Skip to main content

Hoi. ik ben 14 bijna 15 en heb de laatste tijd dat het zwart word voor mijn ogen. Heb geen ziektes voor zo ver ik weet. Ik weeg ong. 80 kilo en 1.75 als ik het zo goed heb. ben een jongen.

 

Ik eet wel vaak ongezonde dingen maar ook gezonde dingen. Ik drink wel bijna elke dag cola en (ijs)Koffie. 

 

Zegmaar soms als ik opsta krijg ik zwarte vlekken voor mijn ogen. Echt zwarte vlekken. Heb al best wel lange tijd maar vandaag kon ik echt bijna niks meer zien. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen, durf het mijn ouders niet te vertellen.

 

Ik slaap soms wel best laat, echt 3 uur ofzo en 10 uur wordt ik wakker.

Ik zou dit toch wel echt even bij je ouders melden. En dan even naar de huisarts gaan. Dit lijkt me echt niet goed

Groetjes mij @Anoniemxv 


Hoi Captain_Ijsbeer,

Het is goed dat je om hulp vraagt. Zwarte vlekken voor je ogen kunnen door verschillende dingen komen. Een mogelijke oorzaak is een snelle verandering in je bloeddruk wanneer je snel opstaat. Dit kan zorgen voor een tijdelijke vermindering van de bloedtoevoer naar je hersenen, wat zwarte vlekken veroorzaakt. Probeer langzamer op te staan om te zien of dat helpt.

Je dieet en hydratatie spelen ook een grote rol. Veel cola en ijskoffie drinken kan bijdragen aan uitdroging en schommelingen in je bloedsuikerspiegel. Probeer meer water te drinken en een gebalanceerd dieet te eten. Voldoende slaap is ook essentieel. Probeer een regelmatig slaapschema aan te houden waarbij je voldoende rust krijgt, liefst acht uur per nacht.

Het is belangrijk om met je ouders of een volwassene die je vertrouwt te praten over wat je ervaart. Het kan eng zijn, maar ze kunnen je helpen en misschien een afspraak maken met een dokter om er zeker van te zijn dat alles in orde is. Als je het echt moeilijk vindt om je ouders te vertellen, overweeg dan om het via een brief of een bericht te doen waarin je uitlegt wat je hebt ervaren.

Onthoud dat je gezondheid belangrijk is en dat er mensen zijn die je willen helpen. Neem jezelf serieus en zoek hulp. Veel sterkte!


Heyy,

Vervelend.. Dat je zwart wordt voor je ogen kan echt heel veel redenen hebben.. Stress, een verkeerde ademhaling, een lage bloeddruk, een lage suikerspiegel.. Helaas zijn wij geen artsen hier dus we kunnen je niet met zekerheid vertellen wat de reden is.

Ik zou dit  toch wel met je ouders bespreken dat hoef je echt niet eng te vinden hoor je ouders zijn er echt voor je om je hiermee te helpen! Ik denk namelijk dat het misschien wel een goed idee is om langs de huisarts te gaan met je klachten zodat die met je mee kan kijken naar hoe dit komt en hopelijk kunnen jullie dan een oplossing vinden tegen je klachten. 

Hopelijk gaat het snel over! Sterkte!

Liefs van ItsJustMe <3


@Captain_Ijsbeer je weet dat dit niet goed is toch. Je hoort geen zwarte vlekken te zien. Je ouders zullen dit echt wel willen weten. dus vertel het ze maar. Er is dan kans dat je even langs de dokter mag. Maar dingen gaan niet zomaar over dus zal je even actie moeten ondernemen. 


Hey! Ik ben het met @Anoniemxv  eens dat je het toch beter even kunt na vragen.  Misschien een puberteits ding. Het kan vermoeidheid zijn of misschien moet je wat extra ijzer binnen krijgen omdat je dat tekort hebt. Vaak hebben mensen dan dit soort last.  Vraag het voor de zekerheid even na ! 

Liefs Tover xxx


Weet niet of ik het iets helpt om te vermelden, maar krijg ook op de zelfde plek steeds zwart voor mijn ogen.


Weet niet of ik het iets helpt om te vermelden, maar krijg ook op de zelfde plek steeds zwart voor mijn ogen.

Dan zou ik echt even naar de huisarts gaan. Misschien heb je iets aan je ogen

Groetjes mij @Anoniemxv 


Heyy @Captain_Ijsbeer,

Weet niet of ik het iets helpt om te vermelden, maar krijg ook op de zelfde plek steeds zwart voor mijn ogen.

Zou idd voor de zekerheid echt even langs de huisarts gaan die kan je hier het beste mee verder helpen!

Liefs van ItsJustMe <3


Heyy 

Zeker langs de huisarts gaan 

1 kijk je soms in het licht kan een oorzaak zijn .

2  Zou het gwn aan je ogen kunnen liggen ? Mijne zijn niet zo best en ik zie soms wel vlekken in verschillende vormen . 

ZEKER NAAR DE HUISARTS GAAN. Want dit kan iets ernstig zijn aan je ogen . Ga voor het te laat is !! 

Liefs @Anymoymous ❤️

 


Heb je ooit je bloeddruk als eens genomen? Het kan helpen om meer zout te eten als je bloeddruk te laag is. 

Ik zou voor de zekerheid wel even langs de huisarts gaan!

Groetjes 

Anoniem789 


Reageer