Vraag

vraag over als je met de kindertelefoon belt

  • 28 April 2024
  • 4 reacties
  • 44 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Ik vraag me een paar dingen af als je met de kindertelefoon belt

1. Het onderwerp is bijvoorbeeld iets heel ergs… gaan ze dan contact opnemen met de politie?

2. Kost het geld? Ik weet dat op deze pagina staat dat het gratis is maar komt het bijvoorbeeld op een bon staan met mensen waarmee ik gebeld heb? Ik weet niet hoe het werkt als mijn vader betaalt voor mijn telefoon. Mijn vader betaalt voor mijn telefoon en ik wil dat hij of mijn moeder er niet achter komt dat ik op het forum van de kindertelefoon zit.

3. Wanneer is het het rustigst om te bellen? Sorry als deze vraag dom klinkt.

Ik weet wel dat alles anoniem is etc, de beller is net zo anoniem als de medewerker/vrijwilliger achter de telefoon.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hai @candentis,

 

Goed dat je deze vragen stelt hoor! Ze klinken echt niet dom.

Nee, de Kindertelefoon neemt geen contact op met de politie. Wij zijn er om te luisteren…. En je bent anoniem inderdaad, dus wij kunnen geen actie ondernemen.

De Kindertelefoon is gratis dus dat is geen probleem.

Het is moeilijk te zeggen wanneer het het rustigst is. Ik denk door de week op een ochtend. Het weekend en vooral de zondagmiddag is vaak heel druk.

 

Hopelijk helpen deze antwoorden je. Zo niet, stel gerust nog je andere vragen!

 

Groetjes,

Britta van de KIndertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +5

@Britta 
Begrepen! Bedankt, Britta! 

Reputatie 7
Badge +13

Ik weet nog wel een moment waar op het (denk ik) rustig is. Stel je hebt uitval of geen school ofzo kan je misschien bellen/chatten. Want dan zijn de meeste op school. Maar niet spijbelen he :) al is het nu vakantie:)

Groetjes mij @anoniemxv

Reputatie 7
Badge +5

@Anoniemxv 

Ik ga niet spijbelen. En ik heb allang gebeld, was een fijn gesprek! Maar dat lijkt me wel echt een slim moment om te gaan bellen.

Reageer