Skip to main content
Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?

Toon eerste bericht

1363 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 563 reacties
  • 3 februari 2025

Hai,

ik had net in het topic van ​@Boterbloempjee gereageerd net voordat het gesloten werd maar mijn reactie zal wel niet geplaatst worden (?)..😕

waarom mogen we niet eens even op elkaar reageren dat het begrijpelijk is en mss met een geruststelling dat diegene zelf ook blijft? Ik snap echt niet wat daar mis mee is🙈☹️ ik voel me nogal rot nu dat dit zo gaat..🙁

Liefs... 

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • 1216 reacties
  • 3 februari 2025

Hoi ​@Cantaloupe ,

Een heel goede vraag, die je stelt. 
Wanneer een topic gesloten wordt, dan is het inderdaad niet meer mogelijk om te reageren.
Jouw reactie voor dit topic is nu  niet terug te vinden, daar is bij het uploaden blijkbaar al iets fout gegaan.

Je vraagt: waarom mogen we niet eens op elkaar reageren. Zoals we hebben aangegeven, is dit forum niet de plek voor De Kindertelefoon om in te gaan op individuele klachten. Meedenken over het forum kan wel, zoals bv in het topic 

Jullie input en ideeën worden echt gelezen en gewaardeerd. Dit komt terug in onze werkoverleggen. 

Groetjes, Mariska

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 563 reacties
  • 6 februari 2025

Haii,

hoe kan het dat het account van ​@Silence soms anonymous heet? Ik dacht even dacht ze weg was maar gelukkig is dat niet zo 🤗

Liefs.

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • 1216 reacties
  • 6 februari 2025

Hallo ​@Cantaloupe ,

In het algemeen kan iemand hun account laten verwijderen. Zij kunnen dan op een later moment weer terugkomen op een nieuw account. Over specifieke gebruikers doen wij geen uitspraken.

Groetjes, Mariska 

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1788 reacties
  • 6 februari 2025

Klopt het dat klavertje vier, quote etc heel dicht naast elkaar staan? Of is dit een bug? Viel me ineens op

Groetjes Lupus 

Ik heb er naar gekeken en het ziet er voor mij normaal uit. Als je opnieuw inlogd en je vind het nog steeds raar stuur een mailtje naar ; “forum@kindertelefoon.nl . groet Ab W

Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • 95 reacties
  • 10 februari 2025

Hoi ik heb een vraagje, ik zit nu in het buitenland, kan ik de kindertelefoon dan nog bellen met de buitenlandse nummer? Eant als ik met de nederlandse doe, dan staat er niet ingelogd op de netwerk ofzo

Fem_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • 277 reacties
  • 10 februari 2025

Hoi ​@Zeepsopje ,

Ik heb even contact gehad met de community manager en deze geeft aan dit ook niet met 100% zekerheid te weten. We gaan het even navragen binnen de organisatie en komen zo snel mogelijk met een antwoord!

Chatten gaat wel vanuit het buitenland dus op die manier kun je sowieso met ons in contact komen, dus mocht de nood hoog zijn is dat altijd te overwegen.

Hopelijk heb je voor nu iets aan het antwoord. We komen zo snel mogelijk met een kloppend antwoord!

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • 95 reacties
  • 10 februari 2025

Maar chatten kan vaak niet

Carolien_
Forum|alt.badge.img+3
  • Community Manager
  • 444 reacties
  • 10 februari 2025

@Zeepsopje 

Je kunt vanuit het buitenland bellen via onze website www.kindertelefoon.nl. Het nummer 0800-0432 werkt niet in het buitenland. Chatten kan idd via onze website en dus ook vanuit het buitenland. 

Je geeft aan dat chatten vaak niet lukt. Komt dit doordat het dan te druk is of krijg je een foutmelding? We horen het graag als het om een foutmelding gaat, dan kunnen we namelijk uitzoeken waardoor dat komt.

Groet,

Carolien

Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • 95 reacties
  • 10 februari 2025

Gewoon te druk

Marieke
Forum|alt.badge.img+7
  • Kindertelefoon
  • 1534 reacties
  • 10 februari 2025

Hoi ​@Zeepsopje ,

wat vervelend voor je dat je wel wil chatten, maar dat het soms te druk is! Als je de mogelijkheid hebt, dan zou je misschien eens kunnen proberen te chatten direct bij opening om 11:00 ‘s morgens, of einde middag rond 17:30 - 18:00. Dan kan het soms wat minder druk zijn.

