn fotos van te maken..als het uit de hand loopt dan kan je beter je ouders dit vertellen.

 

Reputatie 4
Badge +2

(Late reactie maar misschien hebben anderen hier nog iets aan)

Dit is natuurlijk niet normaal, en ik zou me heel erg bang en onveilig voelen. Als eerst zou ik bedenken of er misschien niet een andere route is die jij kan fietsen of misschien kan je met iemand mee waarbij jij je veilig voelt. Als dit geen optie is zou ik achterna gaan of dit jongens zijn van jouw school of een andere school. Als dit jongens van jouw school zijn kan dit best wel snel worden opgelost door naar je mentor of afdelingshoofd te gaan. 
 

Stel dit zijn jongens van een andere school dan zou ik als eerst proberen te achterhalen op welke school ze zitten, als dit is gelukt kun je zelf/ je mentor of de leerlingcoordinator vragen om contact op te nemen met het bestuur van die school en dat ze er misschien voor kunnen zorgen dat die jongens bijvoorbeeld een paar minuten langer op school moeten blijven zodat jij veilig naar huis kan! 
 

Hopelijk heb je hier iets aan,

Xx Saar :)

Reageer