Skip to main content
Vraag

gepest worden

• 14 februari 2025
  • 5 reacties
  • 255 Bekeken

King.tbdl
Forum|alt.badge.img+1

Hallo allemaal… ik heb echt iets zeer vervelends meegemaakt gisteren op school, ik had een lange dag

(8:30 - 16:30) en op zulke lange dagen draag ik voor de zekerheid altijd een luier op school, omdat ik niet weet hoelaat ik thuis ben en omdat ik dan lange lessen heb enzo. 

ik heb de luiers wel nodig dus het is geen optie om ze niet aan te doen, ik heb soms nog een paar ongelukjes overdag… en toen ik gisteren gym had voelde ik ineens dat ik heel erg moest plassen en het niet meer kon ophouden, nou jullie kunnen wel raden wat er toen gebeurde. Een meisje zag me in de gymzaal stil staan en vroeg wat ik aan het doen was. Ze keek toen raar naar me en ik denk dat ze iets van een bolling in me broek zag en zei dus hardop in de klas: draag je nou een luier ofzo? 

ja toen kreeg ik een hele rooie kop en nu word ik door meerdere mensen belachelijk gemaakt op school en ik schaam me vreselijk… de leraren weten er van af en heb dus ook al met me mentor gepraat maar heeft iemand tips om hoe ik om kan gaan met het feit dat heel mijn jaar weet dat ik luiers draag?!? Help a.u.b!

5 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 75 reacties
  • 14 februari 2025

waarom pesten mensen hier om hun kunnen juist niets aan doen hun hebben een blaas die minder lang het kan ophouden respect voor jou dat je het durft te delen met ons

King.tbdl
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 47 reacties
  • 16 februari 2025

@Stijn66 dankjewel maar ja ze pesten me er wel om

ikschaammeniet
Forum|alt.badge.img

beste kingtbdl, 

ik kan je sws adviseren, om het te negeren. waar over ze je belachelijk maken, boeit niemand! jij..

doet wat JIJ wilt, laat ze lachen, maar ze kunnen niks doen tegen het feit dat jij gewoon slim doet! 

ze moeten je accepteren. maar het belangrijkste is dat jij je kan uiten, mag uiten. JIJ BENT JIJ! NEVER FORGET #LOVEURSELF

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 2 reacties
  • 18 februari 2025

Hoi! Ik kan me echt voorstellen dat dit een superlastige situatie voor je is, en ik vind het echt dapper dat je hier om advies vraagt. Het is niet makkelijk om met pesten om te gaan, vooral als je het gevoel hebt dat iets uit je controle is, zoals het dragen van luiers.

Het is goed dat je al met je mentor hebt gesproken, want die kan je misschien helpen om je verder te ondersteunen op school. Maar er zijn ook een paar dingen die je zelf kunt proberen:

1. Probeer jezelf niet te veel te schamen: Iedereen heeft wel iets wat ze lastig vinden, maar dat maakt jou niet minder waard. Jij hebt gewoon iets nodig om je comfortabel te voelen, en dat is helemaal oké. Als jij je zelfverzekerd en sterk kunt tonen, zullen anderen waarschijnlijk ook minder snel verder pesten.

2. Oefen een reactie: Het kan helpen om een rustig antwoord klaar te hebben voor als iemand iets zegt over de luiers. Bijvoorbeeld iets als: "Ja, dat klopt, het helpt me om me de hele dag goed te voelen." Je hoeft je niet te verontschuldigen voor iets waar je niets aan kunt doen.

3. Blijf communiceren met je mentor of andere vertrouwenspersonen: Als de pesterijen doorgaan, blijf je mentor op de hoogte houden. Soms kan het ook helpen als de mentor of een andere leraar de klas even bijpraat over respect en omgaan met verschillen.

4. Zoek steun bij vrienden: Het kan echt helpen om een paar goede vrienden te hebben die achter je staan. Ze kunnen je helpen als iemand weer gemeen doet of je steunen in je zelfvertrouwen.

Ik weet dat het moeilijk is, maar laat je niet klein maken. Jij bent wie je bent, en dat is goed genoeg. Als je merkt dat je het echt niet meer trekt, zou je ook kunnen praten met een counselor op school of zelfs buiten school, die je kan helpen om sterker in je schoenen te staan.

Heel veel sterkte! Je bent niet alleen in dit.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 8 reacties
  • 28 februari 2025

geef ze een mep

groetjes de GOAT

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen