Skip to main content
Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?

Toon eerste bericht

1574 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 28, 2026

@LivN Bedankt😊 Het was trouwens maar 1 keertje gelukkig, heb verder nooit dat gevoel gehad :) 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 6, 2026

Hi,

Krijg dit te zien op de homepage..🤔 Hebben meer mensen dit? :

Groetjes :)

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • March 6, 2026

Hoi cantaloupe,

Ja dit krijgen we zelfs soms tijdens modereren. Wat helpt is verversen van het scherm of anders opnieuw in te loggen.

Lastig maar het hoort er een beetje bij.

Groetjes, Ab W

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Klopt ​@Cantaloupe, had ik ook🤔🙃

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • March 6, 2026

Ik heb geen storingsmelding op dit moment. Het kan een plaatselijke storing zijn in het internet o.i.d.

Als het plaatseliijk is weet ik dat niet.

Beste tip die ik kan geven is opnieuw opstarten maar bij een storing helpt dat ook niet.

Ik hoop dat het snel weer werkt, maar de moderatie stopt straks 

Goede nacht verder.

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • March 7, 2026

Ik heb ook last van een storing, ik kon alleen via mijn profiel in dit topic komen. Ook op andere browser werkt niet. 

Ik hoop dat het gauw is opgelost. 

En ik zie trouwens de hele reactie van ​@Cantaloupe niet🤔

Liefs❤️

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 7, 2026

Hoi,

Had heeeel lang geleden gevraagd of er een soort meldingsvakje op het forum kon komen, daar zou naar gekeken worden maar heb er nooit iets van gehoord..🙃 Is daar al iets over bekend? :)

Bedoelde zeg maar dit:

(het bestaat nu niet maar heb het er even in geëdit met een reactie van Yusa als voorbeeld..😉)

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • March 7, 2026

Hoi ​@Cantaloupe ,

wat creatief gedaan om het zo duidelijk te maken! Ik vind het een goed idee en ik zal het weer even onder de aandacht brengen bij de community manager. Zij is nu ziek, daarom kan het even duren, maar hopelijk komt er snel een antwoord. 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • March 7, 2026

Hi ​@Yusa  en ​@Cantaloupe ,

wat jullie berichten van gisteravond en vanochtend betreft, jullie hadden het vast al in dit topic gezien : Storing op het forum | Kindertelefoon Community maar er was inderdaad een korte storing op het forum. Inmiddels is het gelukkig alweer opgelost.

Het duurde gelukkig niet lang en we zijn sinds vanmorgen half 10 weer gewoon in de lucht.

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • March 7, 2026

Hallo ​@Marieke fijn, gelukkig is het allemaal meegevallen! En ook fijn dat u altijd zo persoonlijk en aardig reageert! 

Liefs, Tover xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 7, 2026

@Marieke bedankt voor het doorgeven, geeft niet hoor als het langer duurt :)

Ps. ben het helemaal eens met Tover ❤

Robbin_
Forum|alt.badge.img+2
  • Community Manager
  • March 11, 2026

Hoi ​@Cantaloupe ,

Je stelde een vraag over het meldingenvakje. Helaas kunnen we niet zomaar iets bouwen op ons forum. We zullen in de toekomst kijken naar je suggestie maar op korte termijn kunnen we er niet voor zorgen dat er een meldingenvakje komt.  Je kan nu wel al een melding krijgen door een topic te volgen. Je krijgt hier dan een mail van. 

Groetjes,

Robbin (De Kindertelefoon) 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 18, 2026

Hoi!

Ik zag op de site dit staan; Postpraat , maar kon die video’s niet vinden..🙃 Is dit nog zo nieuw dat die er nog niet op staan of heb ik niet goed gezocht?😉 Ben wel benieuwd😊

Liefs.

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • March 18, 2026

Hi ​@Cantaloupe ,

dit is inderdaad splinternieuw en je bent er reuze snel bij!

