Vraag

Waar zijn de emoticons gebleven om bij de reacties te zetten?

  • 8 January 2019
  • 14 reacties
  • 594 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi Kindertelefoon en verder iedereen die dit leest,

nou ben ik net lekker bezig met een reactie te typen. Dus ja, goed nadenken over wat je wilt schrijven en hoe enne toen dacht ik, het is nu eigenlijk al bijna perfect. Het enige wat ik nu nog kan doen om het helemaal perfect te maken, is door een paar emoticons op de juiste plekken te zetten.

Maar ja, dan moet er wel ergens een knopje "emoticons" zijn en dat knopje zie ik nu niet meer.

Bij mijn vorige reacties stond het er nog wel.

Waar zijn ze gebleven en wanneer komen ze terug?

Ik heb ook ff een poll hieronder gezet.
Ik had dat nog nooit gedaan en bij gebrek aan emoticons, ga ik die functie maar ff uitproberen.

Ik heb trouwens ook nog wel een vraagje over het houden van polls.
Voldoet dat wel aan de forumregels, want de uitslag is niet voor iedereen zichtbaar.
Nou ja, ik ga het zo maar posten, zonder emoticons ;)
Lekker dan, nou wil ik even een regeltje ergens tussen zetten en nu werkt de "enter"knop niet meer om een wit regel te krijgen. Ook de backspace en "delete"knop doen raar. Die 2 regels die nu helemaal onderaan, onder mijn naam staan, stonden net nog hierboven, achter het woordje "zichtbaar" . Ik ben ook wel eens moe als het wat later wordt, maar dan doe ik niet van die gekke dingen. Ik durf niet meer op "enter" te drukken, want dan krijg ik helemaal bovenaan een witregel. Als jullie het nog snappen, dan hoor ik het wel.
Wat een toestand allemaal haha.

Het zal wel weer goed komen, toch?
Btw ik weet ondertussen niet meer of het missen van de emoticons het grootste probleem is met deze site. Nu ga ik nog ff proberen 2 screenshots van het reactievak up te loaden. Eentje van het plaatsen van een topic en eentje van een gewone reactie. Daar kan ik geen emoticon vinden.
Groetjes,
M&M's
Ik weet trouwens ook niet of ik de antwoorden op de poll zelf op één of andere manier te lezen krijg, maar daar kom ik vanzelf wel achter, hoop ik. En anders kunnen jullie van de kindertelefoon mij dat misschien uitleggen.

Ok, nu komt er ineens weer een witregel helemaal van onder als ik op "enter" duw. Ok uploaden dan maar en dan wacht ik het wel af. Voor de volledigheid: ik heb de hele reactie gelijk in dit tekstvak getypt, dus geen copy/past vanuit Word ofzo.

Wie weet waar de emoticons zijn gebleven?


14 reacties

Badge +2
Hi M enMs, ik heb je vraag doorgezet naar de community manager. Fijne dag, Sandra De Kindertelefoon
Hoi M en Ms,

Hoewel ''Ik weet het wel, maar ik wil het niet zeggen'' wel heel erg aanlokkelijk klonk, heb ik toch maar op ''Ja'' gedrukt. Ik weet waar de emoticons zijn gebleven!

Althans, op mijn device dan. Kijk maar naast de 3 puntjes: daar staat een blij gezichtje met alle emoticons van het forum 🙂 En daarop drukken werkt ook gewoon, ik krijg alles te zien.

Vreemd dat jij dat niet hebt 🤔 Je hebt btw wel een emoji gebruikt, die code wist je zeker uit je hoofd?

Ik dacht meteen, zit M en Ms niet gewoon op de mobiele versie? Want daarbij mis je een paar tekstopmaak opties waaronder de emoji's. Maar nee, dat leek me niet het geval door de aanwezigheid van de B, I, en de U die er niet zijn bij de mobiele versie. Die viel dus af. (Hoewel ik nog steeds in m'n achterhoofd had dat je het misschien op een tablet deed en dat ie dan een vage combinatie zou geven tussen mobiele versie en desktopversie. Dat dus ook even getest, maar daarbij waren de emoji's wederom gewoon zichtbaar (tablet gaf desktopversie weer).

