Vraag

tip voor kindertelefoon

  • 28 July 2023
  • 6 reacties
  • 113 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 137 reacties

Hoi kindertelefoon. 
 

ik gebruik regelmatig het forum en heb mischien een tip. Om een keer te testen voor jullie. 
Ik ( en mieschien anderen ) lopen er tegen aan dat je niet mag bloggen/ tjatten ( weet niet hoe ik het moet typen) is het een idee voor jullie dat er een mogelijk is buiten het forum dat je 1 op 1 met een mede forum gebruiker. Kan tjatten deze tjats kunnen dan wel gecontroleerd worden door jullie. Ik weet dat er een mogelijk is om met de kindertelefoon te kunnen tjatten maar dan bedoel ik dit niet. Echt met kinderen die ook op het forum zitten. 
graag zou ik willen horen of jullie dit gaan gebruiken of niet. 
 

Groetjes 

d.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Dpro ,

 

leuk idee, ik denk dat wat jij voorstelt ook in onderstaande topics al eens is gevraagd en ik denk niet dat KT het gaat doen. Of bedoel je iets anders?

Kijk maar eens in deze topics en naar de reacties van KT op de vragen/voorstellen:

en

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +17

Leuk idee maar ga er maar van uit dat dat nooit gaat gebeuren. Daar hebben ze volgens mij ook lang niet genoeg vrijwilligers voor.

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Dpro , 

 

Het is begrijpelijk dat je graag zou willen chatten. Zoals @MickeyMouse hierboven ook aangeeft, zijn hier eerdere topics over geweest en zijn we ons er van bewust dat de behoefte aan chatten er is. Het gevaar van chatten is dat er contactgegevens uitgewisseld kunnen worden en dat mag niet op het forum. Wij vinden het erg belangrijk dat kinderen anoniem blijven, en wij hebben niet genoeg tijd en vrijwilligers om alle chatberichten te controleren. Een uitgebreide uitleg van ons wordt gegeven in het volgende topic: 

 

Helaas moeten we je dus teleurstellen. Veel plezier verder op het forum! 

Groetjes, Meike / De Kindertelefoon. 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Meike04 kindertelefoon.

om dit probleem van personeels tekort een beetje te kunnen verminderen. Zou je gebruik kunnen maken van ai . Een voorbeeld is. (De namen en teksten die hier in gebruikt worden zijn als voorbeeld bedoeld)


jan: hi kippie. Is het een idee om mekaar in het echt op te zoeken.  
kipie: ja is goed mijn adres is ……….

kindertelefoon: hallo dit is een automatisch bericht. Er zijn in dit topic dingen getyppt die niet in de normale topic regels vallen ( er zouden voor deze functie van de site ander regels bedacht kunnen worden) er zal een medewerker ( of hoe jullie dat noeme ) kijken of dit klopt. Tussen tijd zal dit gesprek ge stopt worden. 

Reputatie 7
Badge +3

@Dpro 

 

Wat leuk dat je hier verder over nadenkt en we snappen zeker de behoefte om met elkaar te kunnen chatten. Het gevaar blijft dat er toch manieren gevonden worden om met elkaar af te spreken, zelfs met AI gaat dat  (nu nog) niet lukken om dat tegen te gaan.  We zien het forum als een ander soort kanaal en een andere manier van contact hebben dan chatten.  We gaan dit dan ook niet mogelijk maken.

 

Groet,

Luuk

Badge

Ik begrijp ergens wel dat gebruikers via de Kindertelefoon willen chatten omdat het toch wat veiliger voelt, maar ik zie ook in waarom de Kindertelefoon dat zelf niet wil. Het zou namelijk een heel gedoe zijn om alle berichten na te moeten kijken.

Bloggen lijkt me wel een leuk idee, maar het kan dan dat het hele forum vol komt te staan met blogs. Misschien kan je op een ander platform kijken of daar wel mogelijkheden voor zijn? Op ieder platform gelden weer andere regels.

En moest je wel ergens gaan bloggen, houd er dan rekening mee dat je niet alles zomaar online gooit. Houd het een beetje oppervlakkig, voor je eigen veiligheid.

Reageer