Vraag

gepest voor de dingen die ik leuk vind

  • 11 January 2024
  • 21 reacties
  • 224 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoii starly jongen van 13  hierr ik word op school vaak gepest alleen omdat ik hou van dingen zoals my little pony en she-ra (echt een aanrader) de jongens uit mijn klas pesten me erdoor. Ze probeerde ooit van mijn fiets af te duwen maar is ze niet gelukt. Ik ben bang dat het erger word en dat ze me in elkaar zullen slaan ofzo hoop het natuurlijk niett geeft iemand tips? Ik ben al naar de docenten geweest en het is beter maar ze pesten me nogsteeds een beetje. Als je tips hebt reageer dan


21 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hey hey dat is heel gemeen, wat tot voor je. Ik hoop ook dat ze het niet meer doen maar zeg gewoon dingen zoals: “en heb je er een probleem mee?” “Bemoei je met je eigen zaken” “ik vroeg niet om je mening” hopelijk helpt dit wss stoppen ze dan vanzelf

Reputatie 2
Badge

@Preppygirl 
Bedankt zal het proberen

 

Reputatie 4
Badge +2

@Starly23  
Geen dank! Hopelijk lukt het 🤞

Reputatie 7
Badge +11

Je kan ze ook negeren. Anders gewoon nog een keer naar de docent gaan.

Op de middelbare kan je het beste niks zeggen over dingen die je leuk vindt. Daardoor word je idd vaak gepest. Dus hou het voor jezelf en zeg het alleen tegen echt betrouwbare vrienden.

Ik heb She-ra ook gekeken! Het is een erg goede serie! Ik raad zelf ook de film Nimona aan.

Hopelijk heb je er wat aan!

Liefs,

        M.

Reputatie 4
Badge +2

@Preppygirl  dat gaat niet helpen ze worden juist boze en misschien gaat hun nog ergere dingen doen. 

@Natureflower  negeren werkt niet omdat die pesten jouw zien als een slappe. die niks iets terug kan doen. tegen de docent gaat ook niks helpen. misschien ze moet ff nablijven en dan gaat hun jouw nog erger pesten. weet je waarom ik weet waarom het niet help omdat ik heb dat allemaal gedaan en het werkte niet eens. maar enige oplossing is sterke worden. Ik ging naar een gym om te leren vechten zit nu 1 en half jaar op. Ik krijg zelf vertrouwd ik mezelf en voelde me sterke, dus op een dag kom die pester  weer naar mijn, maar deze laat ik hun mijn niet slaan. ik sloeg eentje op ze gezicht. daarna kom die andere maar ik schopt hem. daarna ligt hij heeft ik paar stoten gegeven. daarna durf ze niet meer mijn te pesten. Je moet laten zien zijn dat je geen prooi ben maar een jager. Het is beter om een vechter te zijn in een tuin dan een tuiniers in een oorlog.

Reputatie 4
Badge +2

-onnodige quote verwijderd-

Hey, ik snap wat je bedoelt maar vechten is niet altijd de oplossing. Misschien heeft het niet bij jou gewerkt maar bij anderen kan het wel werken. Het is ook niet echt de bedoeling dat je het advies gaat geven om gwn te vechten en mensen pijn te doen. Ze pesten om een reden. Niet zomaar omdat ze het leuk vinden. Als iemand een slecht persoon is, betekent niet dat jij ook een slecht persoon hoeft te zijn. Vuur bestrijd je niet met vuur of olie, vuur bestrijd je met water. Negeren, of laten zien dat ze je niet kwetsen werkt beter. Je kunt ze ook op een andere manier laten zien dat je sterker bent dan zij.

Reputatie 4
Badge +2

@Preppygirl  dat gaat niet helpen ze worden juist boze en misschien gaat hun nog ergere dingen doen. 

en bozer zullen ze niet worden hoor. Ze worden toch niet boos alleen omdat je iets leuk vind? Ze zoeken gwn ruzie en doen dat wss omdat hun dan niet worden uitgelachen. 
​​​@Starly23 ik zou het aan een docent of desnoods de directie vertellen dan stopt het zeker. En als zelfs dat niet werkt[maar ga er maar vanuit dat het WEL werkt] maak het verhaal erger. Doe alsof je er zeg zo erg van slag van bent dat je mss wel zelfmoord of sh gaat doen. Dan zullen ze wel MOETEN ingrijpen.

 

Reputatie 4
Badge +2

@Preppygirl  opkomen voor jezelf betekent niet dat je slecht persoon bent. Als je geen andere keuze heb dan moet je vechten. Dan noem je liefde voor jezelf hebben. Stel je word elke dag geslagen. Moet je dan niks terug doen? Dan is zelfde als jezelf slaan. Er zijn twee soort vechten. Vechten voor de leuk of vechten om iets te beschermen. Niemand hoort te geslagen maar als je niks aan doet dan gaat het niks veranderd en met welke manier kan je laten zien dat je sterke bent dan. Denk die pester gaat je luisteren naar je verhaal wat je zit te vertellen hoe sterk je bent. Alleen praten gaat niet werken. 

