Zweetvlekken hoe vermijd je ze.. of hoe zorg je minder te zweten / stank! tips

  • 11 June 2015
  • 2 reacties
  • 360 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Zweetvlekken hoe vermeid je ze.. of hoe zorg je minder te zweten en vooral hoe zorg je ervoor dat je niet stinkt?

Nou voor deze drie aspecten heb ik een paar kleine tips.

Zweet vlekken die zicht baar worden onder je oksels kun je vermeiden door een t- shirtje aan te doen onder je kleren. dit neemt het eerste beetje zweet op. Dit zorgt dus ervoor dat het zweet later pas je buiten laag zichtbare kleren bereikt. Vermeid daarnaast witte t shirts als zicht bare kleding hierop zullen gele plekken ontstaan op den duur hoe donkerder de kleur hoe minder zweet opvalt. MAAR hoe donkerder de kleur is hoe warmer je het ook zult krijgen. Ook rood trekt redelijk de warmte aan. De kleuren in het lichtspectrum die warmte laten ontstaan zitten immers ook in rood. Zwart bevat iedere kleur van het kleuren spectrum dus vermeid deze twee kleding stukken.

Hoe ver minder je zweten nou dat gaat lastig maar wees gerust ik heb een trucje wat je lichaam kan helpen af te koelen. Als jij het tshirtje van de vorige tip gebruikt onder je kleren kun je deze voor je gaat fietsen snel nog ff nat maken met water. Dit koelt je lichaam aanzienlijk af tijdens de rit. Daarnaast hoef je je geen druk te maken over een nat shirt want dit zal opdrogen tijdens de rit door de warmte die in de atmospheer aanwezig is.Als je later op de dag moet gaan fietsen ergens naartoe kan het ook handig zijn om een oude sok te pakken of een washandje (laadste is het beste omdat deze ietjes dikker is anders word het erg koud) En deze te vullen met ijsblokjes. Veel proffesionele fietsers gebruiken deze truc van het was handje voor de race. Maar je kan hem ook tijdens gebruiken. In je nek lopen 2 grote aders zoals je misschien wel weet. als je hier een washandje met ijs neerlegt zal deze kou door dringen naar je aders. Hierdoor word het bloed koeler en daalt je lichaams temperatuur.

Tegen de geur zou ik zelf `s ochtends douchen adviseren. Was extra goed onder je armen en kruis spoel dit ook extra goed af. Zeep restjes kunnen namelijk zweet versterkent werken. Daarnaast werkt een deo roller iets beter zegt men voor na het douchen. Dus gebruik thuis een deo rollertje. neem ook een spuitbus van deo mee naar school zodat je je om de uur ofzo ff kan opfrissen tegen geurtjes. dit zal de echte stank weer tijdelijk verdringen.

hopelijk heb je iets aan deze tips laat me svp weten wat je ervan vond en of je er nog iets aan toe te voegen hebt.
Alvast bedankt en hopelijk beleven jullie hier veel "plezier" mee.
Greettzzz CR1999

2 reacties

Heej,

Goeie tips hoor!
Zelf douch ik elke ochtend & heb ik standaard Deo in me tas.
Die helpt fijn ja.
Met het rare is bij mij, Ik draag veel witte tshirts met V-Hals. Alleen dan zie je dus nooit vlekken?

Ik heb wel Okselhaar maarja,
Ik zweet op een of andere mannier op die plekken niet heel snel

Ik zweet dat wel heel snel op me gezicht.

Maarja, Een voordeel. Je ziet geen natte plekken :)

Greetzz

Hahahah, ik ben 6 jaar te laat. Maar wel goeie tips hoor! 

Reageer