Vraag

zwanger worden

  • 28 May 2020
  • 7 reacties
  • 425 Bekeken

Badge

Hoi, dit kan een beetje raar zijn maar ik zit ergens mee. Vanavond gaan mijn vriendje en ik een weekje naar een hotel.(ik ben 13, hij is 15 en we hebben al 4 jaar verkering) en wij gaan proberen zwanger te worden. Is dit raar of niet, en is dit verstandig. We houden allebei heel erg van kinderen. Onze ouders weten nog niet eens dat wij een relatie hebben. We hebben al vaker sex gehad, maar dat was altijd in het bos. Maar ik vind het toch wel spannend. Iemand tips? Is dit verstandig? We vertrekken om 16 uur en om 22 willen we naar bed.

 

Bye 👋


7 reacties

Badge

Hallo,

ik heb zelf geen verstand van zwangerschap maar mij lijkt dit een beetje jong want de gemiddelde leeftijd in Nederland om zwanger te worden is 29 jaar. Ook moet je de gevolgen van een kind zien en als ik in de voeten van iemand van 13 jaar zal staan dan denk ik sowieso niet dat iemand van 13 jaar een baby kan verzorgen. Dit heeft ook te maken met school. Ook als je zwanger bent moet je je ouders vertellen. En je hebt geld nodig om een baby/kond te verzorgen. Dus denk er alsjeblief goed over na wat de gevolgen zijn en of het wel verstandig is. Want het kan zijn dat je kater spijt krijgt van de keuze die je hebt gemaakt.

groetjes mij 

PS: als ik echt de keuze in deze situatie had dan zeg ik dat dit niet moet gebeuren voor jouw, je vriend maar ook de baby/kind

Reputatie 2
Badge +3

Ik zou het niet doen omdat je 13 bent en je vriend 16 en kinderen vind je nu leuk maar als je het doet dat kind is er je hele leven en dat lijkt leuk maar is het niet dus je kan wel seks hebben maar niet zwangeren 

 

En ps hoe hebben jullie seks in het bos ?

Gewoon nieuwsgierig 

Nou ik weet eigenlijk niet of ik dit wel moet geloven, sorry als het wel echt is maar ik heb ook zo mijn twijfels :sweat_smile:

Heyy

Lijkt me geen zo'n goed idee. Je bent nog 13 lieverd. Stel dat je zwanger wordt, wie zorgt voor je kind als je op school bent? Wat als je gaat studeren in een grote stad en je op kot gaat? Je kindje meenemen op kot is geen goed idee denk ik zo. Ik raad je aan op nog wat te wachten ( en met wat bedoel ik een paar jaar)

Groetjs

Kaas123

Hey,

Nee, dit is niet zo'n groot plan. Je moet goed weten wat de gevolgen inhouden.

N paar voorbeelden:

- je bent 13. Je lichaam is nog niet volgroeid om een kind te kunnen dragen, dus word de zwangerschap extra zwaar.

- geld. Een kind kost handenvol geld.

-als jij later wilt uitgaan, kan dat niet zomaar. Je moet altijd, maar dan ook ALTIJD eerst aan je kind denken. Je kan niet alles aan je ouders overlaten, het is jouw kind.

-ik weet niet of je relatie stabiel is

-het klinkt misschien stom, maar denk ook aan je ouders. Hoe zouden zij het vinden? Daarnaast kunnen mensen je raar gaan aankijken en geen vrienden meer willen zijn (als het echt tegenzit).

Je mag best gemeenschap hebben, maar laat er geen kind uitkomen. Het is veel, maar dan ook veel zwaarder dan je denkt-zeker op zo'n jonge leeftijd.

 

Hoi,

Ik raad het je af om het te doen. Aangezien jullie minderjarig zijn (13 en 15) wordt het kindje hoogstwaarschijnlijk uit huis geplaatst en naar een pleeggezin gebracht. Dit is denk ik niet wat je wilt. 

@anoniemegast43 ja hier op het forum lees ik ook wel vaker verhalen waarvan ik twijfel of het wel echt is. 

Groeten,

TheColorGreen

Badge

Heb je dit ook overlegd met je ouders? Wat vinden zij hiervan? 

Reageer