Vraag

zwangerschap

  • 23 April 2022
  • 6 reacties
  • 330 Bekeken

Badge

hoi, ik ben Yasmina. 13 jaar en zwanger. Ik ben zo bang, ik heb geen idee hoe ik het aan mijn ouders moet vertellen. een 17 jarige jongen maakte me zwanger, na een schoolfeest. hoe moet ik dit aanpakken?


6 reacties

Pfff wat heftig. Misschien kan je de KT bellen of met ze chatten. Die kunnen zeker helpen. 

Hoi, wat heftig! Ik snap dat je het moeilijk vind om te vertellen maar je kan het het beste zo snel mogelijk achter de rug hebben. Ze zullen misschien even boos op je zijn maar ze zullen je ook steunen want het zijn je ouders. Ik weet niet of je al gekozen hebt of je het kind wil houden? Anders kunnen je ouders en een arts je helpen met die keuze.

Als je het nou echt niet durft te zeggen kan je ook een brief aan je ouders schrijven waar je het in verteld als dat makkelijker voor je is.

Reputatie 7
Badge +19

Je kan nog abortus doen. En je kan ook laten adopteren.

Wilhelmavemela.

Heel heftig vertel je wat je keuze is en hoe het gaat?

Hoii,

Wat heftig! Eerst ga ik je even feliciteren ookal komt dit misschien niet echt blij over.. Ik snap dat je niet zo goed weet wat je miet doen.. heb je een zwangerschapstest gedaan? En wilde jij het ook doen met die jongen? Ik zou het misschien eerst tegen je vrienden vertellen en zij kunnen je dan misschien helpen het aan je ouders te vertellen. Uiteindelijk moeten zij het wel echt weten, zo vroeg mogelijk eigenlijk.. Zij kunnen je helpen:) maar ze zullen waarschijnlijk wel in shok zijn als ze het horen. Laat ze dan ook eventjes met rust. Ze zullen je Uiteindelijk helpen. En het is jou keuze of je de baby wilt houden, voor adoptie opgeven of abortus. Het is jou keuze en niemand anders kan die keuze voor jou maken. Zelfs jou ouders niet. Maar zij zullen denk ik als je de baby wilt houden wel moeten helpen want je bent pas 13 dus zij hebben wel iets te zeggen of je de baby houd. 

Ik duim voor je! Succes🍀

Laat je me weten wat je doet? En hoe het steeds gaat? 

- Annoniem_meisje 

Reputatie 7
Badge +6

@Yasmina.oo

Hoi,

Je bent 13 jaar en je bent zwanger, wat lastig voor je! Het is altijd goed om hiermee naar de huisarts te gaan!

Voor meer ondersteuning ben je natuurlijk altijd welkom om te bellen of te chatten met De Kindertelefoon, zoals @mimo al zegt. Misschien heb je dat al gedaan?

Sterkte, Mariska (De Kindertelefoon

Reputatie 3
Badge +2

Heb je nog een manier hoe je in contact kunt komen met de vader van je kind?

Reageer