gepest

  • 4 November 2018
  • 3 reacties
  • 191 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik zal mijn verhaal even kort uitleggen: ik ben een meisje (ff voor de duidelijkheid, ik ben geboren als meisje en dat ben ik nu nog steeds, alleen mijn ouders hebben mij een jongensnaam gegeven) van 14 jaar oud en ik heb een jongensnaam (die ik graag prive wil houden). Ik zit nu in de 3e en ik wordt gepest vanwege mijn naam. Er is 1 jongen (mn ex) die ervoor heeft gezorgd dat de hele klas me nu uitscheld voor: Jongen, transgender en dat ik een man ben enz. Zelfs mijn beste vriendin neemt het niet meer voor me op. Er is alleen nog maar 1 jongen die ik kan vertrouwen, maar hij wordt ook gepest en zodra hij het voor me op neemt is de hele klas tegen hem. En met mijn mentor praten heeft ook geen zin, want hij doet er ook niks aan. Ik ben echt hopeloos en ik heb geen idee hoe ik ervoor kan zorgen dat het stopt, ik heb zelfs al over zelfmoord nagedacht, maar dat kan ik mijn beste vriend en mijn familie echt niet aandoen, al zou dat wel een hoop problemen oplossen.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen

3 reacties

Kun je hierover niet met een andere docent praten, omdat jouw mentor er niets aan doet?
Of zou je met een vertrouwenspersoon kunnen praten?
Waarschijnlijk kunnen zij jou hiermee helpen.
Hoi,

Dat je mentor er niet aan doet is niet oke. Is er geen anderen docent die je vertrouwd waarmee je kan praten? Je kan met klachten over je mentor bij de leerlingen coördinator terecht die zou er dan wat aan moeten gaan doen. Als het goed is heeft iedere school een vertouwens persoon waar mee je kan praten. Als je met iemand anders er anoniem erover wil praten wil ik je zeker helpen, ik ben zelf ook erg gepest en heb ervaring met zelfmoord gedachtes/neigingen je kan ook altijd bij de KinderTelefoon en 113 terecht.

Met vriendelijk groet.
Hey,

Ik snap niet hoe kinderen jou überhaupt kunnen pesten vanwege je naam ik bedoel dat is toch onzin! En dat je mentor je daar niet mee helpt snap ik al helemaal niet. Je kan met de Leerlingen coördinator praten en zeggen dat je mentor je niet helpt met problemen. En als de leerlingen coördinator ook niks doet zou ik als ik jou was gelijk naar huis gaan en tegen je ouders zeggen dat je wordt gepest en vragen of je naar een andere school kan.

Nog 1 ding zelfmoord is nooit de oplossing!! Door dat soort dingen te denken krijg je juist meer stress en problemen dus zeg het tegen je ouders of iemand die dicht bij je staat en als dat ook niet werkt, Kom dan bij de Kindertelefoon terecht :)

Ik hoop dat ik je kan helpen en ik hoop echt ontzettend erg dat alles goed gaat komen! Succes!!!😉

Reageer