Wat me trouwens wel opviel, was een ander gek symbool wat ik niet kende, in je 3e afbeelding. Maar toen dacht ik dat dat waarschijnlijk te maken had met dat je toen je topic aan het starten was? Ik dus een topic aan proberen te maken en ja hoor, daar stond dat ding: dat is de poll.

Toen viel me ook meteen op dat ik bij het opstarten van mijn topic (die ik btw niet heb gepost, want het was gwn een test) ook gewoon emoji's kon selecteren. Kijk maar:

Toen vroeg ik me af of je misschien een andere browser gebruikte dan ik. Welke browser gebruikte je? Ik dus een andere browser openen, maar nee. Dat deed ook allemaal normaal.

Mijn conclusie is nu dat het aan jouw device moet hebben gelegen of aan het tijdstip 🤔 Misschien wouden de emoji's wel gewoon naar bed en was dit een teken ofzo 😉 Dus ik ben zeer benieuwd of er een oorzaak gevonden kan worden!

Gr. Pin
@Sandra L van de kindertelefoon,

Dankjewel, hopelijk hebben jullie een oplossing. Ik heb al van alles geprobeerd. Ik zal dat hieronder even uitleggen bij het beantwoorden van de reactie van @Pin

Hi Pin,

ik wist wel dat jij wel met een goed antwoord zou komen. Iets waar ik iets mee kan. Je bent een echte speurneus 🔎

Ik kan je alvast verklappen dat je op de “short list” staat voor wat betreft de nominatie voor “beste antwoord”.
Ik wacht nog even op wat andere inzendingen die dan ook meedingen naar die hele mooie “award” 🥇

Als onafhankelijk jurylid kan ik wel zeggen dat je heel veel kans maakt. Maar, dat moet je natuurlijk nog ff geheim houden hè. Dat is onder ons haha.

Ok, nou ff inhoudelijk reageren:

Bedankt voor het invullen van de poll.
Wat is dat toch met mensen die de verleiding (bijna) niet kunnen weerstaan om op “ik weet het wel, maar wil het niet zeggen” te klikken 😛
Over de poll ga ik verderop nog wel iets zeggen, maar eerst ff over de emoticons.

Tot voor kort zag ik dat “blije gezichtje” ook en kon ik daar gwn op klikken en dan zag ik de verschillende emoticons. Ik heb ze voor het laatst gebruikt op 7 januari ’s morgens vroeg en bij het beantwoorden van een topic eergisteravond laat (ook 7 januari) waren ze verdwenen en toen heb ik dit topic aangemaakt.

Ik gebruik, weet ik hoe lang, steeds dezelfde browser en dezelfde device voor het plaatsen van reacties. Btw ik gebruik Google Chrome browser.

IK zie behalve dat “blije gezichtje” van de emoticons ook die 2 “tekentjes”, die tussen “onderstreepte U” en dat “fototoestelletjes icoontje” horen te staan, niet.

Als bij jou alles gewoon te zien is en het werkt, dan lijkt het idd een “lokaal” probleem.
Alleen is het niet duidelijk hoe ik dat dan op kan lossen, dus tips zijn welkom.

Ik heb al van alles geprobeerd, zoals opnieuw opstarten etc., maar dat helpt niet.


Je hebt btw wel een emoji gebruikt, die code wist je zeker uit je hoofd?

Haha, ja goed hè 😂Ik vond dat zelf wel een leuk grapje om te doen. Dus ik had die emoji copy/paste gedaan uit een andere reactie (ik wist die code dus niet uit mijn hoofd), alleen bij het plakken in het tekstvlak zag ik ‘m helemaal niet. Dus daar baalde ik wel een beetje van op dat moment. Ik dacht dat het mislukt was. Tot mijn verrassing zag ik na het plaatsen van het topic ineens die emoji staan en nog op de goede plek ook haha.
Hopelijk lukt dat copy/paste in deze reactie ook goed.

Ik had idd 2 verschillende screenshots neergezet. Eentje van “topic aanmaken” en eentje van “gwn reageren op een topic””. Dus, wat jij zegt, klopt 007 Bond, Pin Bond.