Hopelijk blijf je het wel proberen, we willen er graag voor je zijn. Natuurlijk kan je op het forum ook altijd terecht.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4230 reacties
  • 10 februari 2025

@Zeepsopje Een 0800 nummer kun je niet bellen vanuit het buitenland. Je kan wel via internet bellen via deze link: https://kindertelefoon.gettalk.app/nl?uid=uniqueUser

Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • 95 reacties
  • 10 februari 2025

dankjewel ​@tim16 

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4230 reacties
  • 18 februari 2025

Even een vraagje over links naar YouTube video’s (en dan met name naar muziekvideo’s). In meerdere topics hebben ik en heel veel andere forummers links gepost naar muziek op YouTube, in deze topics bijvoorbeeld: 

Dit was nooit een probleem.  Echter is vanmiddag in onderstaand topic een bericht van mij met een YT link aangepast vanwege regel 8. Regel 8 zegt: Het forum mag niet worden gebruikt om reclame te maken voor websites, bedrijven of producten. Links naar veilingsites en advertentiesites zoals Marktplaats, eBay en Amazon zijn ook niet toegestaan.  Muziekvideo’s vallen daar toch niet onder?

AnneW
  • 336 reacties
  • 19 februari 2025

Hallo ​@tim16 

Wat goed dat je meedenkt  en dat je deze vraag stelt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

Groet,

Anne

De Kindertelefoon

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 563 reacties
  • 19 februari 2025

Hai,

ik krijg alleen maar mails als iemand me genoemd heeft, eerst kreeg ik ook een mail als iemand een reactie had geplaatst op een topic waar ik ook al op gereageerd had, hoe kan dat? 

Groetjes😊

AnneW
  • 336 reacties
  • 19 februari 2025

Hallo ​@Cantaloupe ,

Wat goed dat je meedenkt  en dat je deze vraag stelt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

Groet,

Anne

De Kindertelefoon

Robbin_
Forum|alt.badge.img+1
  • Community Manager
  • 32 reacties
  • 20 februari 2025

Hi ​@tim16 ,

Goed en fijn dat je het aangeeft! Hier is iets misgegaan. Er was inderdaad geen sprake van reclame. We verwijderen de zin over regel 8 in je reactie. 

Groetjes,

Robbin (De Kindertelefoon)

Robbin_
Forum|alt.badge.img+1
  • Community Manager
  • 32 reacties
  • 20 februari 2025

@Cantaloupe ,

Dankjewel voor het doorgeven! We gaan dit even navragen bij de bouwers van de website en komen er nog op terug. 

Groetjes,

Robbin (De Kindertelefoon)

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1788 reacties
  • 20 februari 2025

@Cantaloupe , misschien heb je je instellingen voor meldingen veranderd?

Groetjes Lupus

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 563 reacties
  • 20 februari 2025

Haii ​@Lupus ,

ik had ze juist weer aangezet 🙃

Ik had eerst alleen bij een vermeldingen aanstaan maar dat is dus hetzelfde gebleven..

Liefs🤗

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1788 reacties
  • 22 februari 2025

Klein vraagje, vanaf hoeveel reacties krijg je een bepaalde rank? Ben gewoon benieuwd

Groetjes Lupus

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • 92 reacties
  • 22 februari 2025

Hoi ​@Lupus,

Goeie vraag! Ik weet het antwoord hierop helaas niet, dus ik zet het door naar de community manager

Groetjes,

Anna (De Kindertelefoon)

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1788 reacties
  • 22 februari 2025

@Anna_KT fijn! Ik ben namelijk een kindertelefoon wiki aan het maken en nu is dit aan de beurt 

Groetjes Lupus

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4230 reacties
  • 22 februari 2025
Lupus schreef:

Klein vraagje, vanaf hoeveel reacties krijg je een bepaalde rank? Ben gewoon benieuwd

Groetjes Lupus

@Lupus Bedoel je met rank ‘Vaste gast’ en ‘Vaak actief’ en zo?

Net nieuw: 1-25

Bezige bij: 25-75

Weet de weg: 75-250

Vaak actief: 250-500

Topper: 500-1.000

Vaste gast: 1.000-2.000

Ster: 2.000-5.000

Held: 5.000+

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen