zwemmen en ongesteld

  • 7 May 2023
  • 1 reactie
  • 120 Bekeken

Badge

Hoi! Ik ga zaterdag zwemmen in een heel cool zwembad dus dat wil ik zeker niet missen en ik ga er sowiso heen! Maar ik heb dus een menstruatie app en die zegt dat ik precies die dag ongesteld word ☹️ (en meestal heeft hij het wel ongeveer goed) dus nu ben ik heel bang want ik draag geen tampons en ik durf het ook niet in te brengen. (Ik kan dus ook niet oefenen want ik ben het nu nog niet) tips zijn welkom 😁


1 reactie

Reputatie 3
Badge +1

Misschien is dit dan wel het moment om over je ‘angst’ heen te komen. Dat coole zwembad is een goeie motivatie daarvoor toch.

 

Het is allemaal echt niet zo eng als het misschien lijkt. Ook kan je best even oefenen als je nog niet ongesteld bent. Als je ongesteld bent is het alleen iets makkelijker omdat je dan vagina dan iets vochtiger is. Ook moet je de tampon dan niet inhouden.

 

Ga gewoon eens proberen. Zoek een rustig moment, en ga gewoon eens in de badkamer proberen. Kijk wat voor jouw werkt, probeer verschillende dingen, en neem vooral de tijd. Je kunt proberen of het lukt als je gwn op het toilet zit, of misschien werkt het voor jouw beter als je staat en één been op de bril zet bijvoorbeeld. Ook kan je proberen of het hurkend lukt. Het enige wat je hoeft te doen is de tampon tegen je vagina aan te zetten en deze heel rustig naar binnen en een beetje ‘naar boven’ duwen. Als je weerstand voelt, moet je de richting een beetje veranderen, maar als jij even oefent komt dat echt 100% goed.

 

Ik heb het ook zo geleerd, dus jij kan dit ook. Het is echt makkelijker dan je denkt. Wees relaxed en ontspannen en dan komt alles goed.

Reageer