Mijn conclusie is nu dat het aan jouw device moet hebben gelegen of aan het tijdstip 🤔Misschien wouden de emoji's wel gewoon naar bed en was dit een teken ofzo 😉Dus ik ben zeer benieuwd of er een oorzaak gevonden kan worden!

Ok, het zal wel weer aan mij liggen, als jij het zegt 😀
“The computer says no” als ik om emoji’s vraag. Beetje zoals in dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=0n_Ty_72Qds

Oh ja, ik wilde wel vroeg naar bed gaan, maar toen ging het met die emoji’s fout en toen moest ik eerst dit topic maken en toen nog die andere reactie plaatsen en daarna nog eentje en toen nog eentje en toen was het ineens héééél laat geworden. Die emoji’s waren volgens mij al vroeg gaan slapen en als ik het zo zie, zijn ze aan een winterslaap begonnen.


Tenslotte nog iets over die poll:

Ik had ze in de oude versie van het forum wel eens gezien bij iemand in een topic en ik had er ook wel eens op geklikt, maar dan zag ik nooit ergens een uitslag.

Dat vond ik stom, want wat heb je aan een poll als niet iedereen de stemming kan volgen.

Kindertelefoon wil dat we niet privé chatten enzo, want het is zo belangrijk dat iedereen de topics helemaal kan volgen, omdat ze er dan ook wat aan kunnen hebben als ze toevallig met hetzelfde zitten.

Dat vind ik ook. Dus was ik benieuwd hoe zo’n poll nou echt werkt. Dat kan dus alleen door er zelf eentje te maken.

Er is nu een paar keer op gestemd en als ik, niet ingelogd, kijk op mijn telefoon of laptop dan zie ik dus geen stemmingsuitslag. Ik zie alleen de poll staan in mijn topic (net boven de reacties), dus alleen de vraag en keuzemogelijkheden, maar nergens de stemmingsuitslag.

Als ik ingelogd ben (in Google Chrome browser) dan zie ik wel een soort uitslag, zie screenshot:



Mijn vraag is nu of jij en anderen die uitslag ook kunnen zien????

Als ik de enige ben die de uitslag kan zien, dan vind ik die poll waardeloos en past die ook niet bij hoe Kindertelefoon het forum wil hebben, volgens mij dan toch.

Ik lees het wel in de reacties wat jij @Pin en @Kindertelefoon er van vinden en wat jullie kunnen zien van de poll en of jullie een oplossing hebben voor die emoji’s.


Groetjes,
M&M’s
@Pin, je kan gelijk hebben máár...
het kan ook de revolutie zijn van :8, die wraak neemt🙃

nee ik denk dat je redelijk goed in de buurt zit
@Ronald2001
Wahaha, REVOLUTIE!!!

@M en Ms
Je gebruikt Google Chrome, altijd al gedaan en op hetzelfde device. Heb je al eens geprobeerd om cookies te verwijderen? Dat kan ergens linksboven in je url-balk ding (dat ding waar je forum.kindertelefoon.nl intikt). Daarnaast is zo'n slotje o.i.d. (ik typ dit op m'n telefoon, dus ik doe dit vanuit m'n gedachten, dus ik hoop dat mijn omschrijving goed is 👀) Als je daarop klikt kun je vgm cookies verwijderen. Soms werkt dat als een soort "reset" (idk, ik zeg maar wat, zo goed ben ik ook niet met computers) en dan doet ie het hopelijk wel weer...

Die poll, dat is een makkelijke :)

Je ziet alleen de uitslag als je hebt gestemd. En de enige manier waarop het forum kan weten dat je hebt gestemd, is als je bent ingelogd. Als je meteen de uitslag kan zien, zonder te stemmen, ben je beïnvloedbaar! Dus ik vind dit wel een mooie oplossing.

Dus wil je de uitslag weten? Inloggen en stemmen!

Tot slot wil ik je nog een paar codes leren van mijn favoriete emoji's. Dat is wel zo handig, nu je dus geen emoji's tot je beschikking hebt!

Je moet nog wel voor en achter het woord een dubbele punt -> : zetten, dan pas wordt het een emoji. Maar dat kan ik natuurlijk niet doen, anders zie je de code niet!

Je kan trouwens ook boven een emoji in een geplaatst bericht hangen met je muis. Dan verschijnt de code ook.

