Ik word gepest, wat moet ik doen?

  • 22 May 2013
  • 3 reacties
  • 552 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
mijn naam is Sander,
op school word ik vaak gepest en thuis heb ik het ook al niet zo leuk. het lijkt wel alsof mijn ouders niets om mij geven. ik weet niet wat ik moet doen. ik schrijf dit terwijl ik aan het huilen ben en ik hat net weer ruzie met mijn moeder, ik heb zelfs al aan zelfmoord gedacht. ik weet nu niet wat ik moet doen en ik kan er met niemand over praten. als je me wil bereiken kan dat via dit e-mail adres ** het is niet toegestaan om emailadressen uit te wisselen**

3 reacties

Ik lees dat je zm (zelfmoord) wilt. Zm is nooit een oplossing. Probeer je gedachten aan iets anderes te denken. Ga naar je mentoor/docent/directeur om daar je verhaalt te vertellen zo dat zei je miss kunnen helpen. Zo niet? Probeer het techen je ma te zeggen (als je geen ruzzie hebt) 

kijk is ook op: Deel van de reactie is aangepast door De Kindertelefoon op basis van forumregel 8

Je kan er ook op mailen. Als je met mij zou willen mailen dan kan dat op

**het is niet toegestaan om privégegevens uit te wisselen** 

Probeer echt niet aan zm te denken
Als je denkt dat je ouders niets om je geven,
Vraag het dan een keer. Het klinkt misschien heel raar, maar ik weet zeker dat het niet hun bedoelingen is om zo tegen je te doen.
Mijn handige truc is als mijn ouders vervelend doen, schrijf ik alle nare dingen op die ze tegen me zeggen,
En dan laat ik het aan het einde van de dag aan ze zien,
Natuurlijk hebben ze het niet bewust gezegt, maar dan weten ze iniedergeval wat ze hebben gezegt.

Over het pesten, kun je eigelijk voor 2 opties kiezen.
Je kunt erover praten, Met je ouders, mentor, vrienden iemand die heel belangerijk is en je vertrouwt.

Als er niemand is, Of je durft het niet te vertellen, kun je ook voor een online chat kiezen. - zoals de kindertelefoon -
En kom voor jezelf op. Op een manier dat ze je geen pijn zullen doen.
Je staat er niet alleen voor. Vraag je vrienden om voor je op te komen als de pesters vervelend zijn. 

Denk niet aan zelfmoord maar bekijk ook de positieve kanten.
dit is een fase waar je in zit, dit duurt niet voor eeuwig.
Je moet doorzetten en uiteindelijk kom je er wel uit en zal alles beter zijn, Maar dan moet je nu niet opgeven.

- heyamyxo -
ik word ook gepest. Ze noemen mij dik en lelijk terwijl ik een normaal BMI heb en zelfs een keer ben gevraagd voor een film(ik zei nee)
Mijn thuissituatie is ook behoorlijk slecht, maar ouders geven wel om je, daar moet je niet aan twijfelen. Dat heb ik ook heel lang gedaan.

Praat met je mentor of met een vertrouwenspersoon op school, of ga naar een psycholoog, die kunnen vast helpen
veel succes

Reageer