Ben heel onzeker over mijn lichaam

  • 7 January 2019
  • 2 reacties
  • 163 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen,
Ik zit met een probleem.
Iedereen noemt mij een plank en zecht dat ik lelijk ben enzo. Maar ik negeer de het altijd het kwetst me wel maar het ging nog alleen nu moet ik gaan zwemmen met school en het zijn niet alleen de jongens maar ook de mijsjes die mij uitschelden.ik durf nu alleen echt niet te gaan zwemmen. Bang dat het nog erger gaat worden. Ik ga morgen al zeggen dat ik mn maanstinden heb maar dat is het dan ook.
Ben 14 heb geen bordten of billen.
Wie dit leest als je kweet ni tips hebt of gwn iets om me te motivern ze zeggen ook allemaal dat ik een girraf ben.
Alvast bedankt om mn bericht te lezen .
Daaaag

2 reacties

Hoi!

Wat naar dat anderen opmerkingen geven over jouw lichaam en dat je daar onzeker van wordt!
Je lichamelijke veranderingen van in de puberteit zullen echt nog wel komen , en sowieso is het nooit oké om iemand zomaar lelijk te noemen terwijl dat helemaal niet zo is!
Heb je ook vriend(inn)en in je klas? Je kan bij hen eventueel gaan staan. Je kan proberen te zeggen dat het nou we genoeg is met die opmerkingen en dat ze ermee moeten stoppen.
Iets wat ook werkt, is de volgende keer dat iemand dergelijke opmerking geeft, iets pakkend terug zeggen (a.k.a. 'dissen'), hier zijn mensen vaak van onder de indruk waardoor ze inzien dat de opmerkingen wel volstaan. Uiteraard wel niet te gemeen.
Misschien kun je nog tips halen uit ene ander topic met dezelfde vraag:
https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-en-gevoelens-29/ik-word-plank-genoemd-23004
Als het echt niet verbetert kun je hier eens over spreken met je mentor, want dan begint het wel een beetje op pesten te lijken...
Wees blij met jezelf, je verdient het!

Groetjes
Lot
Badge
Hey
Ik snap hoe je je voelt. Ik heb er zelf ook last van. Bij mij in de klas worden er veel nare opmerkingen gemaakt over borsten die ik zelf al best veel heb. Ik word er niet gelukkig van.

Reageer