Hier komen ze dan:
😂 joy
🙃 upside_down
🤔 thinking
👀 eyes
:8 oh nee, die doet het natuurlijk niet 😞 😉
🙂 ) hierbij alleen een dubbele punt ervoor
😞 ( hierbij ook alleen een dubbele punt ervoor
😉 wink

De rest weet ik niet uit m'n hoofd. Het zijn er ook zo veel 😅

Die emoji die ik net heb gebruikt: 😅 daarvan weet ik de code ook niet uit m'n hoofd, maar zoals ik al eerder aangaf typ ik nu op m'n telefoon. Dus als je ergens op je device een toetsenbord hebt met emoji's, dan kun je die gewoon gebruiken en dan vertaalt het forum die emoji's naar hun emoji's.

Of als ie 'm niet herkent naar een rechthoekje met een kruisje erin 🤔

Ik ben benieuwd of die cookies iets werken. Anders moet ik nog even goed gaan nadenken. Ik wil natuurlijk wel die beste reactie! 😉

Ik had je graag een uitgebreide reactie met screenshotd gestuurd, maar zoals ik al zei: ik ben beperkt tot mijn telefoon. Ik hoop dat dit ook duidelijk was.

007 Pin Bond over en uit.

Gr. Pin
@Ronald2001,

het kan ook de revolutie zijn van :8, die wraak neemt 🙃

haha, als :8 dan terugkomt en alle andere emoji’s dan meeneemt vind ik het niet erg


@Pin,

allereerst thnx voor al jouw “undercover” speurwerk enzo 🕵🏻

Ik heb alle cookies, restanten van pepernoten, oliebollen en poedersuiker grondig van mijn laptop “afgepoetst”. Ik kan nu alle letters/tekens op de toetsen enzo weer gwn lezen, dus das wel mooi. Alleen zie ik die lijst met emoji’s nog steeds niet 😡(dit is rage)

Misschien moet ik mijn laptop een keertje in de cleaner (soort afwasmachine) doen?

Ik heb de browser ook al geherinstalleerd en de computer opnieuw opgestart en meer tijd gestopt in andere handelingen op, bij en voor mijn laptop.
Soms gaf dat wel een goed gevoel en een smiley face ☺️, maar dan alleen bij mij en niet op mijn scherm, zucht

Ik heb die smiley’s met die codes erbij ff uitgeprint en vast gePinned op ons Pinboard. Goed hè.

Dan heb ik iig die codes al.


Of als ie 'm niet herkent naar een rechthoekje met een kruisje erin 🤔

Nou ja, dat is iig al iets


Nu nog iets over die poll.

Ok, dus als ik het goed begrijp zie je bij de poll alleen de vragenlijst met keuzemogelijkheden, zolang je nog geen keuze hebt gemaakt en verzonden hebt.

Zodra je een keuze hebt ingevuld en verzonden, dan zie je (ziet iedereen die de poll ingevuld heeft) de uitslag en daarna dus ook als anderen iets gekozen hebben, telkens weer de laatste nieuwe uitslag (na refresh).

Als het zo werkt, vind ik het niet waardeloos 😃. Maar op het “oude” forum heb ik verschillende keren een poll ingevuld en toen kreeg ik nooit de uitslag te zien, dus vandaar dat ik het nu ff aan het uitzoeken ben.


Ik had je graag een uitgebreide reactie met screenshotd gestuurd

Ik ben ook al blij met deze reactie hoor, maar ja, geen screenshots, dat moeten we wel betrekken bij de beoordeling voor het beste antwoord….. 🤔


Ik ben benieuwd of die cookies iets werken.

Oh ja, die cookies helpen wel iets, geloof ik, vooral dat pakje Brinky’s (= chocoladekoekjes) waar twin net mee binnen kwam. Ik voel me er wel al wat lekkerder door, maar het kruimelt wel een beetje op mijn toetsenbord…. 😂

Nou ja, dan maar verder zoeken naar een oplossing.

Tips zijn altijd welkom.

Groetjes,
M&M’s
Ah wat leuk, ik zie allemaal emoji's! Jij hebt die emoji's helemaal niet nodig, daar zo onder aan je tekstbalk.

