Skip to main content
Vraag

Idee functie: zelf reactie/topic verwijderen

• January 18, 2026
  • 9 reacties
  • 78 Bekeken

smokey
Forum|alt.badge.img+7

Volgens mij is het al vaak gevraagd, maar kindertelefoon, is het écht niet mogelijk om met een nieuwe functie forumgebruikers hun eigen reactie/topic te laten verwijderen? Ik heb een paar situaties uitgeschreven waarbij die functie handig zou kunnen zijn.

1. Je vind achteraf dat een reactie/topic je anonimiteit dreigt te schenden.
  2. Er is in dat topic al een soortgelijk antwoord.
  3. Je topic/reactie is niet meer relevant.
  4. Je hebt nu een andere kijk op een (oudere) topic/reactie

Natuurlijk zou je kunnen zeggen: beter nadenken voordat je iets plaatst, maar we allemaal mensen  en maken dus ook fouten. Een 'delete' knop lijkt mij wel handig😅

Laat me het maar weten, ik ben altijd in voor discussies😉

Gr Smokey

9 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 18, 2026

Hoi,

Goed idee eigenlijk maar ik zou wel de check houden (zodat niemand het kan abusen = bijv. scheldwoorden) en ik weet niet of Gainsight dit support.

Benieuwd wat de mods ervan vinden.

Groetjes,

ghast

JanneB
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • January 18, 2026

Hoi ​@smokey

Wat goed dat je meedenkt om het forum (nog) beter te maken! We kunnen ons voorstellen dat het in verschillende situaties fijn zou zijn als je een topic of reactie kan verwijderen. Op dit moment worden reacties of topics in principe niet verwijderd. Met name omdat andere forumgebruikers wel informatie kunnen halen uit de topics en reacties die worden geplaatst. Er zijn drie uitzonderingen:

· Het topic in strijd is met de forumregels.

· Het topic je anonimiteit in gevaar brengt.

· De Kindertelefoon verwijdert alle topics waar langer dan 6 jaar geen reactie op is gekomen.

Als forumgebruiker heb je het recht om een verzoek in te dienen om een of meer topics door De Kindertelefoon te laten verwijderen als dat voor jou heel belangrijk is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou zo belangrijk is dat jouw topic(s) verwijderd worden. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan.

Maar ik zal je idee zeker doorsturen naar onze community manager!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 18, 2026

Hey ​@JanneB 

Mag ik nog iets zeggen?

Als forumgebruiker heb je het recht om een verzoek in te dienen om een of meer topics door De Kindertelefoon te laten verwijderen als dat voor jou heel belangrijk is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou zo belangrijk is dat jouw topic(s) verwijderd worden. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan.

Als ze per verzoek kijken, en dus niet elke goedkeuren, kan het dan niet net als een rapportage werken? Je rapporteert een bericht, er wordt gekeken of het in strijd is met de forumregels, en aangepast op verwijderd als het in strijd is met de forumregels. Ik stel voor dat er nog zo'n knop komt, die heet dan "topic verwijderen" Je schrijft dan net zo'n bericht als in een rapportage, waarom je denkt dat het verwijderd moet worden. Dit komt dan bij de moderators terecht, ipv in een mail. Een reactie op een mail duurt namelijk vaak lang en als het spoed heeft is dat niet handig. De rapportages komen (neem ik aan) bij de check terecht, ofzo, waardoor dit wél snel gecheckt wordt ipv dus wachten op een reactie per mail. Dank voor het lezen @moderator.

Liefs Yusa 😘

JanneB
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • January 18, 2026

Hoi ​@Yusa

Dat klinkt als een goed idee! Ik weet niet of het mogelijk is om die functie in te bouwen, maar alle ideeën zijn welkom. Alleen maar fijn als jullie zo meedenken. 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+7
  • Vaak actief
  • January 18, 2026

Heyy,

Misschien is het een idee dat je de rapporteer functie die er nu al is ook kunt gebruiken voor een verzoek om iets te verwijderen?🙂 ♥️

smokey
Forum|alt.badge.img+7
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 18, 2026

@Cantaloupe Ah jazeker, maar dit topic heb ik niet perse gemaakt met het idee dat ik zelf iets met '’spoed'’ wil laten weghalen hoor 😄

@Yusa Ja precies, maar wat jij zegt (in mijn ogen) is dan dat die reactie/topic nog wel via de kindertelefoon gaat, om daar te checken of het er wel echt af moet. Ikzelf zou het persoonlijk makkelijker vinden dat als je op een toekomstige 'verwijderknop' drukt, dat de reactie/topic gewoon direct word verwijderd van het forum, zonder dat het door iemand gecontroleerd word. (Even een raar voorbeeld: Net zoals je een comment achterlaat op een instagram video en die gewoon ter alle tijden kan verwijderen) Nu heb ik een beetje het idee dat dat lastig gaat worden júíst omdat de kindertelefoon met de check werkt en ze volgens mij liever niet hebben dat wij ons eigen reacties/topics zelf gaan lopen verwijderen (@kindertelefoon hier ga ik van uit, vertel het me als ik fout zit) 

@ghast Ja, het zou inderdaad jammer zijn als mensen er misbruik van maken, maar met alleen een verwijderknop hoop ik dat misbruik maken niet gaat lukken :p

!vertel het me als ik jullie ideeën niet (goed) begrijp!

Gr Smokey

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 19, 2026

@Cantaloupe dat had ik ook wel een beetje bedacht, maar dan met twee knoppen waarvan 1: "melden" heet en de ander "topic verwijderen". Als dit echter niet mogelijk is, kunnen jullie ook: "Melden/Topic verwijderen" ervan maken? Dit is alleen een verandering in de titel, en lijkt me dus technisch wel mogelijk. ​@smokey je begrijpt mijn idee goed. Ik vind wel dat een korte check nodig is. Want zoals ​@ghast zei kan er ook misbruik van gemaakt worden. Misschien moet de Kindertelefoon ook een klein beetje minder streng worden op het verwijderen van een topic? Het is enkel een suggestie. 

(Daar heb ik weer een lap tekst😄)

Liefs Yusa 😘

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • January 19, 2026

Hoi,

Dank jullie wel voor de aanvullende reacties. Onze community manager zal hier binnenkort op reageren.

Groetjes, Mariska

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • January 19, 2026

Hallo Allemaal,

Dank voor jullie ideeën en suggesties en met welke reden jullie hiervoor wel of geen voorstander voor zijn. We gaan goed hiernaar kijken en bespreken en laten jullie binnenkort weten wat we hiermee gaan doen. We komen hier dus binnenkort op terug. 

Hebben jullie in de tussentijd nog ideeën en suggesties hiervoor, dan kunnen jullie dat hier laten weten.

Alvast bedankt!

Groet,

Carolien