Vraag

zwanger?

  • 4 January 2021
  • 6 reacties
  • 179 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik slik de pil en slik deze vaak langere tijd door, laatst had ik seks met mijn vriend zonder condoom hij is hierbij niet klaargekomen en voor zover ik weet ben ik de pil niet vergeten. Toch heb ik een opgezwollen gevoel in mijn buik en lijk ik iets te voelen. Kan dit komen doordat ik zo ongelooflijk bang ben dat ik zwanger ben dat ik denk dat ik dingen voel of is het wel zo? Ook vraag ik me af dat voor het geval dat ik de pil wel een keer ben vergeten hoe groot de kans dan is dat ik zwanger kan zijn omdat hij niet klaarkwam. Ik stress hier echt enorm om en kan nog niet testen of opnieuw ongesteld worden dus kan nog weinig doen nu om erachter te komen.


6 reacties

Badge

Ik zou proberen kalm te blijven, alleen voorvocht kan er ook al voor zorgen dat je zwanger word maar als je de pil heb genomen is die kans bijna 0% 

 

En hoe oud zijn jij en je vriend?

 

mvg

We zijn 16

Badge

Als je echt de pil heb geslikt ga ik er van uit dat je geen zorgen hoef te maken. Ik zou dit wel met je vriend bespreken. Wrs komen jullie er samen wel uit

Hallo Iris,

Spannend zeg, en goed dat je hierbij om duidelijkheid komt vragen. Ik hoop dat je de komende periode een beetje rustig kunt afwachten en dat de tijd een beetje snel gaat, 100% zeker kun je het nu namelijk simpelweg niet weten.

Zoals hierboven aangegeven kun je inderdaad zwanger worden van voorvocht. De kans is klein, en de kans als je de pil erbij slikt is nog kleiner. 

Het duurt 6 tot 7 dagen na de geslachtsgemeenschap voordat je lichaam hormonen beginnen aan te maken wanneer je zwanger bent. Dan duurt het nog enkele dagen voordat de hoeveelheid groot genoeg is om een zwangerschapstest te doen. Je zou dus na een dag of 12 een test kunnen doen om te kijken of je zwanger bent.

Ook zou je kunnen wachten of je gaat menstureren en uiteraard kan je het bespreken met je vriend. Hij kan je vast ook een beetje geruststellen.

Ik hoop dat het allemaal meevalt, en dat we nog eens van je horen over hoe het afgelopen is.

Sterkte in deze spannende periode!

Ik heb vandaag een vroege test gedaan omdat het wel meer dan 12 dagen geleden is, deze was gelukkig negatief nu nog even de menstruatie afwachten zodat ik 100% zeker ben van de zaak maar dit lucht zeker al op.

Goed om te horen Iris. Een test is vaak wel betrouwbaar na 12 dagen. Laat je ons weten over een tijdje hoe het gaat?

Liefs, Lizet

Reageer