Anders dan anderen voelen

  • 8 April 2019
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!
dit heeft niet zo veel met pesten te maken maar ik vond geen andere subforum hiervoor
ik ben een meisje en ik zit in de 1e van de middelbare. Ik heb best een aparte kledingstijl (wijde broeken met veel kleur en bloemen), maar dat past gewoon echt bij mij. Ik vind het alleen zoo ontzettend stom dat je ze dan achter je rug om hoort praten en nastaren. Ik vind het gewoon stom dat mensen zo doen, want als ik toch draag wat ik leuk vind en iemand anders draagt wat hij/zij leuk vind dan is het toch goed!
ik heb zoiezo het idee dat ik anders ben dan de meeste kinderen, ik heb heel veel moeite met nieuwe vrienden maken op de middelbare en dat is me eerlijk gezegd ook nog niet gelukt....
Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.
moet ik andere kleding aantrekken om vrienden te maken?
groetjes,
iemand die zich anders voelt

3 reacties

Hoi

Het lijkt me goed om trouw te blijven aan je huidige kledingstijl. Inderdaad naar dat je er vervelende opmerkingen over hoort rondgaan, maar nog naarder zou zijn om niet te dragen waar je je goed in voelt. Vaak is de kans groot dat mensen hoe dan ook iets zullen vinden om hun commentaar op te uiten, ook als je je probeert aan te passen.

Niet iedereen maakt even makkelijk vrienden. Da's ok, misschien heb je de juiste persoon nog niet ontmoet. Heb je een klasgenoot of leerling in gedachten die je graag beter zou leren kennen? Misschien is het fijn om die persoon eens aan te spreken, bijvoorbeeld in verband met schoolzaken. Als het lukt om een gezellig gesprekje te voeren, kan je het gespreksonderwerp richting hobby's en dergelijke sturen.

Groetjes
Kenshin
Hoii Merel,

Als ik jouw was zou ik gewoon je eigen kleding blijven dragen. Je bent wie je bent en dat is alleen maar mooi! Het is vervelend dat mensen nare dingen over je zeggen, maar als je andere kleren draagt voel je je toch niet zo fijn in fijn, toch?

Het probleem met nieuwe vrienden maken is helemaal niet erg. Dat hebben heel veel mensen. Een aantal tips. Zie je vaak iemand alleen zitten misschien kan je naast degene zitten. Je kan met iemand praten zoals je familie misschien kunnen die wat tips geven. Op deze site van de kindertelefoon staan ook tips als je naar het kopje familie en vrienden gaat en dan nieuwe vrienden maken vind je ze daar.
Als je nog iets nodig hebt of nog meer tips wilt hebben bericht mij maar :-)
Ik hoop dat je er wat aan had!

Groetjes Anne
Hey,

Je klinkt precies als Esther uit het boek 'hoe overleef ik de brugklas?' van Francine Oomen. Ik zou het boek lenen in de bieb als ik jou was! Esther is een meisje die altijd aparte kleding aandoet maar heel zelfverzekerd is en doet waar ze zin in heeft.

Reageer