Vraag

zo veel 'stront'

  • 4 August 2021
  • 1 reactie
  • 179 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo iedereen 

Het is mss een rare en ongemakkelijke vraag maar als ik mijn billen afvroeg na de boodschap zeg maar blijft er maar 'kak' aan het wc papier hangen. Soms ben ik een 10tal minuten bezig hier mee. Is dit normaal en hebben jullie dit ook soms?

 

Grtjs, Belg124


1 reactie

Heyy

 

Het is niet heel gek dat het soms een aantal minuten duurt om je billen weer schoon te maken na een grote boodschap en dat heeft iedereen wel eens! Er zijn wel dingen waar je op kan letten die het schoonmaken mogelijk wat makkelijker maakt.

 

Het beste is om voor het schoonmaken geen hele harde wc-papier te gebruiken, maar juist de wat zachtere variant wc-papier te gebruiken.

Het kan ook helpen om vochtig toiletpapier te gebruiken. Gebruik wel eerst droog wc-papier. Het vochtige wc-papier kan helpen om het laatste beetje makkelijker, sneller en beter schoon te krijgen.

 

Ook heeft de soort ontlasting een invloed op hoe snel je het schoon krijgt. Dikkere ontlasting krijg je sneller schoon dan dunnere ontlasting. Je kan er op gaan letten dat je voldoende eiwitten / vezelrijke producten binnen krijgt zodat je ontlasting wat dikker (en ook gezonder) wordt.

 

'’Vezelrijke producten zoals groenten, fruit, peulvruchten, noten, volkoren granen en aardappelen, zijn belangrijk voor een goede spijsvertering en daarmee voor een goede ontlasting. Vezels zijn deeltjes in je voeding die onverteerd in je dikke darm terecht komen. Daar helpen vezels om je spijsvertering gezond te houden en verstopping te voorkomen. Bijvoorbeeld doordat ze vocht opnemen, net als een spons. Daardoor kunnen vezels de ontlasting dikker en soepeler maken. Dat helpt om goed te kunnen poepen.'’

Bron : https://www.mlds.nl/hoe-gezond-is-jouw-buik/artikelen/nationale-poepdag-5-tips-voor-gezonde-ontlasting/

 

Verder kan het er ook aan liggen dat je misschien wat te snel wilt allemaal en een klein beetje meer geduld nodig hebt.. Je kan proberen om de volgende keren wat langer te blijven zitten zodat je zeker weten klaar bent met de boodschap en dan je billen schoon maken :)

 

Ik had ook nog even een vraag. Heb je misschien ook maag/darmklachten? Als je namelijk (regelmatig) maag/darmklachten hebt kan het daar ook aan liggen. Dan zou ik voor de zekerheid even langs de huisarts gaan voor een check (dat kan nooit kwaad trouwens:wink:).

 

Groetjes,

NaamNietBekend!

Reageer