Vraag

Kan er niet demi-boy of demi-girl staan bij geslacht?


Reputatie 7
Badge +10

Hallo allemaal,

 

Ik zou het fijn vinden als ik bij mijn profielpagina mijn gender (geslacht) kan aanpassen naar demi-boy want er staat niet demi-boy of demi-girl.

Ik ben zelf een demi-boy. (Je mag me ook jongen noemen) En ik zou het fijn vinden als ik mijn gender kan aanpassen naar demi-boy.

 

Hopelijk kan dat.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 


46 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Het zo idd handig zijn om dat een kleine update te geven. Misschien  alleen al een "anders, namelijk" keuze.

Is dit misschien mogelijk, kindertelefoon?

 

Liefs,

       M.

Reputatie 7
Badge +7

Ben ik mee eens. Dus zoiezo demi girl/boy moet er wel bij. En ook alle andere. En/Of "anders" er bij

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi, 

Goede suggesties van jullie!
Ik geef het door aan de community manager. Dan wordt er naar gekeken of het misschien mogelijk is :) 

 

Groetjes, Meike 

De Kindertelefoon 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Meike04 ( of een andere medewerker van de Kindertelefoon ) ik heb nog een toevoeging bij de keuzes tot het geslacht: misschien kan er ook nog bij gezet worden "Anders" want er staat volgensmij nu:

 

Jongen

Meisje

Trans jongen

Trans meisje

Non biary 

Geen andwoord

 

Het zou inderdaad fijn zijn als er ook demi boy/ demi girl bij staat maar Anders lijkt me ook een goede optie zo hoeven er niet steeds meer geslachts namen bij te komen ( want dat zijn er heel veel )

Reputatie 7
Badge +4

@Anoniemxv ja, dat bedoelde ik

Reputatie 7
Badge +10

Ja dat lijkt me wel fijn! ❤️

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie tips en ideeën! We gaan hier naar kijken. Zodra we hier antwoord op hebben, komen we hier op terug. 

Groet,

Carolien

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Carolien_ 

Bedankt!

dat lijkt me fijn! 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo allemaal, 

 

Deze vraag riep bij ons weer een nieuwe vraag op. Hoe belangrijk is het voor jullie dat we op het forum naar geslacht/ gender vragen? Hoe zou het zijn als we dat juist helemaal weglaten? 

 

We weten nog niet of dat technisch mogelijk is, maar dat kunnen we onderzoeken.

 

Groet, 

Luuk

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Luuk,

 

Ik weet het niet zo goed.

Ik vind het zelf wel prettig want dan kun je het bij vragenlijsten makkelijk aangeven. Bijvoorbeeld kan je dan makkelijker aangeven waar je op valt.

Ik vind het wel fijn als je je gender kan aangeven op je profielpagina.

Ik hoop dat het mogelijk is om demiboy/demigirl aan te kiezen.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +11

@Luuk Voor mij maakt het niet zo veel uit.

Het is een goed punt, en het kan ook voordelen meebrengen. Als je bijvoorbeeld nog niet uit bent ofzo, kunnen je ouders het ook vinden. 

Maar misschien is het wel handig om in plaats van gender aan te geven hoe je aangesproken wilt worden? Ik vind het wel fijn om te weten hoe ik iemand moet aanspreken. Dan bijvoorbeeld de opties hij/zijn, zij/haar, hen/hun. Dat maakt het ook wat makkelijker.

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +17

Ik denk dat de optie ‘anders’ toevoegen wel een goede is. Geslacht/gender mag wmb gewoon blijven staan.

Reputatie 7
Badge +7

@Luuk , ik vind het wel handig, want als je iemand wilt helpen met iets moet je bijvoorbeeld wel het geslacht weten

Reputatie 7
Badge +5

Ik denk idd ook dat de optie 'anders' toevoegen een goed idee is. Geslacht/gender mag van mij ook wel blijven staan want dat is toch wel wat handiger vind ik.

Reputatie 7
Badge +17

Om dit helemaal helder te maken zou anders, namelijk.....ook kunnen? Alles gaat immers toch door de check dus eventueel ingevulde onzin kan meteen worden gefilterd. 

Tartan X 

Reputatie 2
Badge

Ik ben demigirl, ik zou het ook heel fijn vinden! Anders zou het ook een idee zijn om te zetten: anders: en dan kan je daar zelf iets invullen

 

Reputatie 6
Badge +2

Het zou fijn zijn om ''anders,namelijk...'' er te hebben staan.

Reputatie 7
Badge +9

kunnen we niet gewoon

jongen

meisje

anders, namelijk…

ik vind het wel prettig als ik weet tegen wie ik het heb. als een jongen vraagt over hoe het voelt om menstruatie te hebben zou ik het anders uitleggen dan aan een meisje.

als je bijvoorbeeld @Iedereen is cool en @Wees Jezelf Bij Noah neemt. zij zijn allebei demiboy/girl. ik zou bij hun profiel foto ook niet kunnen zien of het jongens of meisjes zijn. dan is het prettig om die anders te hebben zodat ook zij een voor hun duidelijk en prettig geslacht/gender te hebben

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @ikweethetnietmeer2009 

Ik snap wat je bedoelt.

Ik zou als er 'anders' staat nog steeds jongen zeggen omdat je aan 'anders' niet kunt zien dat ik demiboy​​​​​​ ben.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +9

als er inderdaad alleen ‘anders’ komt te staan zou ik je snappen, maar als het wordt ‘anders, namelijk’ dan kan je wel demiboy doen. dan kan je het namelijk zelf invullen wat je bent

Reputatie 7
Badge +10

👍

Reputatie 2
Badge

@Luuk , zijn jullie er al uit gekomen of het zou lukken om demiboy/demigirl of anders namelijk: erbij te zetten?

Hallo   @Iedereen is cool 

 

Wat goed dat je deze vraag nogmaals stelt! We zijn er nog mee bezig en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

Groet,

Anne - De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +10

Is het al gelukt?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Wees Jezelf Bij Noah ,

 

we wachten nog op antwoord, zodra er iets bekend is zal de community manager jullie het laten weten.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reageer