Beantwoord

ik durf niet te bellen met de kindertelefoon

  • 29 March 2020
  • 5 reacties
  • 370 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Op me vorig post over snijden/zelfbeschadiging kreeg ik de vaak de tip om er over te praten en bellen met de kindertelevoon. Ik heb al wel een paar keer gechat en dat voelde wel als een opluchting. Maarik wil ook wel een keer bellen eigenlijk om ook een keer echr te praten zegmaar.Ik durf nooit te praten maar bij chatten kan ik wel alles kwijt. K ben bamg als ik ga bellen met de kindertelefoon dat ze alsnog op een of ander manier aan me adress komen of me naam herkennen ofzo okal weet ik wel dat dat niet kan. Hebben jullie mischieb tips hoe ik het wel durf?

icon

Beste antwoord door Marieke 31 March 2020, 15:40

Bekijk origineel

5 reacties

Hey,

je hoeft echt niet bang te zijn dat ze je adres of iets achterhalen. Het is allemaal anoniem en de kindertelefoon is er alleen om je te helpen. 
Je kunt het gewoon proberen en als je het gesprek niet goed vind gaan of er is iets ander kun je altijd ophangen (liever niet natuurlijk maar echt als je het heel eng vindt.)

Reputatie 3
Badge +4

Hey geloof me maar ze weten geen naam geen adres echt helemaal niks van je.

ik snap dat het eng is om ze te bellen, ik doe het zelf ook eigenlijk niet omdat ik bang ben dat ik dan moet huilen ofz en dan schaam ik me echt kapot 

maar het is echt 100% anoniem, ik zou het gwn proberen het kan blijkbaar echt helpen 

heel erg veel suc6 ❤️🍀

Hey,

Alles is echt anoniem.

Ze kunnen ne nummer niet zien, ze horen alleen je stem.

Ze zijn verplicht, zolang jij ze geen toestemming hebt gegeven, alles geheim te houden.

Ik was de eerste keer (en ook de enige) ookheel bang. K was helemaal aan het trillen. Maar na 2 minuten voelde ik me al op mijn gemak.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes,

Xx🍀

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Anoniem.plz,

 

hier ook even een reactie van een van de medewerkers van de Kindertelefoon :-)

 

Wat fijn om te horen dat het chatten als een opluchting voelde! En natuurlijk ben je van harte welkom om ook een keer te bellen.

Zoals de anderen hierboven al gezegd hebben, ben je echt anoniem als je belt of chat. We kunnen op geen enkele manier zien waar je woont of wat je telefoonnummer is. Dit is omdat we het heel belangrijk vinden dat je anoniem kan praten met ons, en je dus veilig voelt om je verhaal te doen.

Je zei hierboven ook dat je bang bent dat we je naam herkennen. Dan kan je gewoon een andere naam gebruiken, of je zegt: ik wil liever mijn naam niet zeggen. Dat vinden we helemaal prima!

 

En weet je, als je het toch te eng vindt tijdens een gesprek, dan mag je altijd gewoon ophangen. Komt wel vaker voor, en we begrijpen het.

 

Hopelijk zijn hiermee veel van je vragen beantwoord.

 

Met hartelijke groetjes,

Marieke

De Kindertelefoon

 

 

Reputatie 4
Badge +5

Hey @Anoniem.plz 

Je hoeft niet bang te zijn om te bellen met de KinderTelefoon

Zoals @Marieke M  al zei je mag anoniem blijven.

Je hoeft je dus niet te schamen en bel vooral als je vragen hebt naar de Kindertelefoon!

Hopelijk gaat het goed met jou!

Liefs,

Daniël

 

Reageer