Het is een oproepje voor kinderen en jongeren om een vraag, een mening of een stelling in te sturen. Medewerkers van De Kindertelefoon gaan dan in een video daar antwoord op geven. De video’s worden gemaakt zodra er genoeg leuke en inspirerende onderwerpen zijn binnengekomen van jullie. Dus het klopt dat er nu nog geen video’s te vinden zijn. Mocht je dus inspiratie hebben, of is er iets dat je heel graag wil weten, stuur het dan vooral in! En ook dit kan natuurlijk anoniem.

NightShadow

Jullie geven de laatste tijd ook een zelfmoordhulplijn van Vlaanderen in jullie reacties. Dat ben ik nu al meerdere malen tegengekomen. Maar het is Forum.kindertelefoon.NL. Een Nederlandse site dus. We mogen hier ook geen andere talen praten, toch? En toen ik in het buitenland woonde werd ik geweigerd bij de chat omdat ik niet in Nederland woonde. Niet dat ik er wat op tegen heb, hoe meer mensen op het forum hoe beter. Wordt er waarschijnlijk alleen maar gezelliger op. Maar ik vroeg me af zijn de regels veranderd of bestaan er geen regels over? Mag je op het forum zolang je Nederlands of Engels spreekt en onder de 18 bent? En waarom geen link van andere Nederlandstalige landen hun zelfmoordhulplijn? 

Als jullie te druk zijn begrijp ik het, was gewoon nieuwsgierig :) 

JanneB
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • April 6, 2026

Hoi ​@NightShadow

Dat heb je goed gezien! We verwijzen nu inderdaad ook naar de zelfmoordhulplijn van Vlaanderen. Begrijpelijk dat dit vragen bij je oproept. Het zijn erg goede vragen. 

Ik heb je vragen doorgezet naar de Community Manager zodat je vragen worden opgehelderd :)

Veel plezier op het forum!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • April 6, 2026

@NightShadow  ik vind het een goede zaak. Het gaat erom dat hier kinderen, zonder letterlijke grenzen, die Nederlandstalig zijn opgegroeid, hun verhaal kunnen doen en elkaar helpen. Als dan opeens je land van herkomst of bewoning er toe gaat doen gaan we eigenlijk discrimineren op afkomst. Bovendien zeg je dan tegen Vlaamse en ook Arubaanse, Curaçaose en Surinaamse kinderen: Ja leuk dat jullie Nederlands praten maar hulp zoek je maar elders. Dat lijkt mij niet de juiste weg. We leven in een enge griezelige tijd waarin mensen zich terugtrekken in hun bubbels en het geeft juist wat houvast en comfort dat er hier en daar nog over grenzen wordt gekeken en we elkaar vasthouden in plaats van barrières op te werpen en achter de dijken te kruipen. Wat mij betreft bedient dit forum alle (Nederlands sprekende) kids over de hele wereld, en dat punt nl had wmb ook punt eu of com mogen zijn. Dus welkom allemaal of je nou in de Benelux, Suriname, Cariben of Zuid Afrika of waar dan ook woont. En ik hoop ook dat de Kindertelefoon daar alsjeblieft niet aan gaat tornen. Je laatste suggestie vind ik dan ook top! 

Doby xxx 🇺🇳

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • April 6, 2026

Hey,

Ik heb nog wel iets toe te voegen aan wat hierboven gezegd wordt, zou het misschien een idee zijn dat de Kindertelefoon hun standaard reactie naar zoiets als hieronder wijzigt? Dus met een apart vlak onderaan waar ook de hulplijnen van Nederlandstalige landen buiten NL genoemd worden. Op die manier is het ook ietsje minder overwhelming denk ik :)

Hoi,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Naam (De Kindertelefoon)

Woon je buiten Nederland? Dan kun je terecht bij:

Kijk voor een volledig overzicht op findahelpline.com

NightShadow

Hey ​@Cantaloupe, dat vind ik een goed idee. Ik vind alleen Vlaanderen een beetje raar. Of gewoon een link met een lijst met alle hulplijnen per land. Zoiets ofzo.