Wauw, wat een schoonmaakwerk aan en in je laptop. Ik ben ergens wel teleurgesteld dat het niet heeft geholpen met het emoji probleem :(

Trouwens, cookies doen me altijd hieraan denken:



Ik dus weer denken, dus ik dacht (duh), deze site is van inSided (onderaan de pagina staat zo ''Powered by inSided'' en als je er dan met je muis boven gaat hangen, krijgt ie allemaal leuke kleurtjes). Even kijken of zij een bug pagina hebben ofzo. Helaas. Niks gevonden.

Misschien hebben de emoji's wel zo lang moeten wachten op jouw terugkomst naar het forum, dat ze nu dachten van: ''Nu gaan wij weg.''
Nee oké, dit is wel een erge grap🙊 (dit is speak_no_evil) Misschien wel te erg... Nah, ik laat 'm gewoon staan, je kan er vast wel tegen

Ik moet wel zeggen, dat ik het wel erg toevallig vind dat het precies bij jou gebeurt. Typisch gevalletje homophobia weer 😉

Misschien moet ik mijn laptop een keertje in de cleaner (soort afwasmachine) doen?Als je ooit nog emoji's op je scherm wil zien , moet je dat dus niet doen. (Ze erop tekenen met stift is vals spelen.)

...ja, geen screenshots, dat moeten...Tsss. Mr. Detective. Niet zo confronterend. You hit me there 🏹 Typen is moeilijk op een mobiele telefoon. En ook op een toetsenbord. Overal gewoon.

Ehm maar goed, ik merk dat ik een beetje afdwaal en we willen natuurlijk niet off-topic gaan 🤔

Ik ben ook even aan het 🤔

Er zijn trouwens wel héél veel leuke emoji's hè? 🦄🐅🎄🏳🌈
Maar even serieus, WAT IS DIT? -> 👾
En dit? 🗾
Oh wow, die eerste is dus een space_invader en dat andere is Japan. Dat is best verhelderend eigenlijk 😂
Denk je dat de space_invader :8 misschien heeft opgegeten?

PIN uhum. Orde! Dit is veel te off-topic (tegenargument: ik geef M en Ms gewoon een aantal emoji's, die hij op z'n Pinboard kan hangen)

Toen herinnerde ik mij van mijn zoektocht op de site van inSided dat KPN ook een forum heeft van inSided, dus ik daar even zoeken of iemand hetzelfde probleem had gerapporteerd. Dat niet gevonden, maar wel dit en het is leuk genoeg om even te delen:
https://www.kpn.com/beleef/gezin/help-mijn-kind-praat-in-emoji-en-ik-snap-er-niets-van.htm
Vet grappig dat iemand dit heeft gemaakt, maar ok.

Helaas leverde de T-Mobile community ook geen gewenste resultaten op.

Oké, ik ben echt op. Mijn ideeën zijn weg. Ik heb echt geen idee wat je moet doen 😅 😞 En ja, sorry Kindertelefoon, dit was inderdaad niet helemaal bij het onderwerp... Ik zal het niet meer doen 👀

Gr. Pin
Hoi M en Ms,

Ik zie steeds vaker weer emoji's verschijnen in je berichten. En dan niet alleen die op je Pinboard hangen 😉

Heb je je Pinboard uitgebreid of zie je je emoji's weer?

Gr. Pin
Hi Pin,

je dacht zeker dat ik pas zou reageren als Pasen en PINksteren op één dag zouden vallen. Haha nee hoor. Maar je mag daarover je eigen oPINie hebben natuurlijk 😉

Ik heb het een beetje druk. Of ik stel de verkeerde prioriteiten, dat kan ook.
Ik loop hopeloos achter met reageren, sorry daarvoor aan iedereen.

FF over die emoji’s. Dat probleem is nog niet opgelost.
Ik heb jou/mijn/ons PINboard een beetje uitgebreid. Zeg maar.
Dus het is allemaal handwerk wat je ziet (nou vind ik handwerk niet zo erg hoor, maar toch).
Ik zou zo ondertussen verder ook niet meer weten wat ik er aan zou kunnen doen.

