Belangrijk: leeftijd forum aangepast naar 12 tot 18 jaar

  • 5 August 2020
  • 46 reacties
  • 2604 Bekeken


Toon eerste bericht

46 reacties

 

hier wil ik even iets over zeggen. het is niet gemeen of zo bedoelt maar ik weet geen andere verwonding. 

je zegt je kan vragen waar je terecht kan als je 18 gaat worden. maar ik ben 18, ik kan dus niet vragen waar ik terecht kan. hoe kom ik daar dan achter?

en hoe zit het dan voor een 17 jarige die denkt dat je tot en met je 18de mag blijven. die woord dan "in eens" weg gestuurd. en kan het dan ook niet meer vragen. 

 

 

oke ik snap dit aan de ene kant wel en aan de andere kant niet. 

er zijn namelijk zoveel jongeren die juist om z'n 18de hulp nodig heeft. ik heb 4 vrienden buiten dit forum. die zijn nu 17 en mogen van hun ouders geen hulp krijgen. en gaan dus op hun 18de wel hulp zoeken. dan zou je toch juist het kt forum willen hebben waar je dan al langer bent om dat een beetje te bespreken. 

ik zelf vind eigenlijk juist dat je als 18 jarige hier zou moeten kunnen zijn.

want kijk stel anoniem123 is 17 en moeders die heeft er geen verstand van die dingen regelen. vaders ziet ie bijna nooit. dus dan vraag je in het forum hoe kan ik mijn zorgverzekering toeslag aan vragen of weet ik vul. dan kan ik het bvb uit leggen want ik heb het al gedaan.

maar andere kant geef ik jullie groot gelijk. want je gaat een andere levens fase in. maar juist omdat dat zo is kan je andere er mee helpen 

 

groetjes blue

 

Heyo,

Thanks Luuk voor de duidelijke uitleg.

Ik wist niet dat je als 19 jarige hier nog mocht blijven tot dat het moment komt. dus mijn excuses voor de verkeerde info of uitleg die ik eerder gaf hier.

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @Blue  en @ronald2001 ,

 

Goed dat jullie deze vragen stellen over hoe het voelt als je 18 wordt en het dan voor je gevoel maar uit moet zoeken, bijna alsof we jullie in de steek laten. Ook andere forumgebruikers hebben hier vragen over gesteld.  

Ik wil deze signalen heel serieus nemen. Dit is wat onze wijziging bij jullie oproept. Dat zijn belangrijke geluiden voor ons. Ik ga wat jullie zeggen in de organisatie van De Kindertelefoon bespreken. Het kan even duren voor we hier een nieuwe inhoudelijke reactie op kunnen geven over wat daar uit is gekomen. Weet dat ik er wel mee bezig ben!

 

Groet, 

Luuk

Hallo Luuk:)

Vervelend.

Gelukkig kan Kenshin nog haar laatste dagen hier doorbrengen. Dus ik mag een jaartje minder doorbrengen op het forum. In plaats van 4.5 jaar, nu 3.5 jaar.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @M en Ms ,

 

Wij begrijpen dat dit voor jou en veel andere gebruikers geen leuk bericht is.  Het is wel een beslissing waar we goed over nagedacht hebben. Dat de leeftijdsgrens op onze verschillende kanalen (telefoon, chat en forum) verschillend was zorgde voor verwarring, daar moesten we iets mee.  

We kiezen er bij De Kindertelefoon voor om er te zijn voor kinderen en jongeren tot 18 jaar (de leeftijdsgrens waarop je meerderjarig wordt). Om die reden kiezen wij er dus voor om de aanpassing op het forum te doen en niet andersom bij de telefoon en chat. 

 

Groet,

Luuk

hey @Luuk  ,

Bedankt voor uw reactie! 

 

Groetjes Gebruiker c 

Hallo Luuk :)

Bedankt voor de informatie!

-TheMightySlayer <3

Ik wacht wel even de reactie af van de Kindertelefoon.  Mij lijkt het namelijk sterk dat je daadwerkelijk als 19 jarige hier nog 3 maanden mag rond pluizen.

Spookyzx. 

We zien het allemaal wel 🤷‍♂️

Reputatie 2
Badge +3

Hoi 

 

ff voor de duidelijkheid. De gene die nu 18 zijn mogen wel nog blijven tot ze 19 zijn?

want anders is er voor en waarschijnlijk een aantal andere in eens zo op het niets dat je er in eens niet meer heer naartoe mag komen. 
alvast bedankt voor de uitleg…

 

groetjes blue 

Ja want het is 12 tot 18

Reputatie 4
Badge +5

Dag @Luuk ,

In februari 2021 word ik 18! Mag mijn account dan blijven of moet ik mijn account dan direct opzeggen?

Of mag ik nog gewoon het forum gebruiken?

Groet,

Anoniemeboy485

@Kenshin 👀👀

Hey Hester,

Bedankt voor het mededelen, daar zullen veel mensen blij mee zijn, bedankt!

 

U ook een fijn weekend! 

 

Groetjes Gebruiker c 

Badge

Dus pedo’s zijn niet toegestaan neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +3

Heyo,

Thanks Luuk voor de duidelijke uitleg.

Ik wist niet dat je als 19 jarige hier nog mocht blijven tot dat het moment komt. dus mijn excuses voor de verkeerde info of uitleg die ik eerder gaf hier.

See ya!

Spookyzx. 

Ha Spookyzx,

 

Geen enkel probleem! Alleen maar goed en fijn dat je meedenkt. Door het gesprek en de discussie wordt het uiteindelijk alleen maar duidelijker 

Groet,

Luuk

Hoi 

 

ff voor de duidelijkheid. De gene die nu 18 zijn mogen wel nog blijven tot ze 19 zijn?

want anders is er voor en waarschijnlijk een aantal andere in eens zo op het niets dat je er in eens niet meer heer naartoe mag komen. 
alvast bedankt voor de uitleg…

 

groetjes blue 

Okay, even voor de zekerheid. Ik ben nog welkom tot november?😅

Okay, even voor de zekerheid. Ik ben nog welkom tot november?😅

Dat klopt inderdaad

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie dat er vragen zijn over of je mag blijven of niet. Goed dat jullie die hier stellen! 

We gaan de regels vanaf nu  in stappen toepassen:

  1. Nieuwe forumleden moeten vanaf nu onder de 18 jaar zijn
  2. Huidige forumleden van 18 jaar en ouder gaan we niet gelijk van het forum verwijderen (dat zou wel heel vervelend zijn):
    • In november 2020 zullen alle leden die dan 19 jaar zijn verwijderd worden .
    • Vanaf mei 2021 gaan we pas werken met de nieuwe leeftijdsgrens voor de huidige leden en zal iedereen die dan 18 jaar of ouder is verwijderd worden.

Hopelijk is het zo nog iets duidelijker?

 

Groet,

Luuk

Prima, bedankt

Oké ja het is helder. 
wel fijn dat ik gewoon nog kan blijven en niet weg gebonjourd woord.

bedankt voor de verduidelijking

 

groetjes blue

Reageer