@Dobymeis13, Ik weet niet of we elkaar goed snappen. Ik bedoelde niet te zeggen dat ze dat niet zouden moeten doen. Ik vind het juist een goed iets. Maar ik vind het raar dat het maar 1 land is. Waarom niet een link naar een lijst met alle landen (@kindertelefoon)? Ik vind dat het toegankelijk moet zijn voor alle Nederlandstalige. Misschien had ik het niet goed verwoord. Ik had gewoon altijd geleerd dat het alleen voor in Nederland was, want dat hadden ze bij de chat gezegd en daar zeiden ze dat het daarom ook .nl is. Daarom vroeg ik het me af. Absoluut niet omdat ik er wat op tegen heb, ik vind het alleen maar een goed iets :)

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • April 6, 2026

Hey lieve ​@NightShadow ,

Had nog even verder gezocht ❤

Zag dat de Kindertelefoon zelf soms verwijst naar https://childhelplineinternational.org/ , maar die site werkt nogal omslachtig. Je moet de landen persé in het Engels zoeken (wanneer de naam verschilt van in het Nederlands natuurlijk), anders vind je niks. Terwijl de site zelf dan weer een slechte AI-vertaling gebruikt naar het Nederlands waardoor zoiets gebeurt:

‘Verboden’ zou natuurlijk ‘ Offlimits ‘ moeten zijn.. En dit is dan echt de site zelf, geen Google translate ofzo.. 

Dit is ook niet erg handig dus helaas ☹️

Mss kan de KT dit bij hun doorgeven aangezien jullie volgens mij lid zijn?.. Lijkt me niet echt de bedoeling zo, is voor kinderen dus moet wel een beetje toegankelijk zijn..

Die findahelpline.com werkt dan wel beter gelukkig, maar staan weer niet alle landen op.. bijv. Suriname niet.. maar ja beter dan niks of een site die veel te ingewikkeld is🙊 De KT zou de Surinaamse hulplijn ( bel123.org ) dan natuurlijk wel in het stukje tekst kunnen zetten, dus:

Woon je buiten Nederland? Dan kun je terecht bij:

Kijk voor een volledig overzicht op findahelpline.com

Heb er ook nog even Awel aan toegevoegd ♥

Sorry nogal lang geworden 😅

NightShadow

@Cantaloupe, alleen nog Sint Maarten, want anders mist er een Nederlandstalig land. En die link vind ik wel mooi. Maar missen inderdaad wel landen. Misschien kan KT zelf een overzicht maken met alle landen en dat in een pdf zetten en dan de link voor het volledige overzicht eronder zetten? Ik weet niet of dat makkelijk en snel kan. Een apart vak is wel overzichtelijker inderdaad. Je hebt het mooi gemaakt ​@Cantaloupe. Er zijn 196 landen dacht ik. Er zijn waarschijnlijk geen links voor alle hulplijnen voor alle landen. Hebben alle landen überhaupt een hulplijn? 

Ik vind het overzicht van ​@Cantaloupe wel mooi. Alleen Sint Maarten hoort er eigenlijk wel bij en dan gewoon een link naar een overzichtelijke site. 

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • April 7, 2026

@NightShadow 

Goede vraag die je stelt. De reden waarom wij ook verwijzen naar de hulplijn in Vlaanderen heeft te maken met dat wij weten dat er ook veel Vlaamse jongeren een account aanmaken op het forum van De Kindertelefoon. 

We zien daarnaast dat je vraag ook meer suggesties oproept van andere gebruikers. Wij gaan deze suggesties binnen onze organisatie bespreken.

Fijn hoe jullie met ons meedenken! We willen jullie wel vragen om voor dit suggesties een eigen topic te starten bij het thema “over De Kindertelefoon". Dat zorgt er namelijk voor dat dit topic overzichtelijk blijft voor andere vragen die mogelijk gesteld worden. 

Alvast bedankt!

Groet,

Carolien

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • April 7, 2026

Hoi ​@Carolien_ ,

Bedoelt u dat we nu beter een los topic kunnen maken of voor de volgende keer? Fijn dat het i.i.g. besproken wordt  :)

@NightShadow Sint-Maarten heeft geen hulplijn volgens mij,  is idd bij meer landen zo jammer genoeg..❤

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • April 7, 2026

@Cantaloupe 

Ik denk dat alle suggesties nu gegeven zijn, dus dan idd voor een volgende keer. :-)

Groet,

Carolien