Reputatie 4
Badge +2

@Preppygirl  en nog een ding. de vuur van de pester is altijd sterker dan je water. Negeren is tijdelijk oplossing toch  gaat het weer komen. Zoek een oorzaak waardoor je gepest word. Ik ben altijd de dunste van klas en ook de slapste. Dus ze denk dat ik niks kan doen. Ik negeer ze maar het word steeds erger. Dus begin te trainen en begin sterke te worden. Mensen slaan om jezelf te beschermen is niet slecht. Want je doet om jezelf te beschermen je doet niet omdat je wil dat hun pijn gaat krijgen je doet omdat je wil jezelf beschermen 

Reputatie 4
Badge +2

@Preppygirl  als ze niet naar hun zin krijg dan worden hun toch boze. Waarom zou hun niet boze worden. Ze wil jouw belachelijk maken en als het niet lukt dan word hun boze en zoek een manier om dat wel te maken 

Reputatie 4
Badge +2

@Preppygirl  wat je zegt:  je moet de verhaal erger maken. Doe alsof dat je geslagen of aan zelfmoord denk.

wat denk jij als hij dat zegt over zelfmoord dan moet hij naar psycholoog dan worden nog grotere probleem. 

Reputatie 7
Badge +11

@Starly23 
Heb je een update @Starly23?

Liefs,

  1.  
Reputatie 4
Badge +2

@Gokus  ik snap je, maar ik zou eerst proberen het op te lossen door het te vertellen aan een volwassene die je vertrouwd, voordat je mensen pijn gaat doen  als het misschien niet nodig is.

 

 

 Ik vind het echt rot voor je dat je zelf zo erg gepest werd, maar gelukkig is het idd goed gekomen 

 

Kijk ik snap beide kanten een beetje. My little pony is eigenlijk voor meiden jonger dan 8 enzo dus ik begrijp wel wat hun bedoelen. Maar om jou te helpen, misschien moet je stoppen met dat kijken ( geen haat) en als het zo doorgaat met pesten zou ik persoonlijk eerst terug pesten, hun uitschelden ofzo. Als het erger wordt kan je ook vechten als je denkt dat je kan winnen. Als voorbeeld werd ik eens uitgescholden vanwege mijn afkomst(turks) toen heb ik diegene bij zn keel gegrepen en sorry laten zeggen en nu is die ook stil en is bang voor mij. 

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Ik vraag me echt af waarom mensen geweld adviseren…

Reputatie 4
Badge +2

Ajb @Starly23  gebruik geen geweld 🥺🙏 als mensen fout zitten betekent dat niet dat jij ook fout moet doen!  Nogmaals Su6, update?

xx @Preppygirl  ✨❤️‍🩹

Reputatie 2
Badge

@Starly23 
Heb je een update @Starly23?

Liefs,

  1.  

Ja tuurlijk sorry dat het zolang duurde!

 Ik heb ze genegeerd en ik heb laten zien dat het me niks deed ik heb mijn vrienden die wat sterker zijn er ook over in gelicht ze nemen het nu ook voor me op. Het gaat veel beter soms maken ze nog wel een opmerking maar niemand laat me aan mezelf twijfelen zo'n goede zelf vertrouwen heb ik wel. Bedankt voor de goeie tips hopelijk stoppen ze nu helemaal! Anders dan heb ik niet superveel opties meer maar dat zie ik dan wel! 

Reputatie 2
Badge

Kijk ik snap beide kanten een beetje. My little pony is eigenlijk voor meiden jonger dan 8 enzo dus ik begrijp wel wat hun bedoelen. Maar om jou te helpen, misschien moet je stoppen met dat kijken ( geen haat) en als het zo doorgaat met pesten zou ik persoonlijk eerst terug pesten, hun uitschelden ofzo. Als het erger wordt kan je ook vechten als je denkt dat je kan winnen. Als voorbeeld werd ik eens uitgescholden vanwege mijn afkomst(turks) toen heb ik diegene bij zn keel gegrepen en sorry laten zeggen en nu is die ook stil en is bang voor mij. 

 

 

Het gaat al beter en bedankt dat je die tips geeft maar geloof me ik verander mezelf niet voor iemand al word ik gepest ik weet nu wel dat het zielige kinderen zijn die zelf dingen hebben meegemaakt ze zijn nu gelukkig gestopt hopelijk begint het ook niet meer! Wat vervelend dat je werd gepest en ben blij voor je dat het is opgehouden

Reputatie 2
Badge

@Natureflower 

Bedankt m het is al gestopt voor nu want ik ben voor mezelf opgekomen (met woorden)!! En me vrienden helpen me nu ook! Nimona heb ik zeker al gezien echt super leuke film 

De groeten van starly✨

Reputatie 7
Badge +2

Hey @Starly23 

Ik word ook gepest door dingen die ik leuk vind maar maak je geen zorgen alles komt goed! 

ik vind het knap en goed van je dat je naar de docenten bent geweest en als ik jou was zou ik ook tegen je ouders vertellen(als je dat nog niet had gedaan) 

Probeer ze te negeren en als je ze van je fiets af proberen te schoppen dan wacht je heel  even op school dan zijn hun weg en kan je lekker zelf rustig fietsen(of met je vrienden!)

Groetjes @Kingboy 🤠👑

 

Reputatie 7
Badge +2

Oh ik zie dat het als is gestopt @Starly23 

maar als het weer begint zo snel mogelijk weer voor jezelf opkomen(goed dat je dat hebt gedaan voor jezelf opkomen) je kan het. En laat je niet door iemand veranderen. + ook goed van je vrienden dat je daar hulp van krijgt

Groetjes @Kingboy 

Reageer