kindertelefoon gelooft me niet...

  • 3 May 2021
  • 6 reacties
  • 188 Bekeken

Reputatie 1
Badge

 

Als de Kindertelefoon dit leest, 

Beste Kindertelefoon,

 

Ik dacht dat de Kindertelefoon er voor was om je te helpen

Gisteren ging ik chatten over gepest op school en mijn zelfmoordgedachten. ( Om ongeveer rond 5 uur)  Ik had het 2 keer geprobeerd omdat mijn telefoon vast liep. Toen zei DEZELFDE medewerker van:  ja, dit is niet serieus,  ik heb het gevoel dat je de Kindertelefoon aan het uitproberen bent. Dus daarom sluit ik de chat en ga verder naar kinderen die mij nodig hebben.

Ik weet niet wat zijn/ haar naam was omdat het er niet bijstond.

Dit is echt niet te geloven! Ik dacht dus nog meer aan zelfmoord omdat niemand me geloofde…

Moet ik zelfmoord plegen of gewoon door blijven leven met mensen die mij NOOIT geloven?

Of moet ik een klacht indienen?  Ik weet het allemaal niet meer in het leven...

Ik hoop dat medewerkers van de Kindertelefoon dit lezen en er iets aan gaan doen want ik voel me nog slechter door het weggekaapte gesprek.

( Ik dacht nogmaals dat de Kindertelefoon er VOOR je was in plaats van dat ze je niet geloven)

 

Het spijt me voor deze kritiek, maar het is nogmaals niet leuk.

Groetjes, brilletje12


6 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Oei, dat is denk ik niet de bedoeling van de KinderTelefoon, je kan ook naar de zelfmoordlijn bellen als je daar behoefte aan hebt

Wat een vervelende ervaring met de KT. Ik begrijp niet helemaal waarom de medewerkster in kwestie dat standpunt innam maar dat zullen we nooit weten.

Weet echter wel dat 1 gesprek niet representatief is voor alle medewerkers van de KT! Ik heb er best positieve ervaringen mee en vele anderen met mij. Helaas had jij dus een mindere ervaring.

Voor nu is mijn advies het binnenkort nog een keer te proberen. Mocht je daar behoefte aan hebben dan kan je - zoals Oink al zei - bij 113 terecht. Zie de contactinformatie van de zelfmoordpreventie hieronder:

Tel.: 0800-0113

Website/chat: 113.nl

Veel succes en sterkte!

Ik denk niet dat dit de bedoeling is.

Dit moeten ze absoluut NIET doen!

Hopelijk reageren ze er nog op.

Probeer anders een nieuwe topic aan te maken.

Sterkte!!!

 

Reputatie 4
Badge +2

Beste Brilletje12

 

Wat een nare ervaring en eentje die zeker niet volgens de regels van De Kindertelefoon is. Bedankt dat je het ons laat weten en wij gaan dit verder uitzoeken. 

Verder zit je blijkbaar in een lastige situatie en ik hoop van harte dat je toch nog een keer met ons gaat bellen of chatten, want we willen graag met je in gesprek om te luisteren naar je verhaal en te kijken of we een eerste stap kunnen zetten naar verbetering. Voor de volledigheid; je kan ons elke dag bellen van 11:00 tot 21.00 uur  (0800-0432) of met ons chatten.  Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groet en sterkte gewenst, 

Loes

 

Reputatie 3
Badge +2

Hey!

Ik vind het echt jammer dat de Kindertelefoon je niet geloofd, en dat je daardoor niet je verhaal kan doen! Je kan ook de zelfmoordlijn bellen als het echt nodig is. En tot die tijd:

luister naar jou lievelingsmuziek

als iets tegen zit, dan zit het tegen! Doe je best en het komt allemaal weer goed!

 

sorry dat het klinkt als een cliché

 

Groetjes en veel geluk!

Reputatie 6
Badge +3

@Brilletje12  Ik sluit mij aan bij wat hier al eerder gezegd is, wat ontzettend naar dat je deze ervaring hebt gehad aan de chat. Dit is zeker niet de bedoeling, dus heel goed dat je dit aangeeft. Ik zal dit ook bespreken binnen de organisatie. Daarnaast is het ook mogelijk om een klacht in te dienen, op onze website kan je hier meer over lezen:  https://www.kindertelefoon.nl/huisregels-klachten

We hopen dat de reacties van anderen je toch het vertrouwen geven om nogmaals contact met op te nemen, maar anders kan je zeker ook contact opnemen met 113.

Ik wens je veel sterkte!

Groetjes,

Carolien

Reageer