Tips zijn nog altijd welkom. KT weet het ook niet volgens mij, want daar hoor ik ook geen oplossing van.

Btw ik denk wel dat de uitreiking van "het beste antwoord" aanstaande is. Jij staat op de shortlist zoals je weet.

Ik wil er wel een beetje een feestelijk tintje aan geven.

Ik denk hierbij aan wat hapjes zoals PINda’s, PINdakoeken, boterhammen met PINdakaas, PINdarotsjes en PINdasoep of heb je liever een suikersPIN? Voor drinken heb ik PINa-colada, PINeapple juice en PINten (zonder alcohol natuurlijk).

Btw, terwijl ik dit schrijf luister ik muziek van PINk en PINk Floyd en kijk ik naar een PIN-up van een leuke jongen, die ik op mijn PINboard heb gePINned.

Ik heb de hapjes en drankjes betaald met het geld wat ik net gePINd heb. Er was een lange rij voor de PINautomaat, we schoven elke keer een beetje op zoals PINguïns 🐧 🐧. Toen ik aan de beurt was zat er ook nog een sPIN 🕷️ op het scherm.

Ligt het nou aan mij of komt jouw naam zoveel voor in de Nederlandse taal?

Nog een aardig weetje:
“met zijn PINk manoeuvreren” betekent (hoe toevallig) “iets als de beste kunnen” 🤔 Ik vind jou ook wel bij de PINken haha 😂

Genoeg voor deze reactie. Back to work.

FF ontspannen bij een potje PINgpong ofzo.

Groetjes,
M&M’s

PS cookiemonster vind ik superleuk
Hoi M en Ms,

Jij hebt met je PINboard bijna een analoge pagina van PINterest. Knap gedaan!

Het is wel PINteressant hoeveel je Pin (bijna) kan terugvinden in Nederlandse woorden. Ik zou liegen als het niet zo was en dan krijg ik net zo'n lange neus als PINokkio.

Ik zie dat je poll ook geen nieuwe resultaten heeft opgeleverd. Dat is wel disapPINting.

Ik hoop desondanks dat de emoji's stiekem wel een beetje heimwee hebben en terug komen racen naar jouw account. Maar ook weer niet té snel, want anders moeten ze weer een doPINg test doen en dat kost ook weer heel veel tijd.

Veel succes met het uitbreiden van je PINboard. Volgens mij loopt dat wel prima.

Gr. Pin
Beste M&M’s,

ik heb beloofd jou op de hoogte te houden van mijn crush.
ik heb hem gezegd wat ik voel maar uit zijn reactie blijkt dat hij dat niet zo voelt.
nu moet ik hem uit mijn hoofd zetten en verder gaan maar zal waarschijnlijk nog altijd aan hem denken.
nu wil ik wel een nieuw iemand vinden om hem makkelijk uit mijn hoofd te zetten maar ik weet niet hoe ik dat moet doen misschien kan je mij dat in een dat topic van mij vertellen.
Hopelijk kan iemand anders mij er misschien ook mee helpen maar dat moet diegen maar zien.

hier is mijn belofte aan jou op de hoogte houden
@coolbleu10 ik denk dat je hiervoor het verkeerde topic heb gepakt?
@Ronald2001 ik weet helaas niet hoe ik het anders moet doen sorry het spijt me oprecht
Hoi @coolbleu10

Je had in jouw eigen topic deze update kunnen plaatsen. Dat is waarschijnlijk ook meteen het topic waar M en Ms je heeft gevraagd hem op de hoogte te houden. Je kan hem dan taggen, zoals Ronald2001 en ik hebben gedaan. Je plaatst dan een @ en typt de naam van M en Ms erachter. Dan kun je in zo'n lijstje wat je dat ziet, de juiste gebruikersnaam aantikken. M en Ms krijgt dan een berichtje dat hij is getagd. Maar als hij op de hoogte gehouden wil worden, denk ik dat hij jouw topic sowieso wel in de gaten houdt.

Ook is het handig voor andere forummers om je updates in je eigen topic te plaatsen. Zij kunnen dat dan ook lezen en weer verder op je topic reageren.

Succes verder op 't forum! Ik hoop ook dat het goed komt met je crush e.d.

Gr. Pin

Reageer