Ik durf niet te zeggen dat ik gepest word

  • 22 April 2024
  • 3 reacties
  • 35 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoii allemaal,

 

Ik zit op de middelbare school en ik word gepest door mijn klas. Ze pesten me vooral vanwege mijn afkomst, maar waarschijnlijk ook omdat ik een introvert ben. Ik heb het wel eerst altijd geprobeerd om het te negeren, maar het doet wel pijn als ik nare opmerkingen krijg en als dat gevoel dan weer weg is dan krijg ik weer een nare opmerking en komt het weer terug.

Ik ga daardoor ook vaak niet naar school, maar niet alleen omdat ik gepest word. Ik heb namelijk ook een sociale angststoornis en dat het maakt ook moeilijk om voor mezelf op te komen.

Ik heb wel een afspraak met een jeugdpsycholoog vanwege ik me mentaal niet goed voel alleen ik durf niet te zeggen dat ik gepest word. Want ik ben bang voor de gevolgen dat ze me meer gaan pesten of me misschien wel gaan bedreigen. En of het wel gaat helpen namelijk ik moet dan nog steeds wel naar school en dan zie ik die pesters dan. Ook wil ik niet naar een andere klas, want ik heb gevoel dat alle kinderen in mijn leerjaar me niet mag, Gelukkig ga ik wel naar een andere school volgend schooljaar alleen ik ben bang dat ik dan weer gepest word.

Weet iemand wat ik nu moet doen?


3 reacties

Badge

Hoi @Anoniem100 

 

Heel goed van je dat je dit vertelt, en dat je steun zoekt op het forum. Je wordt gepest door je klas en dat is heel erg vervelend.
Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.  Je bent van harte welkom. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Groetjes, Charlotte (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, weet jouw mentor dit? Want dit is voor jou heel zwaar en het is iets waar je best over mag praten met iemand die je ook kan helpen. Of een vertrouwenspersoon bijvoorbeeld. En natuurlijk is het altijd goed om de raad van @Charlotte_  op te volgen, het zou fijn zijn als jij een stuk op weg geholpen wordt! Veel sterkte hiermee! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 2
Badge

Dankje voor de reactie!

 

Ik durf het eigenlijk aan niemand te vertellen want ik ben bang wat de pesters dan gaan doen als ze er achterkomen.

 

Maar ik ga nog met kindertelefoon erover praten :)

Reageer