Wat moet er veranderd worden aan forumregels


Reputatie 7
Badge +14

Heyy allemaal, 

Ik vind de forumregels best wel onduidelijk en daarom heb ik dit topic aangemaakt.  Zouden jullie je mening willen geven over wat er verandert moet worden aan het forum/de forumregels.  Wie weet doen de moderatoren er iets mee. 

Hopelijk wordt dit geplaatst 

xx Eenmeisje004 


31 reacties

Reputatie 7
Badge +14

@wilhelmavemela2.0 @TheMightySlayer @Julian12 @Wereld @Zelle @Ellen @MCES @Sankonijn @kwakend1tje 

De volgende veranderingen zou ik al op prijs stellen:

  • De regel dat chatten verboden is zou moeten vervallen. Het heeft weinig toevoeging aan het verloop van het forum en het forum is al een grote chat.
  • Seksvragenlijsten en penis-lengte topics inperken.
Reputatie 7
Badge +17

Hoi goed idee dit. Ik vind de tips die Sankonijn heeft geplaatst bij de forumregels heel goed. En het waarschuwingen systeem moet anders. Bij onopzettelijke fouten gewoon correcties. En bij overtredingen telkens de straf wat hoger dus eerst bijv een uur ban, dan dag dan week etc. Dan kun je nog nadenken en krijg je een kans. En als iemand geschorst wordt dat dat niet door 1 moderator word beslist maar samen met de manager. En ik vind als je zo'n zware straf geeft moet iemand de kans krijgen om zijn of haar woordje te doen

Grtz liefs Julian X 

Reputatie 7
Badge +19

Hooii ik ben weer terug!!! Ze hebben de verbanning ingetrokken maar ik heb wel 2 waarschuwingen dus ik ben voorzichtig ben nog een beetje in shok maar gaat goed ik wil jullie enorm bedanken voor de petitie en ik wil zeggen dat jullie echt geweldig zijn echte vrienden!!!! Thanks het heeft geholpen ben echt zoooo blij met jullie

Goed dat jullie nog wel een paar regels willen veranderen ik ook en dat is al gezegd hierboven. Onthoud jullie zijn de beste thanks

Ik vind dat er een nieuwe forum moet bestaan voor kinderen van 8 tot 11 jaar , want hun hebben ook hulp nodig en Misschien hebben ze ook goede ervaringen 

Reputatie 7
Badge +14

Yes je bent weer terug! Ik vind dat ze 

6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum. Plaats geen foto’s van personen en geef alleen je gebruikersnaam, niet je echte naam. Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadres, de naam van je school of je sociale mediaprofiel waardoor andere forumgebruikers je kunnen herkennen.

en 

 

7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van De Kindertelefoon is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum. Ook het forum als chat gebruiken is niet toegestaan. 

Moeten aanpassen, want: 

1 regel 6: verjaardagen zijn toch niet echt persoonsgegevens? Ik heb zat topics gezien waarbij mensen zeiden dat ze jarig waren. Door verjaardagen zouden mensen je toch niet snel kunnen herkennen? Ik vind dat ze duidelijker moeten zijn in wat volgens hen wel persoonsgegevens zijn en wat niet. 

2 regel 7: Het is heel onduidelijk wanneer iets een chat is, zouden jullie dat wat duidelijker aangeven? zoals, niet meer dan 3 quotes per gebruiker gebruiken?

2 regel 7: Onze community is heel gehecht aan elkaar en we zijn een soort van “besties” maar we daten niet en wisselen onze contact gegevens, zoals ons e-mail-address of onze instagram gebruikersnaam niet uit.We hebben nog nooit elkaars snap gevraagd. De topic-opener van “Hier zullen we alles delen.”  werd met die regel geband? Terwijl er donders veel mensen zijn die sex met elkaar willen hebben en zo contact gegevens willen krijgen, maar die krijgen alleen een waarschuwing? 

Verder vind ik regel 6 en 7 heel erg op elkaar lijken. 

xx Eenmeisje004 

 

Reputatie 7
Badge +14

Natuurlijk wordt mijn reactie weer gechekt door de moderatoren. Maar hij komt er zo aan hoop ik. :) 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +14

@CR7 

Reputatie 7
Badge +19

Wat is er met @CR7 

Hij is @MCES 

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik vind:

1.  Alle vragenlijsten in een nieuw subforum. 

2.  Chatten wordt legaal,

3.  Topics met overduidelijk verzonnen vragen worden verwijderd.

4.  Voor een ban of waarschuwing moet hier met 4 ogen overheen gekeken worden of die ban/waarschuwing wel echt verdienen.

 

Wereld

 

 

#StopDeNutteloosheid

Reputatie 7
Badge +14

Ik denk niet dat mijn reactie nog geplaatst wordt. Is te kritisch denk ik.

Terwijl ik juist m’n best probeer te doen om ook mee te helpen om het te verbeteren. 
Maar ja ‘t is niet anders. Het kan ook zijn dat de moderatoren heel veel reacties aan het controleren zijn en dat het nog wat langer duurt. 

