Skip to main content
Vraag

ik word al heel lang gepest

Chloétje
Forum|alt.badge.img

hey,

ik ben Chloé, ik ben 13 jaar en ben geboren in Limburg (Nederland), ik woon in België en ga ook in België naar school. ik zat dus in het lager en werd veel gepest omdat ik dik ben, raar, lelijk, dom, omdat ik een Hollander ben (kan al niet want ik ben niet in geboren in Holland, maar zij zijn soms echt dom) ze schelden me vaak uit: ‘’ben je 9 maanden zwanger’’ of zeggen ‘’dikzak’’ of ‘’waarom trilt de vloer zo? oh wacht, Chloé komt er aan’’. ze vinden dat ik een rare kledingstijl heb (terwijl ik wil wel kleren dragen die ze nu dragen maar dat zijn vooral strakke truitjes die ik leuk vind en ja, ik kan dat niet aantrekken omdat je mijn buik dan te veel ziet bijvoorbeeld.) ze zeggen ook ‘’kut Hollander’’ tegen me of zeggen: ‘’ hey kut Hollander, ga terug naar jouw kaasboerderijtje in Holland (en effe voor de duidelijkheid, ik ben geen boerin en heb ook niemand in de familie die een boer(in) is). ik heb thuis nooit echt fijn gehad, mijn ouders hadden geld problemen en daardoor kwamen we bijna op straat (gelukkig hebben mijn opa en oma aan mijn vaders kant ons in huis gehaald) mijn opa aan mijn vaders kant is overleden, mijn mama raakte verlamd, er is een rechtszaak, mijn ouders zijn gescheiden, ik ben bedreigd geweest door een jongen, ik ben 13 keer verhuisd en 9 keer van school veranderd (dit jaar ga ik WEER verhuizen), mijn moeder behandeld ons niet helemaal goed,…

ik haat school echt, ik ben gewoon thuis gebleven omdat ik echt niet meer durfde, ik was er zo klaar mee, want ook mijn beste vriendin (of ja, dat dacht ik dan) heeft me uitgescholden voor arm op een stomme manier, ze vonden het ook al raar dat ik ongesteld was (ook als is het raar dat zij het nu nog ALTIJD het niet hebben want dan is gewoon iets natuurlijks),…er is ZOVEEL meer gebeurt (ik ga dat niet schrijven want anders moeten jullie echt te veel lezen) , ik ben klaar met mezelf, hoe ik eruit zie, hoe ik doe, hoe ik ben.. ik wil niet meer leven, ik heb geen moed meer om naar school te gaan.. ik ben super onzeker, nog onzekerder dan onzeker..

ik heb met nog niemand hierover gepraat dus ook niet met mijn ouders..

hebben jullie misschien tips om voor mezelf op te komen? want dat kan ik namelijk echt TOTAAL niet

bedankt alvast

13 reacties

Yehrom
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 31 reacties
  • 26 maart 2025

Ik zou het tegen je mentor (als het ook in België is idk) en als het niet werkt dan tegen je ouder ofz

Als je vrienden hebt kun je dan samen hamgen ofz om het te vergeten

Hopelijk lukt het

Xxx

@Yehrom 

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2512 reacties
  • 26 maart 2025

Hey! Een indrukwekkend verhaal, ook hoe je het beschrijft.  Wat jij beschrijft is weer een bewijs hoe ontzettend dom pesten ( en pesters) is. En dan ook nog zo veel veranderingen. Misschien heb je iets aan deze site (heb ik zelf ook wel eens wat af gehaald als ik het nodig had): https://nl.wikihow.com/Emotioneel-en-mentaal-weerbaar-zijn

En er staan nog veel meer handige tips op, als je hun zoekbalk gebruikt!  En misschien kun je wat goede youtube filmpjes vinden.  Maar dan wel goede en niet van die “influencers”met allemaal flauwekul en middeltjes en zo :) deze is wel goed:  Voor jezelf opkomen - 4 direct toepasbare TIPS! 

En je kunt altijd de kindertelefoon bellen : https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 29 reacties
  • 27 maart 2025

Heyy!

Wat heftig om te lezen…  Niemand verdient het om zo behandeld te worden, en al helemaal niet door mensen die je zouden moeten steunen in plaats van kwetsen.  De mensen die jou zo behandelen, zeggen meer over zichzelf dan over jou. Pestkoppen zoeken altijd een reden, maar het ligt niet aan jou. Jij verdient respect, net zoals iedereen.

Het is begrijpelijk dat je je zo voelt na alles wat er gebeurd is. Je hebt al zoveel meegemaakt, en dat je nog steeds doorgaat, laat zien hoe sterk je eigenlijk bent, ook al voelt dat nu misschien niet zo. Het is heel moedig dat je dit hier durft te delen. Je bent niet alleen, echt niet. 

Voor jezelf opkomen is niet makkelijk, zeker niet als je onzeker bent en zoveel hebt meegemaakt. Maar je kunt het leren, stap voor stap. Misschien helpen deze dingen een beetje:
Probeer te praten met iemand die je vertrouwt (leraar, familielid, ouder, of iemand van het CLB) Je hoeft dit niet alleen te dragen. Als praten moeilijk is, helpt schrijven soms om je gedachten te ordenen.
En als het echt te zwaar wordt, zoek hulp  er zijn mensen die jou willen helpen, echt waar. 

Sterkte!

