Zwangerschap

  • 28 February 2023
  • 1 reactie
  • 110 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy


1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben toevallig wel op de aarde gezet door mijn moeder, ze was 17 toen ze zwanger raakte en beviel toen ze 18 was. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar mn ma wel dus ik denk dat ik heel misschien kan helpen. 

Ze heeft het moeilijk gehad tijdens de zwangerschap. Ze was nog een kind technisch gezien. Ze heeft me weleens verteld hoe moeilijk het is om een kind te hebben op zo'n leeftijd te hebben. Zij had niemand toen ze zwanger was, geen ouders, vriend of gewoon mensen om haar te steunen. Ze zij wel dat het het waard was voor haar.

Als je vriend je verlaat vanwegen de zwangerschap vind ik zelf dat hij het niet waard is. Het is een stomme gedachten maar iemand die van je houd zou je moeten kunnen steunen als je bijvoorbeeld zwanger bent. Als die je verlaat zul je gewoon moeten door leven. 

Als je het je ouders verteld dan denk ik wel dat het handig is om voor de zekerheid als het uit de hand loopt een back up te hebben. sommige ouders zijn niet zo supportive met jonge zwangerschappen. Ik hoop gewoon dat je ouders je willen steunen maar het is toch handig om misschien wat extra geld op te sparen en te kijken of vrienden je eventueel zouden kunnen opvangen. 

 

Ik weet dat het moeilijk is voor je om in dit soort situatie te zitten en ik weet niet helemaal of ik je heb kunnen helpen met mijn reactie maar ik wens je wel heel heel heel veel succes met het je vriend en ouders vetellen. Ik hoop echt voor je dat het goed gaat. 

Reageer