Ik hoop dat hij nog geplaatst wordt… 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 3
Badge +1

Deze topic zal gesloten worden, lees hier waarom: 

Groetjes Rob 

Reputatie 7
Badge +14

Het topic is weer geopend. :)

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +14

@DaVinci, heb jij misschien nog een verbetering voor de forumregels? 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vind het vooral raar dat na weet ik hoeveel jaar het nu mis gaat, maar het idee van sub forums of bijvoorbeeld een chat versie is misschien goed.
Denk wel dat het nu vooral gaat om het onderscheid tussen chat over problemen en chat voor de leuk waardoor het mis loopt en het chaos lijkt te zijn geworden. Kwam alleen om een paar gedichtjes te delen, maar sjongejonge

Dus in het kort ideeen voor een update:
Dit forum serieuzer maken en dan een sub forum voor gezelligheidschat als het ware
Het delen van contactgegevens afschermen ipv verbieden dus eigenlijk dat mensen die hier bevriend raken een mogelijkheid krijgen irl te gaan
Mensen die ouder worden als 18 de mogelijkheid geven door te gaan, maar dan met Kindertelefoon in hun naam
Grenzen rondom de seksuele topics duidelijker maken omdat mensen het vaak nog gebruiken als een soort kindertinder
Misschien wat nieuwe badges
 

Reputatie 7
Badge +3

Deze topic zal gesloten worden, lees hier waarom: 

Groetjes Rob 

Ik denk dat je dat vergeten bent, Rob!

Ik help vast mee met wat er moet veranderen door een nieuw topic :) de rest heb ik al ingebracht en ik hoop op wijsheid bij de besluitnemers !

Hartelijke groet Sankonijn

Reputatie 7
Badge +4

Deze topic zal gesloten worden, lees hier waarom: 

Groetjes Rob 

Ik denk dat je dat vergeten bent, Rob!

Topic was weer geopend

Ik vind het vooral raar dat na weet ik hoeveel jaar het nu mis gaat, maar het idee van sub forums of bijvoorbeeld een chat versie is misschien goed.
Denk wel dat het nu vooral gaat om het onderscheid tussen chat over problemen en chat voor de leuk waardoor het mis loopt en het chaos lijkt te zijn geworden. Kwam alleen om een paar gedichtjes te delen, maar sjongejonge

Dus in het kort ideeen voor een update:
Dit forum serieuzer maken en dan een sub forum voor gezelligheidschat als het ware
Het delen van contactgegevens afschermen ipv verbieden dus eigenlijk dat mensen die hier bevriend raken een mogelijkheid krijgen irl te gaan
Mensen die ouder worden als 18 de mogelijkheid geven door te gaan, maar dan met Kindertelefoon in hun naam
Grenzen rondom de seksuele topics duidelijker maken omdat mensen het vaak nog gebruiken als een soort kindertinder
Misschien wat nieuwe badges
 

Goede ideeën! Hopelijk passen ze deze toe :D

Reputatie 7
Badge +14

Yes je bent weer terug! Ik vind dat ze 

6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum. Plaats geen foto’s van personen en geef alleen je gebruikersnaam, niet je echte naam. Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadres, de naam van je school of je sociale mediaprofiel waardoor andere forumgebruikers je kunnen herkennen.

en 

 

7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van De Kindertelefoon is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum. Ook het forum als chat gebruiken is niet toegestaan. 

Moeten aanpassen, want: 

1 regel 6: verjaardagen zijn toch niet echt persoonsgegevens? Ik heb zat topics gezien waarbij mensen zeiden dat ze jarig waren. Door verjaardagen zouden mensen je toch niet snel kunnen herkennen? Ik vind dat ze duidelijker moeten zijn in wat volgens hen wel persoonsgegevens zijn en wat niet. 

2 regel 7: Het is heel onduidelijk wanneer iets een chat is, zouden jullie dat wat duidelijker aangeven? zoals, niet meer dan 3 quotes per gebruiker gebruiken?

2 regel 7: Onze community is heel gehecht aan elkaar en we zijn een soort van “besties” maar we daten niet en wisselen onze contact gegevens, zoals ons e-mail-address of onze instagram gebruikersnaam niet uit.We hebben nog nooit elkaars snap gevraagd. De topic-opener van “Hier zullen we alles delen.”  werd met die regel geband? Terwijl er donders veel mensen zijn die sex met elkaar willen hebben en zo contact gegevens willen krijgen, maar die krijgen alleen een waarschuwing? 

Verder vind ik regel 6 en 7 heel erg op elkaar lijken. 

xx Eenmeisje004 

 

Yess, de reactie is geplaatst! :) 

Nou ik gaf iemand de tip die meisjes wilde leren kennen om via snap op snel toevoegen te klikken.  Dan krijg je voorstellen van mensen die je zelf niet kent maar bijvoorbeeld vrienden van vrienden zijn.  Is dat verwijderd omdat je geen contact mag zoeken. Nou dat deed ik helemaal niet. Ik zei alleen dat snap die optie had. Helemaaal niks geen contactgegevens uitwisselt.  Dat vind ik echt raar dat ik dan een "waarschuwing" krijg. 

Reputatie 5
Badge +1

Ik vind dat de regel ‘niet chatten’ duidelijker moet worden vermeld. Ik zelf snap niet echt wat ze hier mee bedoelen. Verder vind ik ook dat de seksvragenlijsten moeten worden gestopt, er bestaan hier al genoeg van.  Ik heb zelf nog nooit een waarschuwing gehad, maar ik merk wel dat mensen met verhalen komen dat ze best snel en onterecht worden gewaarschuwd/geband, dus het zou ook wel fijn zijn om een minder strenge moderatie te hebben (als het wel echt zo streng is, want ik heb hier zelf dus geen ervaring mee)

Een forum van 8-11 jaar zou ook wel leuk zijn, want ik denk dat er een best groot aantal mensen zijn die onder 12 jaar zijn en niet op dit forum mogen terwijl ze dat wel willen. Daarom komen er denk ik ook sneller mensen met een fake-leeftijd.

 

Ik hoop dat jullie iets aan mijn mening hebben :D

verder geen haat naar de KT hoor! Dit is een super fijn forum waar ik zelf erg blij mee ben dat het bestaat.

liefs Emma <3

Reputatie 5
Badge +1

Mijn reactie komt er aan, het wordt even gecheckt ☺️

Reputatie 5
Badge +1

Fijn topic trouwens! 

Reageer