Vraag

zwanger maar aan pil

  • 27 May 2023
  • 7 reacties
  • 167 Bekeken

Badge

Ik heb laatst seks gehad met m’n vriend. Dit was onveilig en hij is in mij klaargekomen. Ik zit wel aan de pil en ik ben niet vergeten om de pil te slikken, ik slik de pil alleen niet elke dag op precies hetzelfde tijdstip. (De ene keer om 21:00 maar de andere keer bijvoorbeeld om 23:00) eigenlijk gewoon wanneer ik naar bed ga. Is er een kans dat ik zwanger ben?


7 reacties

Reputatie 6
Badge +5

De kans dat je zwanger bent is echt heel erg klein. In de bijsluiter van de pil staat dat je deze ongeveer op dezelfde tijd elke dag moet nemen. Maar een verschil van 2 uur is bijna niks. Je kan voor de zekerheid een testje doen. Maar hij had geen condoom? Was hij getest en SOA-vrij? Dat is natuurlijk een heel ander verhaal, maar dat zou ook nog kunnen gebeuren. Maak je niet druk, maar bij twijfel altijd ff de huisarts bellen. 

Groetjes

Badge

@Cody Bedankt voor je reactie! Wij zijn idd allebei soa vrij, dat hebben we getest. Mijn enige stress is dat ik eventueel zwanger zou kunnen zijn omdat ik dus las dat ze pil minder betrouwbaar is als je het niet op hetzelfde tijdstip inneemt. 

Reputatie 6
Badge +5

Dan zou ik toch een zwangerschapstestje doen. Gwn halen bij de drogist, dit kan jij

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Xoxov ,

 

geen zorgen, met ‘ hetzelfde tijdstip’ wordt vooral bedoeld dat je de pil niet de ene dag in de ochtend, en de andere dag in de avond inneemt. Wanneer je hem steeds in de avond slikt, dan is de werking van de pil precies zoals hij hoort te zijn.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

De pil is zo gewoon betrouwbaar hoor. 

Geen zorgen,  je bent echt niet zwanger!

Badge

let op of je misselijk wordt en of je je menstruatie mist.

 

Reageer