mensen van de chat

  • 16 August 2018
  • 22 reacties
  • 241 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heyo,
ik had een vraag, hoe kan je bij de kindertelefoon werken als moderator van het forum of voor de chat?

Ronald

22 reacties

https://www.kindertelefoon.nl/over-ons/werken-bij-de-kindertelefoon/

Volgens mij heb je wel wat aan deze site.
oww ty sorry ik kon het niet zo 1,2,3 vinden
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Ronald2001,

Leuk dat je interesse toont. De link van MensPersoon klopt helemaal.

Groetjes,

Emma_
Ik heb nog een vraagje over iets dat op die link stond bij:
3. Jong vrijwilliger.
"Je woont in of nabij Rotterdam, Almelo of Tilburg"
Maar waarom is dit nodig?
En wat is nabij Rotterdam, Almelo of Tilburg?

~Asy
heyo asy,
ik gok zomaar dat dat is ivm met de gespreks trainingen die je krijgt, ja ik vind het dus ook jammer dat die regel er is maarja

Ronald
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Asy silivana,

Dat komt omdat ze alleen op die drie locaties (Rotterdam, Almelo en Tilburg) peervrijwilligers aannemen. Dat zijn jonge vrijwilligers die leeftijdsgenoten kunnen helpen door met hun in gesprek te gaan. De locaties zitten in de stad dus vandaar dat erbij vermeld staat nabij, omdat je er natuurlijk wel moet kunnen komen :)

Groetjes,

Emma_
Hi, maar Rotterdam, Almelo en Tilburg zijn toch ook goed te berijken met de trein?

En hoeveel km/reistijd is nabij?
is er eigenlijk nog een mogelijkheid dat er nog een plek komt in noord holland want geen van deze locaties is goed te bereiken voor mensen uit noord holland
Reputatie 1
Badge +1
Hoi,

Als het voor jou bereikbaar is dan is het geen probleem. Je kan altijd de Kindertelefoon van die locatie een mailtje sturen als je interesse hebt!

Groetjes,

Emma_
@Ronald, het zou wel fijn zijn voor mensen in Noord-Holland ja, maar ik weet niet of ze dat ooit gaan doen.
Tot die tijd is rotterdam het dichtst bij.
ja ik weet het, rotterdam is dan wel weer meteeen 2-4 uur reizen met de trein en bus voor mij dusja....
Het zelfde geld btw voor groningen/friesland, zeeland en Limburg.

Maar almelo, rotterdam en tilburg zijn wel lekker in het midden van nederland dus ongeveer dezelfde reistijd voor iedereen die verder weg woont.

( dit is geen kritiek ofzo )
daar heb jij wel weer gelijk in en ik snap ook dat het moeilijk is om op elke provincie ofz een locatie te hebben maar het was gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid aangezien ik denk dat ik niet naar rotterdam kan komen
Maar almelo, rotterdam en tilburg zijn wel lekker in het midden van nederland dus ongeveer dezelfde reistijd voor iedereen die verder weg woont.
Nou ja... Utrecht is meer het midden van het land en veel treinen gaan door Utrecht, dus als je het zo bekijkt, snap ik niet helemaal waarom Utrecht niet is gekozen. Misschien ooit...
Tilburg en Almelo zijn ook weer niet de grootste steden die ik kan bedenken, maar er zullen vast wel redenen voor zijn dat juist die locaties zijn uitgekozen. Rotterdam, Tilburg en Almelo bieden voor mij in ieder geval geen optie me als vrijwilliger aan te melden. Toch jammer, want ik had het graag gedaan. Dan maar op m'n 18e als het dan nog lukt met studie enzo...
@pin wat jij denkt is precies me gedachte, kijken of ik op me 18de dan wel iets kan doen hier bij de kindertelefoon, het is gewoon voor mij veel te ver om te reizen
Helaas helaas. Het zou wel tof zijn als de jongerenchat zich zou uitbreiden, maar ja, geen idee of daar genoeg animo voor is en genoeg geld natuurlijk... Want het zijn dan wel vrijwilligers, maar volgens mij komt er altijd nog wel geld bij kijken.
ja, ik vraag me af of dit niet online aangestuurd kan worden dat je een inlog en alles kan krijgen zodat je gewoon thuis mensen kan helpen via de chat en dat dit dan word opgeslagen in een klein database zodat wanneer iemand zich dan verkeerd voordoet bij de chat je dit terug kan zien in de database enz
Ik denk dat ik het zelf niet zo relaxed zou vinden om dat thuis te zitten doen. Straks krijg je iemand waarvan je gewoon echt niet weet wat je moet doen. Dan is het op locatie volgens mij veel makkelijker om even hulp te vragen. Maar op zich zou het wel een probleem oplossen.
ja dat probleem heb je dan wel, je zou dan misschien een grote chat met alle moderators kunnen maken waar je dit probleem dan in zou kunnen voorleggen terwijl je nog aan het praten ben, maar ik kan nu wel allemaal dingen gaan zeggen wat ze kunnen doen maar de kans dat het zo gebeurd is zeer klein
Never stop dreaming. Ze nemen het vast allemaal mee en dan wordt het ooit een keer besproken. Wellicht is het het idee van de eeuw.
ja maar om dat te realiseren is er ook geld nodig en mensen die dat allemaal gaan maken enz
ja, ik vraag me af of dit niet online aangestuurd kan worden dat je een inlog en alles kan krijgen zodat je gewoon thuis mensen kan helpen via de chat en dat dit dan word opgeslagen in een klein database zodat wanneer iemand zich dan verkeerd voordoet bij de chat je dit terug kan zien in de database enz

ja dat probleem heb je dan wel, je zou dan misschien een grote chat met alle moderators kunnen maken waar je dit probleem dan in zou kunnen voorleggen terwijl je nog aan het praten ben, maar ik kan nu wel allemaal dingen gaan zeggen wat ze kunnen doen maar de kans dat het zo gebeurd is zeer klein


Zou ik ook super handig vinden!
Ook al is dat nog niet zo ontzettend dichtbij voor mij, op m'n negentiende moet ik het forum toch echt verlaten, en vanuit België is het niet te doen op locatie te helpen 😔

Haha ja, eigenlijk is dat inderdaad best wel een geniaal idee 😉

Reageer