Ellen xx

Chloétje
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 23 reacties
  • 27 maart 2025

@tover01, erg bedankt voor jouw hulp en ik ga daar zeker eens op kijken!

merci 

Chloé, xxx

Chloétje
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 23 reacties
  • 27 maart 2025

@Yehrom, ik zal dat proberen, bedankt voor jouw tijd en hulp!

merci

chloé, xxx

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Ik weet zeker dat jij helemaal perfect bent, zoals je bent. Jammer dat die domme pesters dat niet zo inzien. 

Als je over je thuis en school situatie wil praten, kan dat bijvoorbeeld bij Awel (België) of de Kindertelefoon. Awel (klik me). Ik hoop dat praten helpt.

Veel liefs

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 3 reacties
  • 27 maart 2025

heyy chloé, wat ontzettend vervelend voor je. ik kan me voorstellen dat dit allemaal heel moeilijk voor je is. ik wordt zelf nu al heel min middelbare gepest (1,5 jaar) en dat ook zonder rede over mijn uiterlijk  maar ook wat ik doe en waarom.

heel mijn leven licht overhoop en je voelt je vast heel onmachtig ook mijn ouders zijn gescheiden en ik hoop dat je moeder (of vader) je niks aan  doet.

als dat wel zo is is dit mijn advies: doe wat goed voelt voor jou niet voor je ouders of eventuele andere familie ik en mijn vader kregen en ook hij behandelde me soms op een manier die echt niet kon ik ben hem zeg maar weg gaan duwen niet letterlijk maar wat ik niet wilde deed ik niet. ik woon nu een half jaar bij mijn moeder en dat helpt heel erg maar dat lost het niet op 

ook heb ik coach. een coach geeft je advies en helpt je met een plan of het maken van de oplossing. misschien vind je dat fijn.

ook ga ik naar een andere school zodat ik op nieuw kan beginnen en me anders op kan stellen. als je gaat verhuizen (wat me echt heel vervelend lijkt) kun je misschien ook naar een andere school want daar kom je dan snel in aanmerking voor.

zelf doe ik tl 2e jaar maar ik ga nu gl doen met profiel misschien lijkt je dat ook wat. dan kun je namelijk ook meedraaien. 

als je wel overweegt om naar een andere school te gaan regel dan een gesprek via het schoolhoofd  van je huidige school dan kan je al je vragen stellen en zien hoe dingen gaan terwel mensen in de les zitten 

ook mijn beste vriendin liet me vallen zonder reden. dat is een van de moeilijkste dingen. als je wel op deze school blijft tel je dan hard op. zeg maar de manier waarop je het eigenlijk niet wil een beetje als een bich. nee is nee en ik doe en laat waar ik zin in heb. dat is heel moeilijk alleen met een beetje geluk maakt het ze boos en laten ze je een beetje met rust. 

lieve chloé ik heb nog veel meer advies voor je want mijn stiuwaties lijkt wel een beetje op die van jou. ik weet hoe moeilijk het is en dat heel veel mensen gewoon gaan zeggen gewoon doorzetten. maar probeer te laten zien hoe je je voelt bij je familie 

heel veel succes lieve chloé ik geloof in je 

mee de doordat je er zo open over bent 

liefs 

Tekst is aangepast door de Kindertelefoon i.v.m. Forumregel 3: Plaats op het forum geen persoonsgegevens en Forumregel 5: Chatten en bloggen is niet toegestaan. 

Chloétje
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 23 reacties
  • 27 maart 2025

hallo ​@nieuwschierig_aapje, bedankt dat je wilt helpen en zal zeker eens contact zoeken met awel of de kindertelefoon

dankjewel!

chloé

Chloétje
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 23 reacties
  • 27 maart 2025

hey, ​@bloempje01 
ik zou het erg fijn vinden om contact met je te hebben, of ja met je te praten want ik wil je erg graag helpen, helaas kun je je email adres niet delen. en trouwens, wat erg voor je wat je allemaal hebt meegemaakt! ik vind dat echt triest. mijn moeder behandeld me niet goed maar ze doet niks fysiek dus. ik hoop dat het ooit goed met je gaat, zelf ga ik niet van school veranderen omdat dat niet gaat nu, ik zit op een school die maar 2 middelbare klassen hebben zeg maar, en als ik naar het 3de middelbaar ga MOET ik van school veranderen en de school waar ik naar toe wil gaan, gaan zij niet naar toe dus alles komt goed. 

veel sterkte

liefs, Chloé

Contact kan alleen op dit forum zie regel  4. Het vragen om contactgegevens of het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan. de Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 3 reacties
  • 28 maart 2025

hey chloe hoe gaat het? bestaat er niet iets van een prive chat binnen kindertelfoon? 

Naam verwijderd door de Kindertelefoon,  regel 4.

Chloétje
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 23 reacties
  • 28 maart 2025

hey ​@bloempje01

het gaat niet echt goed met me (wel bedankt dat je dat vraagt) en jammer genoeg niet maar ik weet wel dat je echt een aardig persoon bent! 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 3 reacties
  • 29 maart 2025

Hoi chloe wat vervelend wat is er gebeurd dan als je het daar over wilt hebben? En bedankt voor het compliment 

Chloétje
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 23 reacties
  • 29 maart 2025

@bloempje01 ik heb voor het eerst erover gepraat met mijn plus moeder en moest gewoon huilen

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen