Vraag

irritante jongens in mijn klas

  • 11 April 2024
  • 14 reacties
  • 194 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Weet de weg
  • 24 reacties

Hii 

 

 In mijn klas zitten 30 kinderen zitten 10 jongens (waarvan 5 irritant) en 20 meiden. De jongens zijn verdeeld in 2 groepen, eigenlijk ik en men en de rest. alleen daarvan zijn 5 irritant, ik word er ook vaak door uitgescholden (met kanker en homo en zo) of gestompt en ze proberen men vriend rare dingen te laten zeggen. ik word er van binnen heel verdrietig door en soms als ze heel erge dingen zeggen en me stompen begin ik tranen te krijgen (ik veeg ze snel weg  niemand het niet ziet (2x keer gebeurt).

 

Ik heb eigenlijk maar 1 goede vriend (op judo), 1 vriend (diegene op school) en een meisje op zang waarmee ik heel makkelijk praat over men gevoelens en gewoon leuke dingen (ze is lesbie). Ik heb dus weinig mensen waarmee ik er over kan praten en met men ouders gaat ook moeilijk omdat ik dan een beetje automatisch het minder erg maak om ze een beetje gerust te stellen.

 

Heeft iemand wat tips ofzo ik wou dit gewoon effe vertellen tegen iemand omdat ik me best alleen voel soms.

 

(voor de duidelijkheid  dit gebeurd niet elke dag maar en het stompen gebeurt niet zo veel maar wel het gescheld en er word zowieso heel veel gescholden maar daar maak ik wel een andere topic over)

 

Groet Raar


14 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Raar 

Ik lees dat je er heel erg graag over wilt praten, je kan er met je mentor over praten en dat raad ik ook zeker aan, zo kan het stoppen.

Je kunt natuurlijk ook met de Kindertelefoon bellen en zij kunnen je ook advies geven wat je het beste kan doen.

Ik hoop dat het goed komt en laat mij dat weten!

Liefs ItzJustin

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Raar 

Misschien beurt dit jou wat op:

Ik weet hoe het is om gepest te worden. Echt HEEL stom.

Heb je vragen? Ik wil ze wel beantwoorden. 

Val je zelf ook op jongens? Dan kan het pijnlijker voor je voelen.

 

Ik wens je veel sterkte!

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +11

😘

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Alleen al dat schelden met die woorden zou al straf moeten opleveren. Onbegrijpelijk dat we dat normaal zijn gaan vinden. Je moet hier echt met een bevoegde persoon over praten hoor. Ze verpesten het voor jou en anderen en dat kan en moet anders. Jullie moeten je gewoon veilig en prettig voelen en die jongens gun ik een goede afstraffing/ les. Ik kan hier over meepraten  (hoewel ik nooit zulke woorden heb gebruikt) dus daarom weet ik wat het kan doen met een groep. Ik zou echt zeggen ga hier over in gesprek, liefst samen met andere klasgenoten. Maar desnoods zelf. Ik hoop dat het verandert bij jullie! Veel succes! 

LiefsTover xxx

P.s. ik zou echt zulke jongens eens van mijn ervaringen willen vertellen als het kon 🤨

Reputatie 5
Badge +1

hi

Kleine update 

Ik heb morgen een gesprek (na 1 week uitstel) met men mentor hierover

Groet Raar

 

Reputatie 7
Badge +11

Wat fijn @Raar!

Vertel je hoe het is gegaan morgen?

Veel succes!

Hoe gingen ze eigenlijk om met je nagellak?

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 5
Badge +1

 hi

@Wees Jezelf Bij Noah  Ik heb vooral vertelt dat ze heel erg veel scholden (vooral 1 jongen)

Ik hoop dat hij daar iets mee gaat doen.

(Ik draag nog geen nagellak naar school)

 

Groet @Raar

Reputatie 4
Badge

Top dat je naar de mentor bent gegaan. Bij mij op school schelden ze ook met dat soort woorden. Je moet gewoon doen alsof je niet bang bent en zeggen dat het niet oké is wat ze zeggen. Als ze slaan en zo dan moet je gewoon weg gaan. Vrienden maken is moeilijk maar je moet gewoon eens een keer naar iemand lopen die je opzich wel aardig lijkt en dan vraag je hem/haar gewoon over zijn/haar leven. Bijvoorbeeld: Ga je in de vakantie ergens heen? Ben jij goed in wiskunde? Wat is je lievelings eten? Het klinkt raar maar het werkt. En over de nagellak: Ik vind het mooi bij iedereen. Verander je niet voor een ander. Iedereen is uniek en iedereen is anders dus trek je nergens wat van aan en doe nagellak op het staat vast prachtig🌸. 

