Privé Chats

  • 26 July 2018
  • 7 reacties
  • 257 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste Kindertelefoon,

Ikzelf heb misschien een idee waar jullie denk ik ook al over hebben gedacht. Dit is het idee voor een Prive chat, het idee van de chat is dat je op iemands profiel kan klikken en dan een privé berichtje kan sturen, dit is dan dus ook anoniem. Ik denk dat dit handig is omdat je hierdoor toch even met iemand kan praten waar je toch erg mee wilt praten. Waarschijnlijk zullen jullie met het argument komen dat er een chat is waarmee kinderen ook kunnen praten, echter vind ik dat onhandig omdat je dan ook elkaar toevallig op hetzelfde moment moet tegenkomen. Om de chats veilig te maken kan er misschien een soort "Report" toegevoegd worden waarmee kinderen die zich dus niet goed gedragen verbannen kunnen worden of een privé chat verbanning krijgen of jullie kunnen de chat inschakelen vanaf een bepaalde rank zoals "Weet de weg" hierdoor zullen nieuwe mensen niet gelijk iedereen vol kunnen spammen of voor de grap mensen kunnen treiteren.

Mvg,
Li2qs3

7 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Ik weet dit niet zeker en wacht vooral op antwoordt vanuit Kindertelefoon, maar ik dacht gelezen te hebben dat ze die gesprekken niet kunnen monitoren. Achteraf handelen aan de hand van flags is altijd te laat. Je suggereert een prima idee hoor, maar zoiets las ik volgens mij bij een soortgelijke suggestie.
Reputatie 2
Badge +9
Is wel een leuk idee, zo'n privé chat. Alleen dat kan dus niet omdat de Kindertelefoon het dan niet allemaal in de gaten kan houden. Daarnaast heb je dan ook een grotere kans dat mensen eerder geneigd zijn om persoonlijke gegevens door te sturen naar elkaar, wat dus niet de bedoeling is. En zoals @Daan al zei die rapporteer flags zijn meestal al te laat.

Ik ben het ermee eens dat het een leuk idee is, maar het is niet mogelijk. En de KT zal zelf wel meer uitleg geven hieronder!

Gr:Mr.S
Dit gaat naar alle waarschijnlijkheid niet ingevoerd worden, omdat de Kindertelefoon hiermee geen anonimiteit meer kan garanderen en dat is juist het gene wat hier zo belangrijk is.

Er is geen toezicht op en contactgegevens kunnen gemakkelijk worden uitgewisseld. Zo kan er ook niet in de gaten worden gehouden of er veel mensen met slechte bedoelingen bezig zijn.
https://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/chat-24397
https://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/een-chat-29087

Ja...
Je zult niet de laatste zijn met dat idee, dus maak je daar geen zorgen over.
Zoals al gezegd is het vrij lastig voor de KT om al die berichten te monitoren.

"dit is dan dus ook anoniem."
Nouja, de site is al vrij anoniem, maar als de chats niet gelinkt zijn , dan moet je niet verwachten dat het echt leuk wordt...

"even met iemand kan praten waar je toch erg mee wilt praten."
Dat klinkt leuk, maar zo simpel is het hier nooit...
Daarnaast zal iemand mij sowieso een narcistische hond gaan noemen, dus daarop zit ik nou net niet te wachten.

"zich dus niet goed gedragen verbannen kunnen worden of een privé chat verbanning krijgen"
Nouja, als je pech hebt heeft xyzanoniempje12345_xx (hopelijk is dat geen echte gebruiker) tegen die tijd al 5 onschuldige zieltjes zijn IELTS of TOEFL (wat die dingen ook kunnen zijn) laten kopen en hebben nog 3 anderen een virus te pakken.
Daarnaast is het onvoorstelbaar hoeveel mensen hun gegevens (willen/zullen) delen.
Natuurlijk zou het leuk zijn, maar dit is het internet....

""Weet de weg" hierdoor zullen nieuwe mensen niet gelijk iedereen vol kunnen spammen of voor de grap mensen kunnen treiteren."
Nouja, het laatste wat je wilt is , dat er mensen hier gepest worden.
Dat wordt zeer aantrekkelijk vanwege het aantal mensen , die een doelwit daarvan kunnen zijn.
Dit is niet voor niets het KT forum...
Maar wat nou als er een openbare chat komt en die gemonitord wordt door geselecteerde actieve leden (in het vervolg "junior-mod" genoemd), zodat er niet noodzakelijk medewerkers van de KT aanwezig hoeven te zijn en er toch controle is. Deze openbare chat is alleen beschikbaar als er een minimum aantal junior-mods online zijn en om toegang te krijgen tot deze chat moet je een minimum aantal serieuze reacties gepost hebben en hun account al een minimum aantal dagen/weken oud is. Hierdoor zijn er geen mensen die alleen uit zijn op een afspraakje/delen van contactgegevens, mocht dit wel het geval zijn kan de junior-mod die persoon verbannen van de chat.
Er zou een testfase kunnen komen om te testen hoe dit uitpakt, maar dan alleen met mensen die al een tijd op het forum zitten.
Je bedoelt het leuk en goed
Maar geloof me, zoals het nu is, is het beste.
Bedankt allemaal voor de ideeën!
We hebben dit vaker gehoord, maar er zijn geen plannen om een Kindertelefoon chatbox te maken.
Er zijn andere sites waar je terecht kunt voor een chatbox.

Groetjes,
Anouk / De Kindertelefoon

Reageer