 

Succes en groetjes @Natuurlijk_anoniem 

Reputatie 7
Badge +2

Hi, ik ben het eens met @Tover01  zulke jongens denken dat dat stoer is ofzo, en hitsen elkaar dan op. Vaak legt ook niemand ze iets in de weg omdat ze als groep sterk staan. Het is ook zo primitief. Waar ik neu op school zit wordt daar super streng op gelet en krijgt dit soort gedrag nauwelijks een kans. Als dit soort jochies dat toch doen krijgen ze er echt spijt van, zeker als ze stompen en grof schelden. De straf is niet lief zeg maar. Maar het is vooral jammer dat mensen de behoefte voelen om anderen dit aan te doen. Weet in ieder geval dat ik wel heb gemerkt dat dit meestal individueel heel afhankelijke luitjes zijn, vaak zelf enorm onzeker en groepsgebonden. Als die jongens dan bij mij op school hun straf krijgen voor dit gedrag knikken ze bijna door de knieën en trillen hun lippen, zo 'stoer' blijken ze dan te zijn. Eigenlijk bijna om medelijden mee te hebben zeg maar.  Goed trouwens hoe jij hiermee omgaat! Heel verstandig! Succes !! 

Sjardy xoxox

Reputatie 7
Badge +11

@Raar 

Goed dat het hebt gezegd!

Wil je tips hoe je nagellak naar school kan dragen?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +12

Hey! aanvulling, ik ben het met iedereen eens, zeker ook met @Natuurlijk_anoniem  verander je nooit voor een ander !  Vind ik dus ook!

En @Sjardy  dat klinkt wel streng ja. Ik zou me dan wel 3 keer bedenken voordat ik wat deed wat niet mocht daar. Wat staat ze dan te wachten dat ze zo staan te bibberen?

@Raar  nu is het natuurlijk vakantie, maar ik ben heel benieuwd!

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +2

@Tover01  nou dan zijn er een paar mogelijkheden. Dat gaat in dit land echt hard. Als ze echt gedreigd hebben of geweld hebben gebruikt, ook 1 klap is al genoeg, of grof en agressief gescholden hebben, dan kan de school beveiliging ze echt oppakken. Die beveiliging zijn echt een soort boa of agent zeg maar. Als die het nodig vinden zelfs soort van arresteren en dan ook echt geboeid over het plein naar de directeur en de veiligheids chef. En dan kunnen ze super veel strafwerk krijgen, en geloof me dat is echt veel*, of een lange taakstraf  van soms wel een paar dagen of 1-2 weken detentie ( dat is voorblijven en nablijven van 07:30 tot 17:30) . Hangt af van wat ze gedaan hebben. En meestal ook eerst nog een flinke tijd op de blote knieën op de vloer zitten  wachten voordat de directeur en die chef hun  ontvangen en de uiteindelijke straf opleggen. Remember, het is niet zoals in Nederland hoor. Echt heel streng. En als er drugs ofzo bij waren bij  die jongens dan geeft de school het over aan de politie en worden ze meegenomen. Dan is het echt erg want dat betekent echt gevangenis.  Vandaar dus ;) zie ook mijn 1e topic voor wie geïnteresseerd is.

Sjardy xoxox 

* Bijvoorbeeld binnen 2 dagen 1000 regels schrijven of zoiets qua lengte 

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Jeetje zeg @Sjardy  dat is idd heftig dan! Alleen al die 1000 regels omg. Of dat andere ook pfff. Mag je ook vertellen welk land dat is?  Eig denk ik dat een gedeelte van wat je vertelt misschien voor sommige nare vervelende jongens wel eens goed zou zijn hihi 🤭

Liefs Tover  xxx

Badge

Halloo!

Precies dit is op mijn school gebeurt 2 jaar geleden.

 

Een meisje werd uitgescholden en lastig gevallen door 2 jongens.

 

Weet je hoe ze dit oploste?

Ze filmde het.

En die jongens waren 2 weken geschorst.

 

Mijn advies is om te filmen.

Als ze nare dingen naar je schreeuwen dan film je het en laat je het aan je mentor en ouders zien.

 

Een video is genoeg bewijs.

Laat die pestkoppen eens voelen hoe het voelt om geschorst te zijn.

 

Succes en veel sterkte!!

Reageer